یک پایگاه خبری آمریکایی:  افزایش های اخیر قیمت نفت واقعی نیست

ایرنا نوشت:

پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، اگر به دنبال افزایش قیمت نفت در بازارهای آتی هستید، دست نگه دارید، افزایش های اخیر قیمت نفت در این بازارها، واقعی نیستند.

این پایگاه خبری نوشت، صعود اخیر قیمت نفت، به بالا رفتن صوری قیمت این کالا کمک کرده اما تحلیلگران پیش بینی می کنند، این افزایش ها پایدار نخواهد بود.

پس از 6 جلسه افزایش پی در پی قیمت نفت خام شیرین سبک آمریکا در بازار نایمکس نیویورک که موجب شد قیمت این نفت بیش از 12 درصد بالا رفته و با رسیدن به سطح 56.71 دلار در هر بشکه، بالاترین رکورد خود از ابتدای سال 2015 تاکنون را تجربه کند، پنجشنبه گذشته (27 فروردین) قیمت نفت یادشده 1.01 درصد کاهش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا تنها در چهارشنبه گذشته 5.8 درصد بالا رفت، زیرا مدیریت اطلاعات انرژی این کشور اعلام کرد، عرضه نفت خام کمتر از نصف آنچه بازار انتظار داشت، افزایش یافته است.

تیلور ریچی تحلیلگر بازار انرژی پنجشنبه گذشته در یادداشتی به مارکت واچ نوشت: عرضه کمتر از انتظار نفت خام در روز جاری، کاتالیزور مورد نیاز برای افزایش قیمت آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت از سطح نسبتا پایدار 55 دلار در هر بشکه بود.

وی افزود: به دنبال صعود قیمت ها و با توجه به افزایش اخیر قیمت نفت برنت به سطح 62.25 تا 63 دلار در هر بشکه، سود کوتاه مدتی نصیب سرمایه گذارانی می شود که به صعود قیمت نفت خوشبین هستند.

این امر سبب می شود قیمت نفت در بازار نیویورک تجاری نیویورک (نایمکس) نیز تا حدودی بالا رود اما قیمت نفت برنت تا رسیدن به رکورد آن در ژوییه (تیر) سال گذشته که تقریبا 105 دلار در هر بشکه بود، راه درازی در پیش دارد.

کریم رحمه الله تحلیلگر ارشد منابع در وال استریت دیلی گفت: کاهش قیمت نفت بسیار سریع و چشمگیر بوده و اگر به افق 12 تا 18 ماه آینده که احتمال می رود تولید نفت در آمریکا کاهش یابد، می نگرید ممکن است به دلیل مازاد عرضه، در این فاصله کوتاه زمانی، قیمت ها افزایش پایداری را تجربه نکنند.

براساس اعلام شرکت نفتی بیکر هیوز آمریکا، تا 10 آوریل (21 فروردین)، شمار دکل های فعال حفاری در این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.83 درصد کاهش یافته و به یک دوم رسیده است.

تحلیلگران معتقدند، مدتی طول خواهد کشید تا شمار دکل های نفتی آمریکا به قدری کاهش یابد که تاثیر محسوسی بر تولید این کشور بگذارد.

به گفته رحمه الله به نظر می رسد که قیمت نفت هم اکنون بیشتر از هر عامل دیگری، براساس گمانه زنی ها بالا می رود. روند قیمت نفت همچنان نزولی خواهد بود، زیرا رشد عرضه نفت هنوز بقدر کافی کاهش نیافته و تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

این در حالی است که ریچی حتی به افزایش قیمت نفت در یک دوره بلند مدت تر نیز اطمینان ندارد و در مورد آن محتاط است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =