برخی شهروندان شمال تهران می گویند آب لوله کشی در خانه های آنها وجود ندارد. شرکت آب و فاضلاب تهران هم تایید می کند و می گوید بنا به شرایطی حاضر است به همه خانه های این شهروندان، انشعاب آب بدهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هنوز هم محلاتی در تهران از آب لوله کشی و بهداشتی بی بهره اند. آن هم نه محلاتی در بافت فرسوده یا حاشیه های جنوبی شهر، بلکه محلاتی در شمال شهر و در کوهپایه های ییلاقی که خود، سرمنشا چشمه ساران بسیاری است. 

یکی از این محلات، درکه، محله ای زیبا در شمال غرب تهران است که برخی از ساکنان شهرکهای آن می گویند آب شرب لوله کشی ندارند.
مخاطبی به نام وحيد درباره این مشکل درکه نوشته: با سلام، محله شاه حسيني در خيابان دركه با نزديك به ١٥٠ خانواده ساكن، فاقد لوله كشي آب شرب ميباشد و آب شرب ساكنان توسط خودشان از طريق تانكر خريداري ميشود.مشكل ظاهرا عدم وجود اين خيابان در طرح تفصيلي ذكر ميشود،حال انكه تمام ساختمانهاي اين محله داراي سند مالكيت، پايان كار شهرداري، پرداخت قبض عوارض شهرداري وهمچنين انشعاب گاز و برق و تلفن ميباشند.مراجعات متعدد اهالي به شهرداري وسازمان اب تاكنون بي نتيجه بوده است.لطفا سازمان آب پاسخ دهد.

برای پیگیری این مشکل با علی اکبر ملکوتی معاون بهره برداری شرکت آبفا منطقه یک تهران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

مشکل محله ای که برای شما خواندم چیست که به ساکنان آن آب شرب داده نشده؟
اولا این محله در مکانی قرار گرفته که در سمت غرب بلوار دانشجو است. این محله در مسیری قرار گرفته و طبق نقشه شهرداری دارای بر و کف (معابر عمومی) نیست، ما برای کمک در سنوات قبل یک کنتور حجمی برای بلوکها داده ایم. اینها برای انتقال آب به مخازن فردی شان، خود اقدام به لوله گذاری کرده اند ولی این تاسیسات غیر استاندارد است و خوب نگهداری نشده و دچار اشکال شده است.


شما حاضرید مشکل این شهروندان را حل کنید؟
قطعا، ما برای حل مشکل اساسی این شهروندان، آماده همکاری هستیم. چندین بار جلسات رودررو با نمایندگان آنها گذاشته ایم و ضمن ارائه پیشنهاد به آنها گفته ایم که اگر نقشه معابر را به ما بدهید، ما لوله گذاری و دادن انشعاب به منازل را شروع می کنیم. فقط تنها شرطش این است نقشه معابر عمومی را داشته باشیم.

چه کسی باید این نقشه را تهیه کند؟
شهرداری باید اعلام کند کدام مسیرها معبر عمومی است. محیط این محله بسته است. در محیطهای بسته، طبق قوانین موجود حق ورود نداریم. مجتمع هایی هستند که ما بیرون از مجتمع، کنتور می دهیم. اگر معابر باز شد و جزء فضای عمومی باشد، ما می توانیم وارد شویم. برای ساکنان این منطقه دو پیشنهاد داشتیم یکی اینکه از شهرداری نقشه معابر عمومی را بگیرند و ما بدهند تا مشکل حل شود. دومین پیشنهاد ما نیز مخزن ذخیره مرکزی است که ما از آنجا انشعاب بدهیم و خودشان آب را برای مخازن خودشان پمپ کنند. ما آمادگی این را داریم هر گونه مساعدت را به این شهروندان برای حل مشکل انجام دهیم.

 


۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    3 0
    آماده ای؟ دست بجنبووون بیانیه میده کاغذ بازی‌میکنه.... خبر آنلاین خیلی من و‌سانسور‌میکنی...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    5 0
    از بس رفته اند در ارتفاع بالاتر از هزار وهشتصد متر خانه ساخته اند اصلا کسی نمی داند چطور برای این زمینها خانه صادر کرده اند
  • بي نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 0
    متاسفانه برخي مواقع مشكلاتي از اين دست تقصير نهادهاي خدماتي و دولتي نيست. عده اي سودجو در ارتفاعات شمالي تهران اقدام به ساخت و ساز مي كنند و پس از آن با فروش قول نامه اي املاك به مردم، آنها را براي خريدن آب، برق و گاز به سوي سامان ها روانه مي كنند. مثلاً همين محله دركه واقعاً بايد از قبل كار كارشناسي صورت بگيرد چون در برخي كوچه ها رفت و آمد هم سخت است تا چه برسد به لوله گذاري و ساير فعاليت ها
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    بابا پول بگیرین امتیاز بدین دولت مخالف پول نیست بخصوص که در دادن یارانه به مشکل خورده
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    2 0
    خدا رو شکر که بی آبند از بس که نا شکرند
  • وحيد DE ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    سلام مجدد،ضمن تشكر از پيگيري تابناك عزيز، حال شهرداري منطقه بايد پاسخ دهد چگونه پس از٤٠ سال از احداث اين بناها در خيابان ذكر شده هنوز معابر عمومي تعريف نشده است.در ضمن جناب ملكوتي ،اين خيابان فضاي بسته نيست كه سازمان متبوع شما نتواند ورود كند.مشكلات اين منطقه ناشي از مديريت ضعيف شهرداري وهمچنين طمع يكي از بانكهاي خصوصي در تصرف ٢٤٠٠٠ متر مربع از زمينهاي اين خيابان و ادعاي مالكيت گذرهاي ٥٠ ساله اين خيابان ميباشدكه اهمال كاري شهرداري در ازاد نكردن گذرهاي عمومي كاملا اشكار ميباشد.تابناك جان لطفا از شهر داري پاسخ بخواهيد.با سپاس از شما و جناب ملكوتي عزيز
  • قديري DE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    1 0
    انشعاب ذكر شده توسط ايشان از دانشگاه شهيد بهشتي ميباشد كه با توجه به ساخت و سازهاي دانشگاه در سالهاي گذشته فشار اب اين انشعاب به مقدار قابل توجهي كاهش يافته وبه هيچ وجه پاسخگوي احتياجات اهالي نيست .به عنوان راه حل كوتاه مدت ميتوان به گونه اي، اين انشعاب داراي فشار اب بيشتري شود و حجم بالاتري از اب در اختيار اهالي قرار گيرد.
  • وحيد DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    خبر ان لاين عزيز با عرض معذرت از اينكه در مطلب بالا اسم خبر گزاري ديگري ذكر گرديده است.با تشكر از زحمات و پيگيري شما