مادر گروگان ژاپنی در بند گروه تروریستی داعش با بیان اینکه "پسرش هیچ خصومتی با اسلام ندارد."خواستار نجات جان وی شد. در این رابطه یکی از کاربران فضای مجازی نامه ای به این مادر ژاپنی نوشته است که در ادامه می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خانم «جونکو ایشیدو»، مادر «کنجی گوتو» گروگان ژاپنی در بند گروه تروریستی داعش طی نامه ای که در یک نشست خبری قرائت شد، از «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور خواست تا جان پسرش را نجات دهد.

بنابر این گزارش، وی با ابراز این مطلب که پسرش هیچ خصومتی با اسلام ندارد، گفت که زمان زیادی از عمر پسرش باقی نمانده است. در این رابطه، عاطفه تلقانی، یکی از فعالان اجتماعی و رسانه ای کشورمان در مقام یک مادر، نامه ای به این مادر ژاپنی نوشته است که در ادامه می آید.


" بنام پروردگار بخشنده بخشایشگر
خانم «جونکو ایشیدو» عزیز
سلام؛
همدردی من را در این لحظات تلخ و پر استرس بپذیرید. می دانم آرزویتان است که ثانیه های ساعت به جای دویدن پشت سر هم برای همیشه متوقف شوند تا زمان رسیدن ضرب الاجل داعش درباره پسرتان فرا نرسد. من هم یک پسر 18 ساله دارم و آرزوهای مادر را درک می کنم. شما در مقابل دوربین های خبری درباره علت سفر پسرتان به سوریه سخن گفته اید، و گفته اید که او برای انجام فعالیت های بشردوستانه وارد این کشور شده است، و به هیچ وجه از روحیه جنگ طلبی برخوردار نیست. صداقت گفتار شما را باور می کنم، زیرا هنوز خاطره تلاش های انسان دوستانه یکی از هموطنان محترم شما؛ «کوجی هیتارو» از ساکنان شهر کیوتو ژاپن که یازده سال پیش به کمک هموطنان زلزله زده ام در شهر بم شتافت، در خاطرم زنده است.

«جونکو ایشیدو» عزیز، لطفا همدردی من را بپذیرید البته نه در جایگاه یک زن ایرانی که هشت سال زیر بمب و موشک های دشمنان سرزمینم شاهد شهادت کودکان، زنان و مردان بسیاری بودم؛ بلکه در جایگاه یک زن مسلمان است که دست شما را به گرمی می فشارم، و خود را شریک رنج های شما می دانم.

با توجه به اخبار غیر واقعی که متاسفانه در سراسر جهان در جریان است، ضرورت دارد به شما مادر عزیز بگویم کسانی که «کنجی گوتو جوگو» را به اسارت گرفته اند و دوست او را به قتل رساندند، برخلاف ادعایشان مسلمان نیستند و رفتار وحشیانه آنها با معیارهای اسلام هیچ سنخیتی ندارد. تروریست های داعش غارتگران درنده خویی هستند که برای موجه نشان دادن خوی افراطی و غیرانسانی خود، خود را به اسلام منتسب می کنند. در حالی که یک میلیارد مسلمان، با ملیت ها و فرهنگ های مختلف، از آنها منزجرند و از رفتار و ادعای آنها بیزاری می جویند.

خانم « ایشیدو» عزیز، در این لحظات دشوار که احتمال دارد نسبت به دین من «اسلام» احساس ناخوشایندی داشته باشید، لازم است که بگویم، اساس اسلام برادری تمامی انسان هایی است که روی کره زمین زندگی می کنند. پیروان راستین « محمد رسول الله» آخرین فرستاده پروردگار هر گونه اقدامی را که به کشتن انسان ها منجر شود، محکوم می کنند و در کتاب آسمانی ما نوشته شده است: « لااکراه فى الدین» در دین هیچ اجبارى نیست.

دوست عزیز، درد امروز و دیروز یکی است. ما قربانیان متجاوزانی هستیم که برای کسب قدرت، منافع مالی و کنترل دولت ها دست به اسلحه می برند. یکروز هیروشیما و ناگازاکی، روز دیگر سردشت و حلبچه و جانیان در این روزها به بهانه اختلافات دینی و مذهبی خاورمیانه را نشانه رفته اند، و مردم بی گناه را سلاخی می کنند.

خانم « ایشیدو» عزیز، نمی دانم اکنون که شمارش معکوس شروع شده است، سرنوشت«کنجی گوتو جوگو» به کجا ختم خواهد شد. نمی دانم که آیا دولت ژاپن موفق به توافق با داعش بر سر آزادی فرزندتان خواهد شد یا نه! اما من هم دست به دعا هستم و آرزو می کنم که خیلی زود پسرتان را در آغوش بکشید."

* این نامه، به زبان های انگلیسی و ژاپنی در چند سایت خبری و وبلاگ منتشر شده و کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی، می توانند با به اشتراک گذاشتن آن، ضمن روشنگری درباره آئین آسمانی اسلام، در ارائه چهره واقعی از مسلمانان، در برابر آنچه که تکفیری ها به نمایش گذاشته اند، قدمی بردارند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    17 4
    حالا من نمیدونم چرا همه اصرار دارن مسلمان بودن یا نبودن خود یا دیگران را اثبات یا نفی کنند. خصوصیات نیک اخلاقی در کلیه ادیان یکسانه و اونقدر متمایزه که بی دینان هم بهش معتقدند .
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    13 3
    به ایران چه ربطی داره؟ عربا اینکارا رو میکنن
  • شهرام RO ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    33 0
    شما به فرد ژاپنی می گویید آنها مسلمان نیستند . آنها هم می گویند بقیه مسلمان نیستند و فقط خودشان مسلمانند . آخه اون بنده خدا دیگه به اسلام اعتماد نداره خداییش بدون تعصب خودتو بگذار به جای اون . اونقت ببین حالت از چی بهم می خوره
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    4 21
    احسنت به این مادر دلسوز و مسلمان که تصویر واقعی اسلام را به جهانیان نشان می دهد
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    9 5
    درود بر ایران و ایرانی درود بر مردمان سرزمین کوروش کبیر حداقل میگفت تو نامه ، این کسی که نام را می نویسه از سرزمین کوروش کبیره
  • آرش A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    2 5
    احسنت
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    8 1
    چند دقیقه پیش خبر اعدام این گروگان تأیید شد. هیچ کلامی نمی تونه چنین وحشی گری رو توصیف کنه. اگرچه دین بزرگ اسلام و مسلمانان واقعی از این اعمال که حتی در عالم حیوانات نیز وجود ندارد اعلام برائت می کنند، اما این احساس ما مسلمانان است. از انسان هایی که شناخت و درکی نسبت به دین اسلام ندارند و چنین موجودات پلیدی اینگونه نام اسلام را زیر پرچمی که به نام خدا و رسول الله مزین است به جهان معرفی می کنند چه انتظاری می شود داشت که دین اسلام را دین صلح و پیامبرش را پیامبر رحمت بدانند. امیدوارم کمپینی جهانی برای اعلام انزجار و برائت مسلمانان از این گروه ایجاد شود.
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    8 9
    باريكلا ... آفرين به اين خانوم . فكر خيلي خوبي كرده