واحد مرکزی خبر نوشت: کارشناسان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به بررسی دلایل حضور بمب‌افکن‌های روسی در همدان پرداختند.

محمدعلی مهتدی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه پایگاه هوایی سوریه در لازقیه توان پذیرش این بمب افکن های بزرگ را ندارد افزود: استقرار این بمب افکن ها در ایران بر اساس طرح بسیار بزرگ نظامی میان مسئولان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه است. وی گفت: هدف از این طرح، یکسره کردن مسئله نظامی در حلب است.

مهتدی با اشاره به نشست مشترک ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو و سفر رئیس جمهور ترکیه به روسیه افزود: ترکیه دیگر نمی تواند مانند گذشته نقشی بر ضد مقاومت ایفا کند.

وی گفت: روسیه در پی ایفای نقش گسترده تری در منطقه است که استقرار بمب افکن هایش در ایران نشان دهنده این تصمیم روسیه است.

این کارشناس سیاسی افزود: انتظار نیست که ترکیه به عنوان هم پیمان غرب، یک شبه در سیاست های خود در منطقه تجدید نظر کند اما امکان تغییرات این سیاست ها در آینده وجود دارد.

مهتدی گفت: آمریکا در پی طولانی تر کردن جنگ در منطقه برای تضعیف و تحلیل نیروهای نظامی مقاومت است.
حسین رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه نیز در این برنامه گفت: با توجه به کودتا در ترکیه و بی اعتماد شدن این کشور به غرب، ترکیه می خواهد حاشیه امنیت خود را با گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و روسیه افزایش دهد.

وی افزود: با توجه به رویکرد ترکیه به اخوان المسلمین و گروه های افراطی، رفتار این کشور در مسائل سوریه تغییر کاملی نخواهد داشت اما تغییرهای نسبی ایجاد خواهد شد.
رویوران گفت: شرایط میدانی اکنون به نفع دولت سوریه است و این موضوع تروریست های مورد حمایت عربستان و غربی ها را مجبور می کند پای میز مذاکره آیند.

وی افزود: تروریست ها می دانند که در صورت ادامه جنگ امتیازهایی که اکنون می توانند به دست آورند در آینده دست نمی یابند.
هادی محمدی کارشناس سیاسی در این برنامه گفت: سطح جدیدی از همکاری ها و در حد به کار گیری از هواپیماهای راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در چشم انداز تحولات سوریه شکل گرفته است.

وی افزود: این چشم انداز در مسائل عراق و ممکن است در مسئله یمن نیز اتفاق بیفتد و روس ها نقش جدی تری را به عهده گیرند.
محمدی گفت: وضع سوریه در شیب تسلط دولت بر بحران و شکست تروریست هاست.
وی افزود: هیچ تغییری در سیاست های ترکیه بر اساس شواهد رفتار این کشور در قبال سوریه ایجاد نشده است.
این کارشناس سیاسی گفت: ترکیه تلاش می کند با مواضع اخیر نوعی فریبکاری درباره سیاستهایش در حمایت از تروریست ها نشان دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =