«آلیکو دانگوته»، این نام را به خاطر داشته باشید چون از این پس بارها و بارها این نام را خواهید شنید.

 

به گزارش ایستانیوز، دانگوته ثروتمندترین انسان ساکن در آفریقاست، قاره‌ای که به آن لقب قاره سیاه و حتی فقیرترین قاره جهان را هم داده‌اند. اما نگاهی به زندگی دانگوته و اینکه چگونه خود را در زمره قدرتمندترین انسان‌های روی زمین قرار داده است، برملا کننده حقایق جالب توجهی است. او از آن دسته میلیاردرهایی است که به عنوان «خود ساخته» شناخته می‌شود. ثروت او نه ارتباطی به ارثیه کلان و یا هر منبع مالی مشابه دیگری دارد. دانگوته هم اکنون به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها در سراسر قاره آفریقا شناخته می‌شود و اگرچه مانند یک میلیاردر به معنای واقعی زندگی می‌کند اما بخش قابل توجهی از دارایی‌هایش را برای توسعه صنایع مختلف در آفریقا صرف کرده است. او یکی از دوست داشتنی‌ترین میلیاردرهای جهان است.

همین چند روز پیش بود که نشریه اقتصادی معتبر فوربس فهرستی از ثروتمندترین انسان‌های روی زمین منتشر کرد و در آن آلیکو دانگوته با دارایی به ارزش خالص 17.2 میلیارد دلار در رتبه 67 ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. او که بنیانگذار و مدیرعامل گروه Dangote Group است هم اکنون 58 سال سن دارد و با فعالیت در صنایع سیمان، شکر و آرد در زمره شناخته شده‌ترین چهره‌های تجاری و صنعتی قاره آفریقا به شمار می‌آید. ...

ثروتمندترین مرد آفریقا در رشته هنر از دانشگاه الازهر فارغ‌التحصیل شده اما حالا یکی از صنعتی‌ترین چهره‌های آفریقا و جهان محسوب می‌شود. دانگوته از سوی نشریه فوربس به عنوان ثروتمندترین آفریقایی شناخته می‌شود. او در سال 2014 به عنوان بیست و سومین مرد ثروتمند دنیا انتخاب شده بود و جالب اینکه به انتخاب همین نشریه، در بین 100 انسان قدرتمند روی زمین، در رتبه 68 قرار دارد.

بهشتی در قلب قاره سیاه، بدون شک می‌توان تصور کرد که ثروتمندترین انسان در آفریقا در چه خانه یا بهتر بگوییم عمارتی زندگی می‌کند. دانگوته 12 سال شیرین را در خانه‌ای بزرگ و مجلل در «ابوجا» پایتخت نیجریه زندگی کرده و حالا قصد دارد با فروش آن، به دنیا نشان دهد که واقعا به هدف اعلام شده‌اش یعنی خرید باشگاه قدیمی آرسنال لندن فکر می‌کند!

دانگوته می‌گوید: می‌خواهم این خانه بزرگ و زیبا را بفروشم تا گامی بلند به سوی رسیدن به یک هدف قدیمی بردارم و آن مالکیت باشگاهی است که عاشقانه آن را دوست دارم. ثروتمندترین مرد آفریقا خود را عاشق آرسنال می‌داند و می‌خواهد با خرید این باشگاه تحولی بزرگ در آن ایجاد کند.

دانگوته به زودی راهی انگلیس می‌شود تا در خانه بزرگی که در آنجا خریدار کرده زندگی کند. او درحالی که لبخندی خاص به لب دارد می‌گوید: می‌خواهم بازی‌های آرسنال را از ورزشگاه امارات ببینم، من باید آنجا باشم، من باید آنجا باشم!

چندی پیش آقای دانگوته به یکی از منابع خبری آفریقا اجازه تهیه گزارش از عمارت بزرگش واقع در ابوجا را داد. خبرنگاری که به همراه عکاس وارد این خانه بزرگ شده بود می‌نویسد: اینجا واقعا بزرگ است، شاید گاهی وقتها تنها باید دید بدون آنکه حرفی به زبان آورد! دانگوته علاقه زیادی به تماشای تلوزیون دارد.

او می‌گوید: تلوزیون اختراعی است که به انسان‌ها اجازه می‌دهد آنهایی را که نمی‌تواند در خانه و در نزد خود داشته باشد را تماشا کند، من عاشق برنامه‌های تلوزیون هستم به خصوص شبکه‌هایی که برنامه‌های اقتصادی پخش می‌کنند.

عمارت بزرگی که دانگوته قصد فروش آن را دارد حدود 30 میلیون دلار می‌ارزد. تنها در یکی از بخش‌های این عمارت سالن بزرگی وجود دارد که در آن میز بسیار درازی که کاملا سفارشی ساخته شده قرار گرفته است. ثروتمندترین مرد آفریقا اکثر نشست‌ها و جلساتش را با مقامات دولتی و نمایندگان تجار و بازرگانان در این سالن و به دور این میز خاص برگزار می‌کند.

در همه جای دنیا این جمله را همگان قبول دارند: آشپزخانه قلب خانه است و حالا تصور کنید قلب عمارت قصرگونه ثروتمندترین مرد آفریقا چگونه جایی خواهد بود؟! او توجه زیادی به جزئیات داشته و گفته می‌شود در حین ساخت بخش‌های زیادی از این خانه به ویژه آشپزخانه آن دستورات لازم را به کارگران می‌داده است.

در بخش دیگری از این عمارت مجلل دفتر کار دانگوته دیده می‌شود که به پیشرفته‌ترین تجهیزات ارتباطاتی و کنترلی ساخته شده در جهان مجهز است. او از این طریق می‌تواند به تمامی دفاتر، کارخانجات و ساختمان‌های تحت امرش کنترل کامل داشته باشد بی‌آنکه نیاز باشد در یک روز گرم و خسته کننده از خانه خارج شود.

در آفریقا و سراسر دنیا، ثروتمندترین مرد آفریقا را با نام شرکت بزرگ Dangote Group می‌شناسند. این مجموعه شرکت‌ها حداقل 11 هزار کارمند دارد که در زمیه بانکداری، املاک، نفت و گاز هم فعالیت دارد و حالا گفته می‌شود که قرار است وارد حوزه ارتباطات از راه دور نیز شود.
17282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    8 0
    اگر ایشون یا 17 میلیارد دلار جزو ثروتمند ترین افراد جهان هست بابک زنجانی و امثال اون با 25 میلیارد دلار اختلاس و ثروت چندم جهان است؟