روحانی: صدا و سیما حاضر نیست خدمات دولت را به مردم بگوید/ مردم گوششان به رادیو و تلویزیون نیست

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت دست تنهاست، تاکید کرد که رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را تبیین کند و خدمات دولت را برای مردم بگوید.


به گزارش مهرحسن روحانی ظهر پنجشنبه در ادامه سفر به اردبیل و جلسه شورای اداری استان گفت: صدا و سیما به لحاظ قانون اساسی باید زیر نظر سه قوا باشد، اما اینگونه نیست و خودش کارهایی می کند که برخلاف قانون اساسی است.

او با تاکید بر اینکه رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، ادامه داد: قانون اساسی کشور باید اجرا شود این خیلی مهم است اما اجرای این وظیفه برای خیلی ها خوشایند نیست، با این وجود هرکسی هر مسئولیتی دارد باید بداند که دولت برای اجرای قانون اساسی مصمم است.

رئیس جمهور کشورمان گفت: البته اگر دولت در اجرای قانون اساسی بگوید که فلان دستگاه تخلف می کند خوشش نخواهد آمد.

او با تاکید دوباره بر اینکه آنچه در انتخابات وعده داده ام عمل خواهم کرد و در این راه هیچ چیز نمی تواند مانع من شود، گفت: این امر وظیفه مهمی است چراکه مردم براساس قانون اساسی رای دادند و اعتماد کردند، رای دادند که مجری قانون اساسی باشم.

روحانی با بیان اینکه متاسفانه خدمات دولت گفته نمی شود، گفت: کار رسانه ملی در این مورد خلاف تاکید امام راحل است، اما همواره تاکید داشتند که خود دولت خدمات خود را به مردم بگوید، پس چرا خدمات دولت گفته نمی شود، حالا بماند دلیل اینکه نمی گذارند خدمات دولت تبیین شود.

او با اشاره به شرایط یک سال گذشته ادامه داد: کدام دولت با شرایط مشکلاتی که همه می دانند دولت را تحویل گرفته بود، چرا صندوق بین المللی، بانک جهانی و رسانه های خارجی باید کار دولت را در زمینه اقتصاد و موفقیت های کسب شده بگویند اما رسانه ملی نگوید، اهدافی در پشت آن است که ما بعدا آن را تبیین می کنیم.

رئیس دولت یازدهم حضور در صحنه و حمایت مردم را از دولت بسیار مهم دانست و یادآور شد: این برای دولت بسیار ارزشمند است، نشان می دهد که مردم تنها گوششان به رادیو و تلویزیون نیست و چشم آنها خیلی وسیع تر می بیند و خیلی خوب قضاوت می کنند.

وی عنوان کرد: البته در این راه سخت و سنگین باید از مقام معظم رهبری که همه جا دولت را حمایت کرده اند، تشکر کنم.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه سیاست خارجی تاکید کرد: کار بزرگی در حوزه سیاست خارجی داشته ایم ، البته راه سخت تری نیز در پیش داریم، رابطه امروز ما با کشورهای دنیا متفاوت است، براین اساس نیز روابط ما با کشورهای همسایه بویژه روسیه شاهد تحول بزرگی در ماه های آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه قدم های بزرگی برداشته شده و در آینده نیز تحول بزرگی را در رابطه با کشورهایی نظیر ترکیه، آذربایجان و... خواهیم بود، تصریح کرد: رابطه ما با عراق به حدی رسیده که مردم این کشور تازه فهمیده اند که کدام کشور در سخت ترین شرایط در کنارشان است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371169

برچسب‌ها