تابناک نوشت : این نگاه همراه با تاسف، صرفاً به واسطه سطح سواد این چهره‌ها نیست، بلکه به واسطه تاثیرگذاری این چهره‌ها با وجود این سطح سواد محدود است. در واقع نگرانی از بابت کم‌سوادی چهره‌هایی چون قریشی وجود ندارد، بلکه نگرانی از دو میلیون و صد هزار دنبال کننده صفحه اینستاگرام قریشی است که طبیعتاً بخش قابل توجهی از آنها طرفدارانش هستند.

گفت‌وگوی تازه یک بازیگر زن سینما با یکی از مجریان تلویزیون و پاسخ‌های عجیب این بازیگر به برخی از بدیهی‌ترین پرسش‌های قابل تصور در حالی به بحث روز بدل شده که سوای دانش این چهره و نظایر او، موقعیت اجتماعی که با تکیه بر این سطح از سواد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به دست آورده محل تامل است.

سحر قریشی در برنامه دید در شب با اجرای رضا رشیدپور با پرسش‌هایی مواجه شد که با صراحت به آنها پاسخ داد و همین موضوع بسیار چالش‌زا بود. سحر قریشی در مواجهه با تصاویر چهره‌هایی که مقابلش قرار می‌گرفت، «کوئنتین تارانتینو» نویسنده، کارگردان و بازیگر سرشناس سینمای آمریکا را نشناخت و همین اتفاق درباره «فرانسیس فوردکاپولا» کارگردان پدرخوانده نیز اتفاق افتاد.

رشیدپور از نشان دادن چهره «فوردکاپولا» به قریشی گفت که این چهره کارگردان سه گانه پدرخوانده است که قریشی این بار «فوردکاپولا» را با آل پاجینو اشتباه گرفت و گفت: «چقدر پیر شده است»، تا در ادامه این بازی، رشیدپور چهره «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را به او نشان دهد و سحر قریشی طبیعتاً این چهره را نیز نشناسد.

سحر قریشیمجری برنامه دید در شب از این موقعیت استفاده کرد و به قریشی گفت: «خانم، ایشان آقای وینچستر برنده اسکار بهترین بازیگری هستند. چطور نمی‌شناسید». در ادامه وقتی قریشی کاملاً این گفته رشیدپور را پذیرفت و اصراری بر سوادش ننمود، رشیدپور از شوخی‌اش و دست انداختن این بازیگر سینما و تلویزیون پرده برداشت. با این حال جالب‌تر از همه اینها، عدم شناختن محمدسرافراز رئیس صداوسیما بود و در واقع قریشی هنوز رئیس مجموعه‌ای که در آن به شهرت رسیده را نیز نمی‌شناسد.

البته این گفت‌وگو، با گفته‌های تاسف آور دیگری نیز همراه بود اما شاید هیچ بخشی تاثربرانگیزتر از دیالوگ‌های فوق نبود؛ دیالوگ‌هایی که نشان می‌دهد سطح سواد عمومی و آگاهی از مسائل روز کشور نزد برخی از چهره‌های مطرح کشورمان تا چه حد پایین است و حتی این چهره‌ها شناختِ حداقلی در خصوص حوزه تخصصی‌شان یعنی سینما نیز ندارند.

این نگاه همراه با تاسف، صرفاً به واسطه سطح سواد این چهره‌ها نیست، بلکه به واسطه تاثیرگذاری این چهره‌ها با وجود این سطح سواد محدود است. در واقع نگرانی از بابت کم‌سوادی چهره‌هایی چون قریشی وجود ندارد، بلکه نگرانی از دو میلیون و صد هزار دنبال کننده صفحه اینستاگرام قریشی است که طبیعتاً بخش قابل توجهی از آنها طرفدارانش هستند.

سحر قریشیشاید این حجم طرفدارای و همراهی با چنین چهره‌ای را بتوان در کنار مخاطب محدود نخبگان و نوابغ حال حاضر ایران قرار داد که کتب شناخته شده ترین آنها از چند ده هزار نسخه فزونی نمی‌رود و شاید اگر در چنین فضاهایی حضور یابند، مخاطب‌شان در خوشبینانه ترین برآورد از چندصدهزار تن فزونی نیابد.

یک نگاه کلی به مخاطبان این بازیگر و چهره‌هایی نظیر او به مدد جادوی تصویر یک شبه ره صدساله را پیموده‌اند، نشان می‌دهد که قریب به اتفاق طرفدارانش از طبقه نوجوان و جوان هستند و گروه سنی که علاقمندی‌ها و سبک زندگی امثال قریشی را پی می‌گیرد، در رده سنی 12 تا 25 سال قابل تعریف است.

با این حال تلخ ترین بخش ماجرا که نمی‌توان از کنارش به سادگی گذر کرد این است که بخشی از این طیف سنی نیز سبک زندگی و معلوماتی شبیه به قریشی دارند. در واقع قریشی را می‌توان در جمعیت آماری قابل توجهی مشاهده کرد. به همین دلیل اینکه تصور شود چنین عارضه‌ای در این بازیگر محدود شده، یک خیال خام خواهد بود. آنچه سحر قریشی نمایندگی کرد، واقعیت تلخ و تصویری از یک گروه است که در آینده کشور آثار پررنگی خواهد داشت.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    عالی
  • میثم A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    سطح سواد رو با چند چهره و عکس فهمیدن آفرین هرچند بنده این خانوم رو فقط اسمش رو شنیدم ولی اینکه نویسنده با یک برنامه سطح سواد ایشون رو فهمیدن و به خودشون اجازه نقد ایشون و ابراز نگرانی برای 2 میلیون دنبال کننده رو دادن، نشانه هایی از یک جانبه گرایی، فقر بی طرفی نویسنده به وضوح در متن دیده میشه. در کل وجود اینطور افرادی در مطبوعات و سایت تابناک جای نگرانی داره زیرا به راحتی احساسات بر این قبیل نویسنده ها غلبه میکنه اعتباد به نفس بیش از حد که به اعتماد به سقف گرایش داره. سمت و سوی خاصی به نوشته های برخی سایت ها داره میده
    • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      شما به نظر میاد برنامه اقای رشید پور رو ندیدید دوست عزیز ....
    • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      از دید نویسنده شناخت چند نفر از روی عکس یعنی نخبگی اخه عزیز من از کی تا حالا شناخت افراد. شده جز سطح سواد به نظرم نویسنده از روی حسد این متن و نوشته در ضمن این خانم هم نسل من و نسل ما اکثرا به همین شکل می باشند
    • علی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      اینکه یه نفر کارش تو سینما باشه و تارانتینو و کاپولا رو نشناسه جز بیسوادی چی میتونه باشه؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    واقعا جای تاسف داره
  • هانیه A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    اصلا خودتونو ناراحت نکنین نصف این فالوئر ها قلابی و فیکه الان راحت فالوئر اینستا خرید و فروش میشه. بعدشم از کسی که بخاطر چهرش یه شبه معروف شده و بعدشم از سر بی استعدادی مجبوره فقط تو فیلمای آقای ده نمکی بازی کنه چه توقعی دارین؟جالبه ایشون که آمانو رو نمیشناسه گفته آقای احمدی نژاد یه کاریزمایی داره که بی اختیار بهش لبخند زدم یکی میخواد بگه اگه آمانو رو میشناختی و در جریان انرژی هسته ای و معضلاتش بودی وقتی احمدی نژادو میدیدی گریه میکردی به جای خنده حیف که اینا بغیر از قیمت انواع اقسام لوازم آرایشی و تتو تزریق ژل چیزی از واقعیتای دنیایی که توش زندگی میکنن نمیدونن...
    • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      واقعا عالی گفتی احسنت
    • ساده دل A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      استعداد را کی تشخیص میده دوست عزیز شما ؟ همبازی شدن این خانم با بزرگان سینمای ایران نشان از استعداد خوب این بازیگر داره و تنها مردم ما هستند که از محبوبیت دیگران ناراحت و رنجور هستند ... مواظب دل خودمون باشیم یک کوچولو
    • فرهنگ زاده IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      121 5
      هانیه عزیز با شما کاملا موافقم ۱این اشکال رو باید از نهادی گرفت که ایشون رو به خدمت گرفته نه از این خانم.ایشان بخاطر چهره اش معروف شده و بس ۲یک عده تو صفحه ی لیونل مسی فحش مینویسند، میگیم تکنولوژی ما رو بی فرهنگ کرده ۳تو استادیوم فحش و دعوا و ناسزا میگویند بازهم میگیم بر فرهنگی شده باید کار فرهنگی کرد ۴ مربیهای فوتسال دعوا میکنند باز هم پای فرهنگ وسط کشیده میشه یکی نیست به این زعمای امور بگه کار فرهنگی کردن در میان میدان و ورزشگاه نیست فرهنگ یک ملت توی خانه، مدرسه و اجتماع درست میشه ولی نتیجه اش رو تو میدان فوتبال و صف نانوایی و ترافیک میشه مشاهده کرد اونهاییکه نعل وارانه میزنند مواظب خودشون باشند
    • سجاد A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      224 3
      جالب تر ازین تتلوی که برا انرژی هسته ای آهنگ خونده و خیلیا بولدش کردن. رشیدپور میگه نظرت راجع به برجام چیه؟ میگه برجام چیه؟؟؟
    • اراز DE ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
      37 0
      یعنی بهترین نظری بود که خوندم..عالی بود..بخصوص هم دو جمله اخرش..حقا که به جای خنده ،گریه داشت
  • رضا.ب EE ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    ما نسل جوان رفته رفته و روز به روز داریم پوچ تر و بی اطلاع تر از پیرامونمون میشیم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    من طرفدار این خانم نیستم اما خیلی شجاعانه به سوالات پاسخ دادند و گفتند که من بازیگر گیشه هستم .شما فکر میکنی که بریتنی اسپیرز آکسفرد درس خونده و وظیفه فرهنگ سازی در جوانان به دوش میکشه؟؟؟
    • ارام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      كاش يه مثال ديگه ميزدي چون بريتني اسپيرز دو تا كتاب نوشته و شخصيتي مثل پينك فلويد تا ييدش ميكنه يه سر به ويكي بزن بعد از ظاهرش نظر بده لطفا
    • ننننن IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      76 21
      تو امریکا کسی از بریتنی تعریف نمی کنه و هزار حاشیه و برچسب تو خود هالیوود و .... دارند که نمیشه اینجا عنوان کرد.....
    • بی نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      17 1
      پینک فلوید گروه بود نه شخصیت تا حالا هم من که بریتنی رو تایید کرده باشن
  • سامان A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    بازیگری یک شغل است وبنظربنده بازیگربی سوادهم داشتیم که نمایش وطرفداران خوبی داشت.سوادوقابلیت درکارهای فنی بیشترنمودپیدامیکندکه به وفوردیده شده شخص بیسوادباسن کم مدیریه شرکت شده .این مشکل ایراده اساسی هست نه بازیگران بیسواد.
    • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      24 1
      احسنت...
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    198 7
    نه تنها در این مورد در اکثر موضوعات جاری در کشور هم شایسته ها به بازی گرفته نمی شوند و عوامفریبان یکه تازی می کنند
  • محمد RO ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    234 9
    وقتی افراد صرفا به خاطر چهره و ظاهرشان مورد توجه مردم و برخی رسانه های زرد قرار می گیرند نتیجه اش همین می شود که می بینیم.
    • میثم IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      102 6
      اون هم چهره های چندبار عمل شده و دست خورده
  • هوادار قریشی A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    این چجور مقاله نویسیه؟؟؟ خانم قریشی یک بازیگرن بدون هیچ ادعا اگه شما مشکل داری که چرا ایشون با این سطح سواد چرا معروفه برین از همون رییسی که شما خیلی خوب میشناسی ولی خاتم قریشی نشناختن سوال کنین. کجا نوشته بازیگر باید اطلاعات عمومی باشه مگه ادعای شرکت تو مسابقه کرده و یا مدارکشو به رخ کسی کشونده اگه شمام عقده بازیگر شدن داشتی ولی نشده بری تلویزیون برو پیش همون آقای رییس بگو من تارانتینو کارگردان دیوانه امریکایی رو میشناسم با اون فیلمهای وحشتناک مسخرش عکس کاپولا و آل پاچینو رو هم ببر بگو چون اینارو میشناسم شما رو هم میشناسم منو بفرست جلو دوربین الان خوده شما که مقاله نوشتی الان سیلوستر ادریان رو میشناسی؟؟ اگه بگی ستون اجتماعی کدوم روزنامه رو مینوشت جایزه داری
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      خیلی زشته یه بازیگر افراد بزرگ حرفه خودش رو نشناسه. وگر نه منظور این نبود که چرا ایشون در مورد کهکشان راه شیری یا برق سه فاز اطلاعات ندارن.
    • محمد A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      94 7
      مشكل اينجاست بي سوادي رو با بي ادعايي جواب نمي دن. هركي بي سواده سريع ميگيد ايرادي نداره بنده خدا بي ادعاست نه توروخدا وقتي كاپولا و تارانتينو رو نميشناسه و از اون بدتر الپاچينو رو، بياد ادعا هم داشته باشه كسي نگفت از اين بازيگر گيشه اي توقع فرهنگ سازي داشته باشبم. ولي حداقل بايد طلايه دار هاي رشته خودش رو بشناسه. ضمن اينكه از كي تاحالا اين خانم بازيگر گيشه شدن؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      96 9
      بدبختی مملکت ما وجود افرادی مثل شماست که دارید بیسوادی رو توجیه میکنید. کشورهای متمدن و پیرشفته مردمش روزانه کتاب میخونیم. خود شما اخرین کتابی که خوندید چی بوده؟ این خانم در حوزه خودشون سواد نداشتن و این یک مصیبت هست. این یعنی ایشون جایی که باید باشه قرار نگرفته. این همه دانشجویان رشته هنر در کتاب هاشون با مشاهیر دنیا اشنا میشن و مسائل روز سینمای دنیا رو دنبال میکنن ولی یکی مثل این خانم حتی در حوزه تخصصی خودش هم اطلاعات نداره. کسی که رییس سازمان ملل رو نشناسه یعنی نسبت به دنیایی که در اون زندگی میکنه بی اطلاع هست و از انسان های دیگه بی خبر هست. واقعا چنین شخصی یک نمونه کامل از افراد بیسوادی هست که سر جای خوددشون نیستن
    • مریم A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      0 0
      عزیزم اطلاعات نداشتن بخصوص تو زمینه حرفه ی خودشون، بی احترامی به من و شمای مخاطب هست اگر صحبت های تمام بازیگرها رو بخونی و بشنوی، حداقل مطالعه و دنبال کردن خبرهای فرهنگی و غیره کشورش رو داره چرا؟؟؟ چون مخاطب و طرفدارانش براش مهمه اونم چی؟ رئیس صدا و سیما رو نشناسی؟؟؟یعنی یک ربع اخبار هم نگاه نمیکنه؟؟؟ معلومه نه چون به گفته خود ایشون بیشتر وقتش رو در آرایشگاه و صرف ظاهرش میکنه
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    توقعت درست نیست خبرآن لاین.
  • بی نام RO ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    91 19
    خودتم که یکی از دنبال کننده هاشی هههه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    93 7
    بازیگری که کارگردان پدرخوانده را نشناسد و آن را با آل پاچینو اشتباه بگیرد دیگر بازیگر نیست، شاید مدل باشد... یاد صحبت های فساد در سینما افتادم...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    44 16
    نه که تو کشور خیلی هامون باسوادیم و سرجای خودمون هستیم و پست گرفتیم
  • م A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    کسی که میگه احمدی نژاد کاریزما داره چه انتظاری دارین ازش؟
  • ساده دل A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    16 70
    مگر محبوبیت و جهره بودن به مدرک تحصیلیست ؟؟؟؟؟؟ چند درصد از دانشجویان علوم سیاسی ما زندگی حکومت های ما را می دانند ؟ چند درصد از دانشجویان سینما بزرگان دنیا را میشناسند ؟ مردم شهر ما نماینده شهر خود را نمی شناسند مردم شهرهای ما شهردار شهر خود را نمیشناسند با چه دلایلی میریم برای زدن ادمااااااااا تاسف باید برای پایه و اساس خود بخوریم نه محبوبیت چهره هاااااا
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    18 60
    من قول ميدم اگر شما خيلي از پزشكان يا حقوقدانان و حتي اساتيد دانشگاه رو بياريد و عكس فلان بازيگر يا رئيس سازمان صداو سيما و يا رئيس سازمان بين المللي انرژي اتمي و حتي دبيركل سازمان ملل رو نشون بديد نميشناسن. اينكه عيب نيست. مگه قراره همه خبرنگار سرويس بين الملل يا سرويس فيلم باشن و چهره ها رو بشناسن
  • بی نام RU ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    لعنت به شما ها، من هم مهندس مکانیک ام و الان اگر عکس نیوتون را نشانم بدهند او را نخواهم شناخت، و حاضرم شرط ببندم توی خبرنگار هم اگر عکس خبرنگار ارشد گاردین را نشانت بدهند او را نخواهی شناخت، نامش را هم نمیدانی. و این بد نیست.
  • آشو A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    32 1
    این موضوع در فرهنگ پاپ تمامی کشورها دیده می شود و ستارگان پاپ معمولا یکشبه معروف می شوند و تعداد کمی از آنها به دنبال عمق مسائل و موضوعات پیرامون خود می روند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    70 3
    در ایران پیشرفت ربطی به سطح سواد ندارد
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    11 50
    یعنی همه افراد با سواد اعم از اساتید نتخصصین پزشکان مهندسین وکلا این چهره ها را می شناسند؟؟؟؟یعنی سواد به اشنا بودن یک چهره سینمایی هست بی سواد شمایی با این تحلیلهات
  • حمید A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    47 1
    وقتی آقای رشید پور اسم چند نفر رو میگن که ایشون راجع بهشون نظر بدن در مورد خانم نیکی کریمی بدون هیچ نظری میگن : بعدیضمنا از علاقه شون به مدیریت یه موسسه خیریه و یا رو آوردن به کارگردانی صحبت میکنن... اینا همه یعنی ادعا رییس سازمان صدا و سیما رو نشناختن یا اشتباه گرفتن کاپولا با آل پاچینو کاملا به حوزه تخصصی ایشون برمیگرده نه ما... در نتیجه همون بهتر که بگیم ایشون هنرپیشه گیشه هستن و بیش از این ازشون توقع داشتن اشتباهه...
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    32 2
    هر کسی بایدددد بزرگان رشته خودش رو بشناسه تا الگو بگیره؛ درس هاشونو و کاراشونو مطالعه کنه و درجهت بالابردن دانش خودش در رشته خودش استفاده کنه .. کسی انتظار نداشته ایشون دانش اتمی یا معادلات ریاضی با پزشکی داشته باشه ..بازیگر باید دانش داشته باشه و از دانشش استفاده کنه تا روزی سطح دانش جامعه رو هم بالا ببره..بازیگر به علت شغلش می تونه تاثیری زیادی بر جامعه بگداره و الگوی جوانان باشه ..پس باید دانش داشته باشه حتی اگه همه اون شخصیت ها رو هم می شناختن ، همینکه کاریزما دیدن بس که جمعی رو از خودش نا امید کنن
  • میثم IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    30 5
    من اولین بار است که اسم ایشان را میشنوم. خدایی راست گفتم.
  • amir A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    8 19
    جای تاسف داره ولی باید یه تشکر هم به دلیل اینکه خودش بود میکردی، فقط برای دیگران ایده آل گرا نباشیم،وقتی اینطور مینویسید به نظر میاد دنبال خراب کردن هستی تا انتقاد
  • فرهاد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    5 31
    اینکه یه بازیگر اطلاعات عمومی و یا در حوزه فعالیت خودش کم اطلاع باشه موردی نداره یادم اومد کفاشیان هم تو یه برنامه تلویزیونی از مسابقات مهم و لیگ های مهم و یا حتی اسامی بازیکنان مطرح جهان رو نمیدانست
    • مریم A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
      1 0
      همونه که فوتبالمون پیشرفت کرده چون مثل سحر قریشی اطلاعات بالا داره... خخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    46 5
    فقط گاف؟ آبروی همه بازیگرهای دیگرم برد. حالا همه مردم فکر میکنند بازیگرهای دیگه هم اینجوری پیشرفت کردند
  • بی نام RO ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    76 5
    این خانم بازیگر که حتی خودش هم نمیدونه واسه چی معروف شده و خودش میگه که بازیگر گیشه است و همه ما میدونیم که قطعا به خاطر چهره شون معروف شدن جالب اینجاست که میگن میخوان گارگردانی بخونن و همین الان هم از نظر تجربی توانایی این کارو دارن. بهر حال وقتی ما هشت سال رئیس جمهوری آن چنانی داشتیم عجیب نیست داشتن بازیگر یا بازیگران این چنینی. چه توقعاتی داریم
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    130 6
    فاجعه زمانی رخ داد که گفت احمدی نژاد کاریزماتیکه و شهاب حسینی رو باهاش مقایسه کرد. بیچاره شهاب :
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    52 1
    به نظر من خداقل باید هرکس در حیطه شغل خود افراد نام آور اون صنف رو بشناسه و حداقل معلومات عمومی رو داشته باشهوقتی میگن تحصیلات آکادمیک بحاطر اینه
  • مهران IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    18 87
    موافق این نگاه نیستم اینکه کسی کاپولا رو نشناسه دلیل نمیشه که آدم موفق یا بازیگر موفقی نباشه
    • حمید IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      54 8
      اتفاقاً کاملاً دلیل موجهیه که ایشون در حرفه خودشون هم موفق نیستند مگه می شه بازیگر باشی موفق هم باشی و کاپولا رو نشناسی ؟؟؟
  • الیاسی A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    48 5
    متاسفانه وقتی زیبایی صورت میشود علت ورود به سینما و تلویزیون از این بهتر هم نمی شود کارگردانان و تهیه کنندگانی که این افراد بی سواد اما زیبا رو را وارد سینما و تلویزیون می کنند نمی دانند که دارند به مرور زمان سطح فرهنگ جامعه را پایین می اورند من به عنوان یک جامعه شناس هشدار می دهم این قبیل مسائل باعث نابودی فهم و شعور یک ملت میشود که در نهایت باعث کاهش سطح فرهنگ ونابودی یک کشور و مملکت می شود .
  • ناشناس A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    10 54
    عزیزانم چقدر قشنگیک آدم رو خراب می کنید بنده از عدم آگاهی این خانم حمایت نمی کنم و من هم اصلا نمی شناسمش ولی هزاران ویدئو از سرتاسر دنیا به شما نشون می دم که از مردم می پرسند ایران کجاست پاسخ می دهند در آفریقا یا اظهار بی اطلاعی می کنند بی احترامی تاسف خوردن برای یک آدم به علت عدم آگاهی فقط تخریب شخصیت و آبروی اون فرده که اصلا سزاوار یک بچه مسلمون نیست
  • همایون IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    49 1
    مسابقه هفته با اجرای مرحوم نوذری به این دلیل جذاب بود که وقتی کسی میخواست واردش بشه یه آزمونی یه سطح هوش و سوادی ازش میگرفتند اگه حداقل ها را داشت وارد مسابقه می شد اما خوب دیدید که توی مسابقه ثانیه ها این اصل رعایت نشد و افتضاحی به بار امد که حالا حالاها جمع کردنش سخته. برای بازیگر شدن هم در قدیم باید از تئاتر مدرسه و محله و کانون های فرهنگی قدیم و بعد هم تئاتر دانشجویی شروع یکردی تا شاید بتوانی در آینده وارد سینما بشی. بخدا من روزی که مهران احمدی در خندوانه از سختی های که برای بازیگر شدن کشیده بود زد، اشکم دراومد اما حالا ببین قریشی ها با چه سطح از شعور و استعداد و زحمتی، هوادار ملیونی دارند این بار،این روزها داره به نااهلش سپرده میشه و هر روز یه گوشه از این افتضاح را باید به تماشا بنشینم
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    11 59
    چهره بودن با گوگل بودن تفاوت داره . قریشی بودن نیاز به شناختن سیناترا نداره . جایگاه و رسالت شخصیتی مثل قریشی یا هر ستاره دیگری چیز دیگریست . شما از یه بازیگر خوشچهره انتظار معجزه دارید ؟ گر چه اطلاعات داشتن خوبه ولی قبول کنید لازم نیست . اگه بود ایشون چهره نمیشد . ضمنا شما تصور میکنید باقی بازیگر هامون در چه سطحی هستند . قبول کنید رشید پور به خودش جرات نمیده از شخص دیگری این سوال رو بکنه.وگرنه وضعیت اکثر دوستان همینه مطمئن باشید همه کسائی که کاپولا رو میشناسن رو اگه رو هم بزاریم نمیتونه به اندازه نصف قریشی تو سینما طرفدار داشته باشن.یا بفروشه بفهمید چی رو از کی میخواید متاسف شدم از این نگاه رشید پور . خود رشید پور هم آدم عمیقی نیست . ولی مجری ضعیفی هم نیست
  • بی نام RO ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    18 51
    مسي و رونا لدو هم تا ابتدايي درس خوندن
  • بدون نام ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    56 7
    حالا کی سرفراز و میشناسه که این بشناسه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    20 37
    عزیز دلم بنده یوکیا آمانو و تمامی مقامات سازمان ملل و اکثر نویسنده های سرشناس را می شناسم اما شاید اگر عکس هدیه تهرانی و مهتاب گرامتی را از هم تشخیص ندهم یا هیچیک از بازیکنان فوتبال را نشناسم یا اساسا فرق میان لباس منچستر یونیاتد و بایرنمونیخ را نشناسم که اینگونه بود و در روزی که همه دانشجویان نشسته بودند و بازی دو تیم را نگاه می کردند و من سوال کردم که کدوم طرفی منچستر است همه زدند زیر خنده و تا مدتها از سطح سواد کم بنده داد سخن می دادند این مقایسه این نویسنده محترم هم از همین جنس است. ضمن اینکه دنبال کنندگان خانم قریشی برای معدل دیپلم و دانشگاه و سواد ایشان وی را دنبال نمی کنند فقط به خاطر چهره و بازی آنچه که نویسنده و کارگردان می نویسند و به وی می گویند اجرا کند وی را دنبال می کنند.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    81 8
    نمیدونم چرا بعضی هموطنان عزیز نمیخوان قبول کنند که خانم بازیگر سطح سواد و اطلاعات حرفه اش پایین هست اخه مگه میشه مثلا یه فیزیکدان انیشتین رو نشناسه وقیافه اون رو با یکی دیگه اشتباه بگیره
  • مهرداد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    29 88
    من فوق لیسانس دارم و هیچ کدوم از چهره هایی که گفتید بجز امانو سرفراز رو نشناختم
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    10 22
    یه قالب ذهنی دارید که برای استخدامها هم از این سوالات میپرسید به من چه اون کچله کیه. و د رعین حال این خانم لوس نه بقیه امون هم همینطوریم اسم چند نفر تو تاریخ رو درست و حسابی نمیدونیم این درده نه نشناختن کاپولا بابای نیکلاس کیج
    • اش US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
      9 1
      کاپولا عموشه نه باباش
    • شروین A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
      5 2
      دوست عزیز اگر بنده اشتباه نکنم تاکید می کنم شاید منظور شما رو اشتباه فهمیدم که اگر اینطور باشه معذرت می خوام، شما می فرمایید کاپولا پدر آقای نیکولاس کیج هست؟ فقط جهت اطلاع اون آقای کاپولا یا کامل تر بگیم فرانسیس فورد کاپولا که کارگردان سه گانه پدرخوانده و غیره می باشد پدر نیکولاس کیج نیست. پدر آقای کیج آگوست کاپولا هست و با اون یکی آقای کاپولا فرق می کنه. صرفا جهت اطلاع
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    36 86
    آخه شناختن كاپولا نشان دهنده باسواديه طرفه؟
    • رضا A1 ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
      31 5
      تو سینما باشی بعد اسم یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما رو نشنیده باشی اره نشان دهنده بی سوادیه
  • کامبیز IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    94 16
    بازیگری که تارانتینو و کاپولا رو نشناسه فقط اسم بازیگری رو یدک می کشه
  • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    9 19
    این مطلب با غرض نوشته شده. همون موقع که فیلم مصاحبه رو دیدم به اطرافیام گفتم که این خانم برای اینکه از کاریزمای احمدی نژاد حرف زده باید منتظر بدترین واکنشها باشه. این عادت ما ایرانیهاست که هر کی موافق نظریات ما حرف بزنه ، اگرسواد و اطلاعات هم نداشته باشه همیشه تبلیغ و تشویق میشه و اگه مخالف بخونه ، مورد غضب قرار میگیره.
  • بی نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    11 16
    با این‌که این خانم رو نمی‌شناسم اما قسمتی از برنامه آقای رشیدپور رو دیدم. یادمه تو مراسم اسکار ۲۰۱۳ وقتی الن دیجنرس میاد و شروع به اجرا میکنه در یه قسمتش رو به بازیگر نقش اول زن تو فیلم کلاه‌بردار آمریکایی آیمی آدامز میکنه و میگه که تحقیق کرده که کل افرادی که تو اون مراسم اسکار شرکت کردن کلا روی هم رفته ۲ سال در دانشگاه آکادمیک درس خوندن. حتی خود ایمی آدامز هم میگه که دانشگاه نرفته. نمی‌خوام طرفداری این خانم رو بکنم اما ببینید چه توانایی‌هایی تو حوزه‌ی کار خودش داره. خلاصه که یک دفعه یه نفر سوژه بشه و طی دو روز در صدر اخبار قرار بگیره هم قشنگ نیست. مشکلات عمقی دیگه‌ای رو باید بررسی کنید نه امثال این موارد رو...
  • شروین A1 ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    15 17
    یاد این موضوع می افتم که از ابراهیم حاتمی کیا پرسیدن شما که فیلم آژانس شیشه ای رو ساختین، آیا فیلم بعد از ظهر سگی رو دیدین؟ ایشون هم کاملا متعجب گفت این فیلم که می گین رو تا بحال اسمش رو نشنیدم. یا در خصوص فیلم چه و پوستر این فیلم، گفتن فیلم چگوآرا رو دیدین، گفت نه عجب عالمی داره این سینمای کشورمون که یکی توش همکارای جهانیشو نمی شناسه، یکی دیگه شناختنشون رو انکار می کنه.
    • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
      1 1
      خارجیا به کنار محمد سرافراز رو چرا نمیشناسه؟ اصلا هیچ جوری نمیشه توجیه کرد