۰ نفر
۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۱

تهران امروز نوشت:

تهران شهر سرب و دود است.شهر درخت‌های چنار و باران پاییزی که راه بروید و احساس آرامش را تجربه کنید.اما این روزها به نزدیکی غروب که می‌رسیم خیابان‌ها اعصاب خردکن می‌شود. مردمی که با یک لحظه دیر سبز شدن چراغ دست‌شان روی بوق می‌رود.موتوری که با یک سبقت با راننده خودرو دست به یقه می‌شود.جوانانی که هدفن را در گوششان محکم کرده‌اند و بدون توجه به آسمان و دور و برشان یقه کاپشن را بالا داده‌اند با نگاهی صامت در شهر می‌چرخند.حالا شهردار تهران در واکنش به این اتفاقات از تلاش برای تحول در روابط بین مردم سخن گفته است.

محمدباقر قالیباف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 6 نیز بار دیگر به این مسئله اشاره کرد که باید تلاش کنیم تا در این دوره مدیریت شهری تحول اساسی در رفتار شهروندان ایجاد شود،به‌طوری که این تحولات در تعاملات بین مردم مشهود باشد و ادب،اخلاق و نزاکت در شهر به اوج خود برسد.

شهردار تهران یادآور شد: «باید در 4 سال آینده با کمک همه همکاران و شهروندان به‌گونه‌ای عمل کنیم که هر شخصی که مدتی در تهران نیست،به محض بازگشت احساس کند در تعاملات بین مردم تغییراتی ایجاد شده،شهروندان با محبت‌تر و خون‌گرم‌تر شده‌اند،با یکدیگر برادرانه رفتار می‌کنند و اخلاق و نزاکت به اوج خود رسیده است.»

به اعتقاد شهردار پایتخت؛در دوره‌ جدید مدیریت شهری تهران باید در کنار توسعه‌ کالبدی توجه به مسائل اجتماعی،انسان‌محوری و مسائل آموزشی و تربیتی را سرلوحه‌ کار‌های خود قرار دهیم.او تاکید کرد: «این تحول و افزایش روحیه کار و حفظ آرامش روحی باید ابتدا در بدنه شهرداری رخ دهد تا مردم به آرامش برسند و در این کار خود من به عنوان شهردار تهران باید پیش قراول باشم.» درباره عوامل ایجاد کننده شادابی اجتماعی سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران می‌گوید: «عوامل عدم وجود شادی و نشاط متعدد است.یک بخش مربوط به فضای فیزیکی است که می‌بینیم و در اطراف وجود دارد. آلودگی صوتی،عدم شادی و نشاط اجتماعی،آلودگی هوا که بر روی اخلاق مردم تاثیر می‌گذارد.بخش دیگر، علت‌های فرهنگی است،که بر سلامت اجتماعی اثر می‌گذارد. مانند:تصمیم‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی که بر شادی و نشاط مردم اثر می‌گذارد.»

تصمیم‌های شادی محور بگیریم

این مددکار اجتماعی تاکید می‌کند: «زمانی می‌توانیم شهر شادی داشته باشیم که مردم شادی داشته باشیم و همه تصمیم‌ها در روندی بگنجد که انسان سالم و شاد در جامعه پویا به‌وجود بیاید.بدانیم باید تصمیمات انسان محور و شادی محور باشد.آیا تکنولوژی توانسته است انسان را شاد کند؟خودروهای مدرن توانسته‌اند شادی به همراه بیاورند؟باید برای بحران شادی استراتژی تعریف کرد تا شادی تبدیل به یک حق فردی و درخواست جمعی شود. توسعه باید انسان را شاد کند.

 

رتبه 114 شادی در جهانیم

«در حوزه شادی رتبه 114 را در جهان داریم.اختلالات روانی در ایران وجود دارد و باید درمان شود.»

سیدحسن موسوی‌چلک،تاکید می‌کند: «افسردگی در ایران آمار بالایی دارد.آمار بالای مصرف مواد مخدر شادی‌آفرین و مشروبات الکلی زنگ خطری برای این مسئله است.

نباید دنبال شادی آنی باشیم در حالی که شادی فقط خنده و طنز نیست، بلکه یک حس درونی است.این موضوع که شهردار تهران در این زمینه می‌خواهد اقداماتی انجام دهد خبر خوبی است، زیرا در بعضی از شهرها، شهرداران میزان نشاط شهروندان را روی بیلبوردها نشان می‌دهند. این گفته‌های محمدباقر قالیباف،نشان‌دهنده این است که خودش را در زمینه رفتار شهروندان مسئول می‌داند.

عوامل ایجادکننده شادی

او معتقد است که «عوامل ایجادکننده شادی اجتماعی یا فرآیندهای تولید افسردگی و اضطراب اجتماعی دو گروه هستند: یکی عوامل فردی،دیگری عوامل محیطی و اجتماعی.»

دکتر مجید ابهری،رفتارشناس اجتماعی نیز می‌گوید: «عواملی چون گرانی،تورم،آلودگی‌های صوتی، سروصدا و تنش‌های عصبی،اخبار تلخ از عوامل محیطی ایجاد اضطراب و افسردگی هستند.اما عوامل فردی عبارتند از:گرانی،کمبود وسایل تفریحی و رفاهی،مشکلات خانوادگی،کاهش روابط خانوادگی و اجتماعی،که مجموعا این دو گروه از عواملی هستند که باعث ایجاد افسردگی اجتماعی می‌شود.

البته مبلمان شهری،رنگ‌آمیزی دیوارها، درهم تنیدگی معماری که شهرسازی را مخلوطی از المان‌های چشم آزار می‌کند، از عوامل نظری افسردگی در شهر تهران است.آلودگی دیوارها از طرف دیگر می‌تواند به افزایش افسردگی شهری کمک کند.

 

نهادهای متولی مسئول افسردگی در جامعه

افسردگی‌های شهری ارتباط مستقیمی با برنامه‌های نهادهای متولی دارد.صداوسیما،وزارت ارشاد،نهادهای دولتی باید به فکر شادی مردم باشند.صداوسیما در سال یک یا دو برنامه طنز نمایش می‌دهد،یا برنامه‌ای به‌نام (خنده بازار)که با زور هم انسان نمی‌تواند بخندد. بنابراین نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها ارزان‌ترین ابزار شادی به‌حساب می‌آیند که باید به آنها توجه شود. بعد از پیروزی انتخابات یا برد تیم‌های فوتبال عده‌ای از مردم به خیابان آمدند و شروع به شادی کردند.

مجید ابهری، در این زمینه می‌گوید: «از نظر رفتارشناسی اینها حرکات شادی نیست بلکه هیجان اجتماعی است که زمینه‌ای برای تخلیه آن به‌وجود آمده است. وقتی جوانان زمینه تخلیه انرژی خود را ندارند منتظر کوچک‌ترین بهانه هستند تا به خیابان بروند و جشن و پایکوبی بگیرند. اینگونه فضا‌ها را در چهارشنبه سوری هم می‌توان دید که منجر به خطر هم می‌شود.اگر برنامه‌های منظم شادی و نشاط اجتماعی را به شهروندان بخصوص جوانان بدهیم،شاهد اینگونه هیجان‌های آنی نخواهیم بود که گاهی از کنترل هم خارج می‌شود و خرابی به‌بار می‌آورد.»

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 124
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    فقط تهرانی ها آدمند ؟!!!!!!! که باید شاد باشند ؟!!!!
    • آنالیزور EU ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      نه، با این طرز حرف زدنت معلومه تو هم آدمی!
    • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      251 7
      نه جاهای دیگه دارن از شادی خفه میشن ؟!!!! مملکت به فنا رفته . نه شادی هست . نه امنیت . هیچی نیست .
    • رضا IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      54 12
      آخـــــــــی بیچاره تهرانیا!!!مسئولین دارن از دل کوه ها و صخره ها براشون اتوبان درست می کنن تا تهرانیا تعطیلات آخر هفته شون رو برن شمال. اونوقت دریاچه آذربایجان (اورمیه)خشک شد انگار نه انگار. جاده اصلی بزرگترین شهرهای آذربایجان و دروازه ورود به اروپا و ترکیه یعنی اورمیه و تبریز به قدری باریکه که برا گاری مناسبه تا ماشین و هر ماه حادثه های وحشتناکی اتفاق می افته که هزاران خانواده رو داغدار میکنه.بیچاره تهرانیا که شاد نیستن!!!
    • رضا A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      39 3
      اتفاقا تهرانی ها خیلی خوبن . اگه اصفهان اومده باشین بسیار مردم افسرده هستند اصلا لباس ها رو که نگاه کنید به همه چی پی می برین .
    • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      228 3
      بهتر بود می گفتید ایرانی ها شاد نیستند
    • محمد جواد A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      84 5
      دوست من قبول دارم در تقسیم امکانات تهران خیلی بیشتر بهره میبره اما باور کن تهرانی که شما تصور میکنی فقط برای مدیران عالی رتبه دولتی و آقازاده ها و خواصه و اکثریت فقط دودش را میخورند. من خودم بعنوان یک تهران 3 نسلی اگر پول ایجاد کار یا امکان کار مناسب در کوچکترین شهر را هم داشتم سریع از اینجا میرفتم.
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      83 3
      من با اینکه تهرانیم ولی قبول دارم که امکانات خیلی تو تهران متمرکز و به شهرستان ها خیلی کم اهمیت می دند. و این دید خیلی ناعادلانه است و به نفع خود تهرانیام نیست.اگه در در شهرهای دیگه ام یکم بها بدن اینقد رشد مهاجرت به تهران زیاد نمیشه و خیلی مشکلا حل میشه.
    • الهام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      44 8
      پاسخ به آنالیزور ایشون حرفی نزدند که شما اینطور زننده جواب می دید اتفاقاً حرف بجایی زدند و این طرز رفتار شماس که مورد داره. اصلاً جنبه بحث و نظر ندارید اگه امکان داره بفرمایی مشکلش چی بوده که شما به خودتون اجازه دادید تعیین کنید که کی آدمه؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      12 13
      الهام خانوم شما هم گير داديا! حالا آناليزور يه چي گفت، به دل نگير تو ام! آناليزور تو هم درست حرف بزن خب راست ميگه ديگه الهام خانوم!
    • سعید RS ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      14 0
      با توجه ب بحث این دوستان معلوم میشه ک ما کلاملت بی اعصابی هستیم و در جواب یه سوال هم دنبال یکی میگردیم ک به اون و دیگران بفهونیم ک من بیشتر از تو میفهمم و اینقد انرزی بابت این موضوع وموضوعاتی از این دسته وصد البته درگیر بدست اوردن معیشت خودمون میشیم ک دیگه وقت وانرژی ای واسه شادی کردن نداریم
    • قاسم IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      24 4
      حالا شادی رو همین امروز پخش نکردن به تهرانی ها که شما ناراحت میشی.چشم هر موقع به ما شادی دادن به شما ندادن اعتراض کنید.فعلا چیزی که تو تهران دارن به ما میدن دود و سرب و دی اکسید کربن و نهایت سرطانه.میخوای؟؟؟
    • بی نام GB ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      24 1
      دعوا نکنید روزگار همه مون سیاهه.البته غیر از بابک زنجانی ها!
    • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      4 10
      عمراً ی تهرانی بتونه 1 روز بیاد جای ما شهرستانیها زندگی کنه. همه چیز رُ در حد بالا میخوان، وقتی بدست نمیارن ناشاد میشن
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      9 10
      نهرانی ها از بس بودجه و امکانات به طور ناعادلانه دریافت می کنند دچار عذاب وجدان شده اند و غمگین!!
  • رضا A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    327 7
    مثل اینکه نویسنده مطلب در ایران زندگی نمیکند و نمیداند طبق آمار وزارت بهداشت، از هر 4 ایرانی 3 نفر دچار بیماری روانی است!!!!
  • رضا A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    تهرانی ها شاد نیستند ؟ اونوقت شهرستانی ها شاد اند ؟
    • mohsen A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      12 4
      رضا جون وقتی صبح زود از خواب بیدار بشی و بخوای زودتر بری سرکارت و یک روز خوب و موفق و شاد رو شروع کنی چیکار میکنی؟؟؟ مسلما زودتر از خونه حرکت میکنی که زودتر برسی نه؟ تهران متاسفانه برعکسه اگر زود تر راه بیافتی میخوری به تراف صبحگاهی و دیر تر هم میرسی !!!!!!!! اعصابت خورد میشه. خوب مشکلات اقتصادی و بیکاری هم تو تهرانه و هم سایر شهر ها ولی یک سری بدبختی ها مختص تهرانه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    شاد نیستند ولی الکی شاد که هستند.
    • باقر هستم یک فروشنده IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      50 4
      متاسفانه این جمله بهترین تعبیر بود از ما تهرانی ها ...
  • نوید IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    201 7
    چرا مردم ایران شاد نیستند ؟
    • استاد شفیعی کدکنی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      25 0
      طفلی به نام شادی، دیریست گمشده ست/ با چشمهای روشنِ براق، با گیسویی بلند به بالای آرزو/ هرکس از او نشانی دارد، ما را کند خبر/ این هم نشان ما: یک سو خلیج فارس، سوی دگر خزر
  • بدبخت روزگار A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    همین دیشب اعلام شد که ایران خودرو قیمت ماشیناشو 5 درصد بالا برده! نرخ تورم روز به روز بالا میره...میخواید لبخند بزنیم به این خبرها ؟!!! آره ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! دردمون یکی دوتا نیست. نظرمو رو که چاپ نمیکنید، حداقل شما دیگه دست رو دلمون نذارید. دلمون به هیچی خوش نیست. اینم از دولت تدبیر و امید !!!!
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      37 2
      30%
  • سارا A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    به اون خدایی که میپرستید از وقتی دولت تدبیر و امید سرکار اومده، ریشه هر چی امید و تدبیر در ما جوانها خشکانده شده. هیچ امیدی به زندگی نداریم........ شب و روز آرزوی مرگ میکنیم.همین
    • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      42 5
      قطاری که دولت قبل از ریل خارج کرد دیگه به ریل برنمیگرده!
    • بانو A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      17 3
      آهان.. اونوقت دولت قبلي باعث شادي ميشد نه؟ خوب راستم ميگي.. وقتي يكي برگرده بگه من هاله نور دارم معلومه آدم روانش شاد ميشه خوب... راست ميگي راست ميگي حق باتوئه...
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      59 6
      نکنه منظورت اینه که دولت قبلی بهتر بود ؟ وضعیت حال ما نتیجه اقدامات دولت گذشته است
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      سوءاسفاده نکن این دولت داره خرابکاری دولت قبل را درست می کنه دروغ هم بلد نیست کار را هم از راه صحیح انجام می دهند نه با چاپ اسکناس و بدبخت کردن مردم
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      9 0
      از وقتي اين دولت اومده؟ميخواي بگي قبلش سرشار از اميد بوديم؟من الان هم شاد نيستم ولي ميدونم كه تاقبل از 25خرداد دلم ميخواست سرم رو بذارم زمين بميرم. ديگه هم اينجوري قسم نخور لطفا
    • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      1 0
      نظرمو منتشر نكرديد يه بار ديگه مينويسم لطفا منتشر كنيد . به سارا خانم گفتم كه من الان هم شاد نيستم و فقط يه كمي(خيلي كم) اميد دارم اما تا قبل از 25خرداد دلم ميخواست سرم رو بذارم زمين بميرم(اگر توي اين جمله توهيني هست به خودمه نه به شخص ديگه اي. پس لطفا كامل منتشر كنيد حتما بايد التماس كنم؟)
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    156 1
    چون وضع عالیه نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    206 6
    آقای روحانی: روح امید و شادی در دل ما جوانها، درست مثل دریاچه ارومیه از بین رفته....
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    41 61
    دود که گفتی درست ولی نگفتی سرب از کجا میاد در حالیکه بیش از 10 سال است که بنزینها سرب ندارند
  • رضا IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    تازه تهران خيلي خوبه بيا اصفهان مردم با هم قهرن زنده باد جنوب و بوشهر كه مردمي بسيارخونگرم دارن
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      14 26
      اتفاقا وضعیت فرهنگی اصفهان بسیار بهتر از جنوب و حتی تهران هست.
    • ... A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      6 1
      آره راست میگی اصفهان خیلی خوبه با اون مردمِ همیشه سیاه پوشش
  • رضاآنلاین A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    186 1
    شماتورم گرونی وبی پولی زوحل کنیدببینیدمردم چقدرشادمیشن
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    232 4
    من وقتی که ماشین سبز رنگ پلیس رو می بینم، دلهره وجودم رو می گیره! آخه چرا؟ چه اتفاقی افتاده؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      6 20
      شاید ریگی تو کفشته ! :دی
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    تحمل دیدن یه دختر پسر رو با هم ندارید بعد می خواید شادی تولید کنید؟
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      تو داری؟ واقعا تحمل دیدن یه دختر پسر رو با هم داری اگه دختره خیلی "اشنا" باشه و پسره خیلی "غریبه"؟ یا فقط وقتی تحمل دیدنشونو داری که پسره خیلی "اشنا" باشه و دختره خیلی "غریبه"!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      مثلا برای چی منفی دادین؟ مگه غیر از اینه
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      بي نام دوم، تعصب زياد از حد باعث ميشه اون دختر آشنا از اونور بوم بيفته، بايد متعادل و با نظارت اجازه دوستي عادي و كنترل شده را داد به نحوي كه نه تنها باعث ايجاد فساد و سرخوردگي نشه بلكه هر دو طرف رو پخته تر كنه، ضمنا اگر آشنايي عميق و واقعي باشه ميشه سريعا تبديلش كرد به ازدواج و چي از اين بهتر
    • يه جوون A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      32 66
      تحمل ِ اون شبكه اي كه ميخوام ببينم(كه پارازيت داره) اون سايتي كه ميخوام بازكنم(كه فيلتره) اون كتابي كه ميخوام بخونم(كه مجوز ندادن) اون حرفايي كه توو دلمه و ميترسم بگم
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    132 2
    شاد یعنی چی ؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    چون حق یه کشور رو می خورن
    • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      41 17
      پس واسه همینه که از پرت ترین نقاط ایران حمله میکنند به تهران ؟! آقا تهران جای بدیه بو میده مردمش هم شاد نیستن جون مادرتون هرجا هستین بمونین بزارین مردم تهران به حال خودشون باشن !
    • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      15 8
      دوست عزيز، به شهرستاني هاي عزيز بفرماييد برگردند به شهرهاي خودشون و دست از سر كچل تهران شلوغ دودي بردارن اونوقت تهراني ها هم قول ميدن حق كشور رو نخورن!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      10 4
      بخدا والله من نوعی که تهران زندگی میکنم حق شما رو نمیخورم. حق شما تو جیب من نمیره. به قرآن اگه میتونستم میرفتم از این شهر پر از دود و کثافت. حق شما تو جیب کسان دیگریست.
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      19 5
      حالا نه این که ساکنان تهران از کره مریخ اومدن دارن حق شما رو میخورن.برو یه چرخ تو تهران بزن ببین چند نفر فارسی رو بدون لهجه حرف میزنن اون وقت میفهمی تهرانی وجود نداره
  • امین محمدی IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    62 2
    رابــــــــــــطه با آمـــــــریکا هم احتمال زیاد شادی بیاره و استرس ها رو کم کنه.......
  • پیام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    65 0
    ما شادیم چون از افغانستان بهتریم , ملاک دولت ایران
    • بهزاد IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      28 0
      کاش حداقل اینترنتمون مثل افغانستان بود
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    57 0
    باید می گفتید چرا باید شاد باشن.وقتی طرف میره یک کیلو میوه می خره شادی که هیچ کرک و پرش هم می ریزه
  • پرخاشگر A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    37 0
    خوبه حالا تهرانیا فقط شاد نیستن...ما که تهرانی نیستیم علاوه بر اینکه شاد نیستیم پرخاشگر هم هستیم...همش از اقتصاده...پول داشته باشی همه چی داری...
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    43 0
    چون من فوق لیسانسم بیکارم دارم به این فکر می کنم برم پرستار بچه همسایمون بشم. در ضمن فاغ التحصیل دانشگاه تهرانم. 2 تا دوست دارم که با فوق لیسانس دارن فروشندگی می کنن. بماند که ان تا دوست دارم دنبال کلر می گردن. اوضاع آقایون تحصیل کرده از ما بهتره چون هفت هشت تایی شون با قرض یه پراید خریدن وای خوب پولی از مسافر کشی در می یان! می خوای خوشحااااال باشم آیاااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      15 0
      من دقیقا حالتو درک میکنم...چون مثه خودتم با ای تفاوت که فارغ التحصیل ارشد از علوم تحقیقاتم
  • تهرانی IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    30 0
    شادی و تفریح بیشتر جوان ها شده فرحزاد و قلیون و ...!!! واقعا چرا باید با کشیدن قلیون جوان ها احساس کنن که شادن!!!!!! چرا؟ چون تفریحش همینه آقای شهردار باید به فکر تفریحات سالم جوان ها باشد باید تفریحات همگانی شاد که در همه کشورها می بینیم تو کشور ما هم ایجاد بشه، واالا اگه دولت به فکر جوان ها باشه و بتونه اسباب شادی آنها را فراهم کنه مطمئن باشه که جوان ها به سمت تفریحات ناسالم نمیرن...
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    43 0
    هیچی از جوونیمون نمیفهمیم و مثل برقو و باد داره میگذره...
  • آزاد A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    15 9
    به نظرم تهراني ها بيشتر شاد هستند تا شهرستانيها تجاوز به حقوق ديگران چه در امورات شخصي چه در امور اجتماعي وعمومي تاثير گذار هستند
    • یک تهرانی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      3 1
      میشه یکی حرف ایشون رو ترجمه کنه یعنی چی؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    8 11
    تهرانیا با اون همه امکانات و پارتی بازی در همه جا واسه اونا از فوتبال گرفته (تیمهای سرخابیشون) تا در اشتغال و تولید و احداث کارخونه و...اگر شاد نباشند پس وای به حال آذربایجانیها که تو روز روشن در همه موارد حقشون نادیده گرفته میشه.در فوتبال که هر هفته دیگه ناداوری علیه تیمهامون نشه تعجب می کنیم! از نظر رسیدگی به وضع اسفناک محیط زیستی منطقه (دریاچه ارومیه) چیزی نگم بهتره.در زمینه احداث کارخونه و ایجاد شغل و درامد همیشه آخرین استانها متعلق به این مناطق است.اونوقت ما شادیم و تهرانیها ناشادند؟!!!!همین هفته میخوایم 90 دقیقه فارغ از غصه ها بشینیم فوتبال ببینیم و مثلا اگر بزارن لذت ببریم.حالا ببینید چه بلایی فدراسیون و داور در بازی تراکتور-استقلال سرمون میارن.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    11 6
    واقعا چرا؟ در حالی که ثروت کشور از سراسر ایران سرازیر میشه به تهران و صرف ابادانی این شهر میشه و سر بقیه بی کلاه میمونه؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    29 0
    من که مردم از خوشی یکی هم پیدانمیشه بیاد حالمونو بگیره
  • مجيد IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    12 0
    وقتي بخش اعظم درآمد ناچيز خانواده خرج دوا و درمان و غذاي بخور و نمير مي شود. وقتي امنيت شغلي وجود ندارد.وقتي امنيت اخلاقي وجود ندارد. وقتي از ثبات اقتصادي خبري نيست. هنگامي كه برادر به برادر ترحم نمي كند. وقتي ايمان به حاشيه رفته است.وجدان كم رنگ شده است. ديوار بي اعتمادي بين مردم سر به فلك كشيده شده، هنگامي كه اميدي به آينده نيست و انسانها مايوس شده اند. وقتي آمار طلاق صعودي است. چرا بايستي مردمي شاد باشيم؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    20 0
    با این اوضاع ! شادی؟؟؟!!!!! جالبه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    17 8
    شادی می خوای برو شیراز اهواز آبادان
  • مریم IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    21 0
    نه اینکه حالا همه مردم ایران شادن !!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    36 2
    فشار!!!فشار!!!فشار!!!...شادی زائیده امید است که با آمدن جناب روحانی کورسوری را روشن کرده بود اما کاری کرد که همه آنها تبدیل به یاس شد. رئیس بانک مرکزی اش نمی گذارد دلار بیاید پائین...وزیر صنعتش خودروی فرغون را گرانتر می کند. وزیر رفاهش کجاست خدا می داند...
  • باران A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    11 1
    شاد نيستيم چون همش بايد كاركنيم و ساعات تفريح نداريم . كاركاركاركاركاركار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    6 1
    بقیه مردم مملکت چی؟ نکنه اونا از شادی در پوست خودشوت نمیگنجند؟ یا این که فقط شاد بودن و نبودن این از ما بهترون اهمیت داره؟
  • st IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    5 0
    چون گرفتارن مریضن بی پولن بی هدف هستند چون بیماری های روانی غوغا کرده فهمیدین چرا؟/
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    3 0
    از نظر تربيتي به ما در خانه و نظام آموزشي و جامعه ياد مي دهند كه بايد تحت هر شرايطي برنده شد و بقيه هستند كه بايد ببازند و به اين دليل ما از صبح كه بيدار مي شويم سعي داريم در اين نبرد برنده باشيم بنابراين همواره عصبي هستيم و بقيه را عامل تعلل در پيروزي مي بينيم و نهايتا از زندگي خوشحال نيستيم و اين موضوع در همه موارد من جمله ازدواج تحصيل مشاركت اجتماعي و ... صادق است. وگرنه خوشحالي رابطه مستقيم با رفاه و ثروت ندارد. چون در كشورهاي ديگر با رفاه و ثروت كمتر مردم خوشحال ترند.
  • محمدرضا A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    0 0
    چون به جای امید به خودشون ناامیدی تلقین می کنن شاید!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    6 0
    این مشخصههههههههههههههههههههههههههه همه ایرانی هاست عزیرجان!
  • mehdi IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    14 0
    تبتر خبر رو اگر به کل کشور نسبت می دادید خیلی بهتر بود چون اوضاع در تمام شهر ها یکسان است . اما شما تصور فرمایید که وقتی عده ای به عنوان مثال در پارک مشغول آب بازی می شوند و با برخورد نیروهای امنیتی روبرو می شوند و در خبر بیست و سی جوری بیان می شود که انگار جانی های خطرناکی دستگیر شده اند چه انتضاری از مردم برای شادی است ؟ در کشور های اروپایی برنامه های متعدد برای جمع کردن مردم دور هم برنامه ریزی می شود که از شیرجه زدن در گل و لای گرفته تا مسابقات مهیج دیگر ... !!!!!!!!!!!!!! در ایران باید برای شادی فقط بری فست فود بشینی یه پیتزا بخوری برگردی !!!!!!!! اونم که خداروشکر به لطف سوسیس و کالباس های ............ دیگه معلم نیست چی کار باید کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علي IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    21 0
    اراك غمگين ترين شهر دنياست باور نمي كنيد سري به شهر ما بزنيد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    10 0
    شادي درون ما كشته شده وقتي صبح لباسهاي تيره به تن ميكنيم و به آينه نگاه ميكنيم و بيرون ميائيم. كاش از خودمان شروع كنيم از لباس پوشيدنمان چادرهاي مشكي !!!! مانتوهاي تيره!!! مغنه هاي مشكي و سورمه ايي و ...!!!! مردها اكثر با لباسهاي تيره !!!! .... بيأئيد مثل كشورهاي مالزي ، اندونزي و ... رنگ لباسها را شاد كنيم از مردم شروع كنيم ، بعد مشكلات ديگر را حل كنيم . دولت گرامي مردم سالهاست دل مرده اند شادي را به آنها برگردانيد حتي اگر الكي باشد ..... كمك كنيد مرديم
  • اقا حمید IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    3 4
    چرا نیستند .. اگر باشن جای تعجب داره . عمو توی مترو می شینی انگار نه انگار همه مجسمه هستن. من چهار روز تهران بودم و تقریبا هر روز توی مترو دریغ از یه لبخند دریغ از یه همصحبت . اینا با خودشون قهرن .. بعد تو میخوای شاد باشن .. شاد بودن در خود انسان هست. این جماعت انگار شادی رو در خودشون هم تحریم کردن
  • مصطفی A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    23 2
    شادترین کشورهای 2013 در این رتبه بندی که بین 156 کشور جهان انجام شده است ایران با 4.64 نمره در جایگاه 115 جدول است که امید است با بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی در سال آینده پیشرفت محسوسی داشته باشد. به نظرتون امیدی هست؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    41 0
    تو صدا و سيما سالهاست تبليغ ميكنن مردم اروپاي شمالي و سوئد و آلمان و اينا سرد و غمگين هستند، اما وجدانا يه بار سفر كنين متوجه ميشين چقدر شادند و حتي با معرفت تر از بسياري از هموطنان عزيز!
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    3 17
    این رتبه بندی رو زیاد جدی نگیرید. آخه با چه فرمول و آماری شادی مردم ایران و جهان رو اندازه گیری و رده بندی کردن؟
    • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      3 0
      بااين فرمول:"درآمد سرانه، امید به زندگی،رفاه جامعه ، فقدان فساد ، سلامت و پزشکی و آزادی های اجتماعی"(منبع: خبرآنلاين) حالا ميبيني كه بايد جدي ش گرفت
  • رضا A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    4 0
    واقعا درسته مردم تهران افسرده و عصبی هستن- دلایلش خیلییییی زیاده جدای از این وضعیت فاجعه بار اقتصادی که چند سال اخیر دچارش شدیم اختلاف طبقاتی وحشتناک تو این شهر، آلودگی وحشتناک و شلوغی و عدم رعایت قوانین از سوی شهروند و مسئول باعث بی نظمی زیادی شده، به نظر من ریشه همه این مسائل مشکلات اقتصادی زندگیه که باعث میشه مردم هیچ آرامشی نداشته باشن و آسایشو فدای آرامش کردن
  • خشایار IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    38 0
    وقتی 30 نفر جلوی برگزاری کنسرت آبادان را میگیرند میخوای شاد باشیم تازه خوبه که خواننده داخلی بوده اگر لس آنجلسی بود چی میشد.
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    28 0
    در شگفتم با این همه برنامه های شادی بخش و امید آفرین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باز هم حال وروز مردم اینگونه است .
  • مازيار IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    36 0
    اين تفكرهاي غلط و افراطي تو جامعه ما خنده و شادي رو از مردم گرفته. احترام به انسانيت چبزيه كه از مردم ما گرفته شده.
  • محمد A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    43 0
    گهی بر درد بی درمان بگریم / گهی بر حال بی سامان بخندم !!!
  • ضد استكبار IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    13 39
    اگر ايراني يا تهراني شاد نباشد به خاطر دوري از معنويات است وقتي خدا در زنگيت نباشه نمي تواني شاد باشي اما اگر خدا در زنگيت باشد اگر همه مشكلات دنيا را هم داشته باشي باز هم شادي چون مي داني قدرتي لا يزال در كنارت است من به عنوان كسي كه در تهران زندگي مي كنم از آمدن به خيابانها بيزارم
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      4 0
      شعار شعار و باز هم شعار تاکی آخه یکم واقع بین باشید
    • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
      3 0
      منفي
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    31 0
    شادی دلیل میخواد. اگه اختلاس سه هزار میلیاردی و جدیدا 13 هزار میلیاردی و نصب تابلو تو سطح شهر بصورت دلبخواهی و کسر بودجه و تورم و .... جک بود دلایل خوبی برای خنده بودن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    4 8
    این رتبه بندی رو زیاد جدی نگیرید. آخه با چه فرمول و آماری شادی مردم ایران و جهان رو اندازه گیری و رده بندی کردن؟
  • بي نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    19 1
    با اين همه دود و آلودگي وگراني اعصاب ناراحت آيا ميشه شاد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    44 0
    دوست عزیز کجای ایران میتوانی شادی به معنی واقعی پیدا کنی که در تهران در جستجویش هستی؟.شادی با دل خوش به وجود میاید.دل خوش با امید به آینده با امید به فردا با آسایش با رفاه با نگران نبودن از نان شب با امنیت شغلی جانی و مالی وبدست میاد دل خوش با تفریح با برنامه های شاد و با سفر با موسیقی بوجود میاد حالا از شما میپرسم کدامش در ایران به معنای واقعی وجود دارد؟ که ما بخواهیم شاد باشیم.من پارسال 40 میلیون رهن خانه دادم.داشتم بچه دار هم میشدم فرزند اولم هم بود داشتم از نگرانی میمردم هر چه میتوانستم کمتر خرج کردم وام گرفتم تا زمانی که فرزندم بدنیا میاد صاحب خانه بیرونم نکنه فکر میکنی صاحب خانه چقدر به رهن اضافه کرد؟30 میلیون ناقابل داشتم دیوانه میشدم.حالا شما انتظار شادی از من دارید؟
    • محمدازساری A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      13 2
      حرفت حساب بوددمت گرم
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    28 0
    متاسفانه تا کسی شادی میکنه میگن شادیش خارج از عرفه!!!! ولی شما هر جوری میتونی گریه کنی و خارج از عرف هم نیست!!!!
    • كيوان IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      1 0
      من كه نرفتم آب بازي در پارك آب و آتش، اما وقتي داستان دخالت مأمورها رو شنيدم دقيقا همين جمله بالا تو نظرم بود.
  • آرش IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    23 0
    نقل قولی است از خواننده ی پینک فولید زمانی که به مدرسه رفتم از من پرسیدند: وقتی بزرگ شدی میخواهی چه کاره بشوی. من پاسخ دادم: خوشحال! آنها به من گفتند که مفهوم پرسش را متوجه نشدم و من به آنها گفتم: "این شما هستید که مفهوم زندگی را متوجه نشدید."
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    34 0
    اصلا تو اعیاد هم ما داریم مرثیه خونی میخونیم دیگه شما شادی روکجا دیدی ماروخبرکن....
  • خلیج فارس A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    12 0
    رفاه، ارزونی،امنیت شغلی مطمئنبیش از حد همه باعث شده که شاد نباشن!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    10 0
    با اين فرمول حاكم بر جامعه امكان شاد بودن مردم صفره چون علاوه بر مشكلات اقتصادي موارد زير هم هست: كنسرت گذاشتن اخه شادي در محل عمومي اخه كوه رفتن دسته جمعي اخه موزيك با ريتم خاص جايز لباس با رنگ خاص جايز لباس با طول و قد خاص جايز صحبت در حد خاص جايز و .......
  • تعصب بی جا رو بزار کنار و منتشر کن A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    25 6
    واقعا چرا؟ در حالی که ثروت کشور از سراسر ایران سرازیر میشه به تهران و صرف ابادانی این شهر میشه و سر بقیه بی کلاه میمونه؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    22 0
    روزی 10 ساعت سر کار، روزی 2 ساعت تو ترافیک، یه حقوق بخور و نمیر، کلی قسط و بدهی، قیمتهایی که روز به روز بالاتر میره، هوای آلوده و ..... بازم بگم؟یعنی واقعا با وجود این ها فکر می کنید کسی می تونه شاد باشه؟!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      8 0
      نا امني يادت رفت بگي
  • سهراب A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    20 0
    ایرانی ها شاد نیستند عزیز
  • نیما A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    16 1
    خیلی ناراحتن بیان اهواز شوشاشون حال بیاد تا قدر بدونن
  • حمید A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    17 1
    من 8 سال تو تهران بودم و تازه اومدم شهرستان. به نظرم از این به بعد تهران رفتن یک مکافات بزرگ هست چون ترافیک تهران تا کرج حتی تا 5 ساعت هم میکشه در حالی که حداکثر تو نیم ساعت میشه این مسیر رو با ماشین طی کرد. مترو و اتوبوس ها هم علاوه بر اینکه مثل دستگاه پرس میمونه همه جور مریضی رو به ادم منتقل میکنه. و بعضی ها که میگن امکانات داره تا اخر عمرشون به 5 درصد اون امکانات هم نیاز پیدا نمیکنن. اگه تو این ترافیک ها کسی جاییش درد کنه حتی هلیکوپتر هم نمیتونه به دادش برسه چون جایی برای فرود نیست و حداقل نصف روز طول میکشه به بیمارستان برسونن. تهران ترافیک الودگی دردسر گرانی زحمت خانه کوچک و
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    12 0
    خوشحالو شاد و خندانیم، چون بهتر از افغانستا نیم دس می کوبم من پا می کوبم من چون زنده می مانم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    7 0
    تهرانیا شاد نیستن پس ما چی هستیم؟ :|
  • حبیب IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    10 0
    دلم خوش است به این خرابی ها زانکه می دانم خرابی چون که ازحد بگذرد آباد می گردد...!
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      3 0
      بله هر خرابي يه روز آباد ميشه ولي شايد اون روز ما مرده باشيم يا اونقدر پير شده باشيم كه نتونيم اونجور كه ميخواستيم زندگي كنيم
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    9 0
    من به شاد بودنم شک می‌کنم، پس نیستم
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    3 1
    عشقم تهران
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    5 2
    غمگین؟!غمگین؟! ما غمگین نیستسم دوشواری نداره
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    13 0
    مردم تهران (يا ايران) اگه شاد باشند جاي تعجبه !!!!!! وقتي يه جوون تحصيلكرده بيكاره يا پدري كه صبح تا شب سگ دو مي زنه تا خرج خونه و كرايه خونه رو بده يا مادري كه نگران ازدواج نكردن بچه هاست واقعاً جايي براي شاد بودن باقي مي مونه؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    6 0
    یک شهر یا استان داخل کشور نام ببرید که مردمان شاد داشته باشد. در وضع موجود فقط افراد بدون اطلاع از زندگی و تمدن شهری شاد اند که نه با خرید مسکن و خودرو و مداد و شیر و دشمن و تحریم ارتباطی ندارند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    3 0
    وخدایی که در این نزدیکیست
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    10 0
    تورم ،گراني ، بيكاري ،بي پولي ، عدم امكان ازدواج و ... با اين همه آيا دليلي هم براي شاد بودن وجود دارد؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    8 1
    آواز دهل از دور خوش است (حكايت تهرانه واسه شهرستانيايي كه فك ميكنن تهران بهشته)
  • بی نام A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    3 0
    دلمون به این منفی ها خوش بود اون هم برداشتید اونوقت می گه چرا شاد نیستید. خب آخه چی برامون مونده که باهاش شاد باشیم؟ همین که نمیریم یا دیوانه نشیم جای شکرش باقیه
  • درنا A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    بنظر شما تبریزیا شادن؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • منه خسته A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    3 0
    من هر دو دقیقه یک بار به خودم امید میدم و دل شکسته و روح خستمو نادیده میگیرم تا بتونم به زندگی ادامه بدم و کم نیارم .خدا داره چکار میکنه دقیقا ....راز و نیاز با خودش هم دیگه آرومم نمیکنه