در پی زلزله 5.7 ریشتری برازجان در استان بوشهر، تاکنون 8 نفر کشته و 45 نفر زخمی شده اند.

ایسنا نوشت: حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه درپی این زلزله دیوار و سقف تعدادی از منازل در بخش‌های سعدآباد، وحدتیه و برازجان دچار ترک خوردگی شدند، افزود:‌ برق و تلفن این مناطق که درپی زمین‌لرزه قطع شده بود، وصل شده است.

وی افزود: پس از این زمین‌لرزه بلافاصله چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

از سوی دیگر، در پی زلزله 5.7 ریشتری برازجان، مهندس حسن قدمی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت این منطقه را تشریح کرد و  گفت: جلسه ستاد بحران در این منطقه تشکیل شده است.

قدمی درباره آخرین شمار مصدومان و کشته‌ شدگان این حادثه گفت: برابر آخرین آمار تا کنون هشت تن در این زلزله جان خود را از از دست داده‌اند.

به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه عمق پنج کیلومتری زلزله از سطح زمین، احتمال وقوع خسارت‌های بیشتر وجود دارد.

پیگیری مستقیم رئیس‌جمهور درمورد زلزله
حسنوند، استاندار بوشهر نیز از پیگیری مستقیم رییس‌جمهور،‌ معاون اول رییس‌جمهور و وزیر کشور درمورد زلزله برازجان خبر داد و گفت: دقایقی پس از وقوع زلزله، ستاد بحران در این استان تشکیل جلسه داد و بر اساس آخرین آمار، 45 تن در جریان این زلزله مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد حادثه دیده به بیمارستان‌های بوشهر و گناوه منتقل شدند، گفت: شهرستان‌های برازجان، آبپخش و سعدآباد و همچنین تعدادی از روستاهای این منطقه متاثر از زلزله بوده‌اند.

استاندار بوشهر با اشاره به حضور عوامل مدیریت بحران، اورژانس و هلال‌احمر در منطقه، گفت:‌ همچنین عوامل انتظامی و نظامی نیز در محل حاضر شده و امنیت منطقه را بر عهده گرفته‌اند.

وی از وصل شدن جریان آب، گاز و برق و تلفن در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها در چهار روستا مشکل وجود دارد که این مشکلات در حال رفع شدن هستند.

حسنوند از پیگیری ویژه رییس‌جمهور،‌ معاون اول وی و وزیر کشور درمورد زلزله برازجان خبر داد و گفت:‌ گزارش‌ها به شکل لحظه به لحظه به این افراد ارائه می‌شود.

به گفته استاندار بوشهر، در حال حاضر به نظر می‌رسد که اغلب مصدومان و کشته شدگان از زیر آوار خارج شده‌اند و دیگر فردی در زیر آوار باقی نمانده است.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حال حاضر 22 تیم امدادی با ظرفیت 90 امدادگر در مناطق زلزله زده برازجان حضور دارند، گفت: خسارات به صورت تخریب صددرصدی نبوده است اما به دلیل بافت سنتی و خشتی و گلی بودن خانه‌های این منطقه و همچنین عمق کم، زمین لرزه خساراتی را بر جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امدادگران در فاز عملیات ارزیابی و جستجو و نجات هستند ، به ایسنا گفت: پس از اتمام این عملیات اقدامات امدادگران برای اسکان و تغذیه اضطراری آغاز خواهد شد.


فارس نوشت: محمدتقی طالبیان گفت: از مجموع 45 مجروح زلزله برازجان 27 نفر را آمبولانسهای اورژانس منتقل کردند که 17 نفر آنها به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، 5 نفر بیمارستان مهر برازجان و 5 نفر به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر منتقل شدند.

وی افزود: بقیه مصدومان توسط سایر نیروها و مردم به بیمارستانها منتقل شده اند.

رئیس اورژانس کشور گفت: نیروهای اورژانس هنوز در منطقه زلزله زده هستند و حدود 25 آمبولانس در این مناطق حضور دارند، البته تلفن منطقه قطع است و امکان گزارش گیری لحظه به لحظه وجود ندارد.

وی افزود: تمام بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان بوشهر نیز برای درمان مصدومان زلزله برازجان در حالت آماده باش هستند.

مردم همچنان در خیابانها هستند
مهر نوشت: به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه 5.7 ریشتری در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در همه نقاط استان بوشهر و حتی در برخی از استانهای همجوار نیز احساس شد و باعث حضور مردم در خیابان ها شد.

شش پس لرزه نیز در چند نقطه شهرستان دشتستان به وقوع پیوسته است که دارای بزرگی 3.4 و 2.7 و 3.8 و 3.1 و 3.1 و 2.8 بوده است.

بلافاصله پس از این زمین لرزه مردم به خیابان ها هجوم بردند و برای در امان ماندن از گزند خسارات و آسییب های زلزله همچنان در خیابان هستند.

این زمین لرزه باعث بروز خساراتی به شبکه و تاسیسات برق برازجان شد که قطعی برق را در برخی نقاط به همراه داشت و هم اکنون مسئولان برخی مشکلات را حل کرده اند و تلاش برای رفع مشکل برق در همه نقاط ادامه دارد.

همچنین خطوط تلفن نیز در برخی نقاط دچار آسیب شد که ماموران مخابرات این شهر مشغول رفع این مشکلات هستند.

تیمهای مختلف امدادی و اکیپ های هلال احمر و همچنین نیروی انتظامی و بسیج در منطقه حضور دارند تا در صورت بروز مشکل به یاری آسیب دیدگان بیایند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر به تشریح آخرین وضعیت شهر برازجان پرداخت و بیان داشت: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات مالی این زمین لرزه مخابره نشده است و اطلاعات لازم پس از ارزیابی کامل تیمهای امدادی اعلام خواهد شد.

شاپور رستمی اضافه کرد: تیم های امدادی در منطقه حضور یافته اند و استاندار بوشهر نیز با حضور در محل در حال بررسی وضعیت است.

آخرین وضعیت جوی در بوشهر و فارس

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی در استان‌های بوشهر و فارس را تشریح کرد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در این باره گفت:‌ بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده برای آسمان استان بوشهر وضعیتی صاف و در پاره‌ای از نقاط همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین بیشینه دما در این استان در ساعات باقیمانده روزهای پنجشنبه و نیز روزهای جمعه و شنبه به ترتیب 25، 26 و 27 درجه سانتیگراد است و کمینه دما نیز پنجشنبه و جمعه 17 درجه و در روز شنبه 18 درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته امیدوار شهری، در روزهای جمعه و شنبه نیز آسمان استان فارس صاف بوده و بیشینه دما به ترتیب 21 و 22 درجه و کمینه دما نیز 4 و 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

نسیم نوشت: سردار فتح الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: 4گردان از تیپ مستقل سپاه و گردان‌های امام حسین(ع) مامور حفظ امنیت و امداد و جستجو در مناطق زلزله زده برازجان شدند. تمامی حوزه های بسیج مامور سرکشی به روستاهای تحت پوشش شدند. در حال شناسایی نیازهای اولیه زلزله زدگان هستیم.

عکس ها: ایسنا

4747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    174 6
    من چند ساعته در اخبار رو دنبال ميكنم . تلوزيون كه انگار نه انگار مردم سرزمينمون دچار مشكل شده . انگار نه انگار .تاسف
    • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      87 7
      می خوان سیاه نمایی نشه!
    • روح اله IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      8 20
      اخبار که گفتش ...
  • تنگستان IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    28 3
    با دوستان دشتستانی ابراز هم دردی میکنم.امسال در استان بارها زلزله های مهیبی ابتدا در دشتی و سپس در دشتستان اتفاق افتاد که امیدوارم دیگه پیش نیاد این حوادث ...تسلیت
  • امید A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    17 3
    فرق ماکسیما با پرایدملی! مردن یا نمردن مسئله این است!!!
    • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      27 3
      البته منظورش زانتیاست
  • رضا A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    23 4
    خدارحمت كنه. انشاالله هيچوقت زلزله. نشه
  • سهیلا از بوشهر IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    70 3
    واقعا .من از ترس سرگیچه گرفته یودم. وداد زدم وسراغ پسرم را میگرفتم. دست وپایم را گم کرده بودم.تا چند ساعت بعد حالم بد بود
    • بهرام NL ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      46 2
      به هرحال خداروشکر که سلامت هستین فقط ارامشتون رو حفظ کنید امشب رو بیرون به سر کنید انشاالله دیگه اوج زلزله تموم شده ... ما هم به یاد همتون هستیم ولی کاری از دستمون برنمیاد
    • بی نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      29 2
      نترس همه چی خوب میشه :)
    • یک دوست IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      7 1
      واقعا براتون متاسف هستم
    • مریم از قم A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      17 0
      دل ما اونجاست. براتون دعا می کنیم. کمکی ازمون بربیاد میفرستیم. خدا نگهتون داره.
  • مهرداد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    56 3
    اینجا زلزله که اومد تو برازجون خیلی وحشتناک بود.الانم شب شده میترسیم بخوابیم باز زلزله بیاد.خدا بیامرزه اونایی که جونشونو از دست دادن.اینجا هم تعدادی زخمی شدن
    • تنها IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      41 3
      من از ترس داشتم میمردم.الانم دم خونه نشستم
    • مصطفی NL ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      42 4
      سلام ضمن ارزوی سلامتی برای همه هم میهنان با شما دوست عزیز هم دردی میکنم ما کاری جز دعا ازمون بر نمیاد ولی اگه میتونی امشبو بیرون سر کنید تا فردا دیگه زلزله ها تموم میشه انشالله
  • ریحانه از بوشهر A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    35 8
    تا حدود 2 ساعت پیش 15 نفر کشته داشته .... عمق فاجعه بیشتر از اینه که تی وی اعلام میکنه.... شهرستان دشتستان کلی روستا و شهر داره جمعیتش زیاده...تخریب قسمتی از خونه ها و مخصوصا دیوارها خیلی زیاده... مرتب برازجان پس لرزه شدید میاد...آرامشی در کار نیست....دعا کنید :(
    • امیر از بوشهر IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      6 0
      سلام شده 8کشته و 45زخمی امیر
  • hossein IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    7 41
    واقعا متاسفم از زلزله ولی مرگ دست خداست. آقا مهرداد شما برید با خیال راحت بخوابید اگر قرار به مردن باشه وسط بیابون هم بخوابی خدا کاری میکنه بری اونور عشق و حال والا این دنیارو میخوای چی کار :|
  • حمید IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    24 4
    شهرستان جم استان بوشهر هم بشدت لرزید خیلی وحشتناک بود زمانش خیلی طولانی بود
  • بی نام US ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    30 3
    امیدوارم خسارت زیاد نباشه. تسلیت به هموطنان داغدار
  • صادق از بوشهر IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    47 2
    زلزله شنبه (در شهرستان دشتی) باعث شد روستاهای اون منطقه کمی پیشرفت کنه، تا قبلش اون مناطق ایرانسل جواب نمیداد. فقط باید یه بلایی سرمون بیاد تا به فکر بدبختیامون بیفتن !
    • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      29 3
      دقیقا خوبه دومین میدان گازی دنیا رو هم داریم
  • بی نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    25 3
    برای وفات یافتگان شادی روح و برای بازماندگان صبر از درگاه خدا درخواست میکنم . از همین الان باید برای بازماندگان فکری کرد و به اونها کمک کرد .
    • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      0 1
      درود
  • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    34 6
    اگر پرايد داشته باشيد حتي در زمين لرزه هم جانتان در خطر خواهد بود
  • تبريزي IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    20 3
    تسليت ميگم منم چن بار شاهد زلزله بودم واقعا ترسناكه كاش تلفات جاني زياد نداشته باشيم تسليت
  • hakan turk A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    28 10
    از طرف مردم آزربایجان برای مردم برازجان تسلیت میگویم .واقعا درد ناکه اگه همین زلزله تو تهران اتفاق می افتاد تلویزیون...........بگذریم
  • محسن IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    11 0
    سلام به همه تسلیت میگم لطفا هر کی امکانات داره خون خودسو مقاوم سازی کنه به خاطر بچه ها شم که شده درسته مرگ دست خدا ست ولی خدا به انسان عقل داده
  • sani IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    9 0
    اره واقعا ترسناک یود.هنوزم پس لرزه هاش ادامه داره و مدام میلرزیم
  • حميد رضا IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    12 1
    خدايا خودت به دادشون برس ، خدايا خودت كمك كن
  • محسن IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    5 2
    زمین برازجان خیلی سفته خانهایشان هم بسیار محکم وگرنه خسارت خیلی بالاتربود
  • محمود A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    12 0
    زلزله واقعا وحشتناکه خدا خودش بخیر کنه
  • محمد A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    10 0
    مثل هیلو تکون میخوردیم خیییلی وخشتناک بود
    • بچه تهرون A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      9 0
      هيلو چيه ؟
    • بی نام IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      2 0
      گهواره :-)
    • محبوبه A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      1 0
      غلط نکنم دکترا داری هیییلو یه خورده رو فارسیت کارکن.
  • ریحانه IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    11 0
    خوده بوشهر الان زد....خدایا رحم کن
  • امید‏ ‏از‏ ‏شبانکاره A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    12 0
    واقعا‏ ‏متاسفم‏ ‏‏ ‏برای‏ ‏هموطنان‏ ‏عزیزمون‏ ‏در‏ ‏دشتستان‏ ‏خدا‏ ‏به‏ ‏خانواده‏ ‏هاشون‏ ‏صبر‏ ‏بده
  • محمّد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    4 0
    هنوز پس‌لرزه‌ها ادامه داره، امیدوارم ختم به‌خیر بشه.
  • محمد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    0 5
    زلزله به خاطر ناسپاسی و بی ایمانی است.ایمان را محکم و زلزله را ضعیف کنید.
    • ریحانه و سمیراو مهسا A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      1 0
      سلام اقا محمد لطف کنید مطالعه تون رو بیشتر کنید این پدیده دلیل علمی داره نه مذهبی!
  • بی نام US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    3 0
    بنام خدا. صبور باشين با اينكه وضع اقتصادي بنده‌ي بازنشسته خوب نيست، ولي اگر اعلام شود انشا الله كمك خواهم كرد.
  • کارو A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 0
    ما اهالی گیلانغرب هم حدود ی هفته س بیرونیم، از ترس زلزله های ی هفته اخیر، واقعا حس خیلی بدیه ایشالا که هیچ کدوم از هموطنان تجربش نمکنن
  • راضیه IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    هیلو یعنی تاب هست که به چه های کوچیک سوار میشن همونا
  • ریحانه و سمیراو مهسا A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    سلام مردم برازجان و بوشهر همدردی ما را بپذیرید.ان شا ا... دیگر اتفاق نیفتد.ما اهل بوشهر نیستیم ولی برای اولین بار تجربه کردیم . خیلی بد بود! در ضمن اقا محمد لطف کنیدبیشتر مطالعه بفرمایید .این پدیده دلیل علمی دارد نه مذهبی!
  • رویا A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    سلام به مردم برازجان تسلیت میگم.ما هم که در قصرشیرین زندگی میکنیم یک هفته است که به خاطر زلزله بیرون از خونه ایم و پس لرزه هاش هنوزم ادامه داره وضعیت خیلی بدیه....همش دلهره وترس