روزنامه اعتماد در گفت و گویی با صادق زیباکلام نوشت:

*امروز هرچقدر طرفداران دشمنی با امریکا بخواهند جلوی رابطه را بگیرند نمی‌توانند. این مساله مانند دیواری است که نم زده است. هر چقدر هم جلو آن را با گچ و سیمان بگیرند باز نمی‌توانند محوش کنند. دیگر مرگ بر امریکا گفتن و آتش زدن پرچم امریکا توسط بخش‌های عظیمی از تحصیلکردگان و نخبگان کشور دیگر ارزش نیست.

*کار برای اصولگرایان تندرو بسیار سخت شده است. آنها دیگر امروز نمی‌توانند جامعه را مجاب کنند که باید با امریکا دشمنی کرد.

*انتقاد از روحانی به دلیل مذاکره 15 دقیقه‌یی با امریکا این است که چرا در طول مدت سفر به امریکا با اوباما دیدار نداشت و به یک تماس 15 دقیقه‌یی اکتفا شد. کافی است در شبکه‌های اجتماعی گشتی بزنید تا ببینید عمده انتقادات از آقای روحانی حول همین موضوع است. مردم به ایشان می‌گویند چرا مستقیم حرف نزدید و تنها به تلفن بسنده کردید. البته 15 دقیقه مکالمه نشان می‌دهد موضوع فقط خوش و بش کردن نبوده است. فضای مکالمه جمعه شب این نبوده که اوباما به روحانی بگوید خیلی خوش آمدید و روحانی هم در پاسخ از میزبانی او تشکر کند. مگر تعارفات رسمی و دیپلماتیک چقدر طول می‌کشد؟ مشخص است که زمینه برای صحبت کردن وجود داشته است.

*گروه‌های طرفدار شکل‌گیری رابطه ایران و امریکا نباید سر به سر اصولگرایان بگذارند. ما نباید مخالفان را تحریک کنیم. بگذاریم هرچه می‌خواهند بگویند. اصلا همه قبول کنیم که اوباما به پای روحانی افتاد تا تماس بگیرد. اینها مهم نیست. باید اجازه دهیم آنها روایت خودشان را بگویند و با آن احساس غرور کنند. آنها اگر غرور و احساساتشان تحریک شود چوب لای چرخ روحانی می‌گذارند. تنها مساله‌یی که باید با آنها طرح کنیم این است که علت دشمنی با امریکا چیست؟ بخواهیم که پاسخ این پرسش را بدهند. مطمئن باشید هر چه بگویند برایش جواب هست.

*ما در 34 سال گذشته از تمامی تریبون‌های رسمی اسراییل را تهدید به نابودی کرده‌ایم. فرض کنید عربستان سعودی همین حرف‌هایی که ما علیه اسراییل زده‌ایم را علیه ما بزند. بعد از مدتی متوجه شویم این کشور در پی دستیابی به فناوری هسته‌یی است. آیا ما احساس خطر نمی‌کنیم؟ در این حوزه ما تنها گفته‌ایم که نمی‌خواهیم به سمت سلاح هسته‌یی برویم. باید اعتماد دنیا را نسبت به برنامه هسته‌یی خود جلب کنیم و به همه ثابت کنیم تنها به دنبال صلح هستیم.

*یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی از دید اصولگرایان در حال خدشه‌دار شدن است. در واقع هنوز ما به جایی نرسیده‌ایم که از نظر فکری این تابو شکسته شده باشد. اما همین‌جا باید بگویم که من هیچ تردیدی ندارم و مثل روز برای من روشن است که روزی در نهایت این تابو از سوی شماری از نخبگان فکری و سیاسی ما شکسته خواهد شد. ضمن اینکه فشارهایی که از ناحیه تحریم‌ها در حال انباشته شدن است، می‌تواند در نهایت ما را به سمت تنش‌زدایی و زدودن خصومت‌ها با امریکا سوق دهد.

*‌ گام بعدی در رابطه ایران و امریکا به رفتار دو طرف در قبال هم بر نمی‌گردد. قدم بعدی از مذاکرات اکتبر ژنو می‌گذرد. اگر بتوانیم در این مذاکرات بن بست 8 ساله پرونده هسته‌یی با 1+5 را باز کنیم مطمئن باشید رابطه با امریکا نیز روی ریل تنش زدایی می‌افتد. هر گونه تنش زدایی با امریکا مستلزم توفیق یافتن در پرونده هسته‌یی است. ما اگر با 1+5 به توافق برسیم و پرونده هسته‌یی را ببندیم، گردنه سخت را رد کرده‌ایم و به سراشیبی می‌رسیم. فضای امروز کشور مانند سال 58 نیست.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 78
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • و یدا IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    144 8
    درود بر منطق... پاینده باد ایران...
  • فرهاد A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    108 4
    پیش به سوی پیشرفت فرهنگی اقتصادی سیاسی...
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    107 7
    زنده باد دکتر زیبا کلام با تحلیل عالمانش.
  • بانوى ايرانى IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    95 10
    درصورتى كه نظر مردم هم اهميت دارد لطفا يك رفراندوم انجام شود تا در اينده هم تقصير متوجه يك فرد نشود
  • ارزو IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    78 4
    بسيار زيبا و عالي توضيح داديد دقيقا همانطوره که اقاي زيبا کلام گفتند ممنون
  • لیلا IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    64 4
    از اول هم ارزش نبود
  • علیرضا A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    78 3
    بسیار عالی این نظر اکثر مردم ایران است دشمنی در اسلام جایی ندارد
  • سعید IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    29 85
    چطوره بگیم درودبرآمریکا؟!!
    • رضا A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      8 57
      مرگ بر آمریکا.
    • ایرانی مسلمان IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      20 2
      ما مسلمانیم ، ایرانی هستیم ، اینهمه ادعای فرهنگ و اخلاقیات داریم ، پس بددهنی کردن و فحش دادن و استفاده از لفظ مرگ چه معنایی دارد !
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    96 4
    متاسفانه نخبگان نسبت به عوام در اقلیت هستن ! و باز هم متاسفانه افراطی ها از وجود عوام بسیار راضی هستن ! ببینید اعتراض در فرودگاه رو ! آنها ارزش آن عمل را در حد شهادت میدانند همانند افرادی که عملیات انتحاری انجام میدهند ! نخبگان خوب می دانند که اگر موضوع منافع ملی باشد هیچ فرقی بین امریکا روسیه .. نیست ! و باز هم خوب تر می دانند که در سیاست نه دوست مطلق وجود دارد و نه دشمن مطلق ! همه چیز را منافع مشخص می کند ! اما فهم این موضوع برای عده ای سخت است و یا منفعتی در نفهمیدن د این موضوع برای آنها وجود دارد ! ازخدا موفقیت آقای روحانی می خواهم
    • عربلو A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      64 2
      در پي اعتراض و خوابيدن جلوي ماشين و كفش پرت كردن بابت اينكه چرا فقط تماس تلفني با اوباما برقرار شده ، رئيس جمهور محترم قرار شد در پي اعتراض به حق اين گروه عزيز در اولين فرصت شرايط مذاكره و صحبت چهره به چهره را با آمريكا برقرار نموده و فقط به يك تماس خشك و خالي بسنده نكند تا دل اين عزيزان نيز به دست آيد
  • بی نام NL ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    86 4
    نفست گرم آقای زیبا کلام.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    174 5
    شعارملت متمدن ایران صلح و دوستی است
    • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      7 46
      جناب زيباكلام؛ اينكه همه دنبال صلح و دوستي هستيم درست، اما اينكه همه را در شبكه هاي اجتماعي خلاصه كني صحيح نيست. همه معني واضح و روشني دارد.
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    130 9
    احسنت به آدم چیز فهم
  • عباس A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    حرف حساب و منطقي.تذكر خوبي بود. ممنونم
    • سلام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      چقدر زود همه چیز فراموش می شود... واقعا که بعضیا چقدر ساده و جو گیرن اتفاقا این آقای زیباکلام همیشه بدون منطق و استدلال حرف می زنه می گی نه برو برنامه هاشو تو شبکه چهار ببین!!!!
    • ارین US ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      63 4
      اقا اصن بیایین یه رفراندوم بذارید که ما با امریکا ارتباط داشته باشیم یا فلسطین،حزب الله،جزایر سوییزلند،....
  • حامد IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    کاملا منطقی و خوب
  • بهمن IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    35 1
    نظر ایشان درست است . نباید بهانه به دست جنجال آفرینان بدهیم . تاریخ مسیر خودش را پیدا می کند .
  • عليرضا IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    109 7
    دكتر جون درست ميگي. مگر بعضي كشورها به ايران كمتر از امريكا خيانت كرده اند پس چرا با انها رابطه داريم. سياست يك بام ودو هوا اصولگرايان ديگر شكست خورده.
    • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      7 64
      يعني آمريكا تو اين چند سال هيچ خيانت و كمكي در جهت براندازي نظام ما نداشته؟!!!! برو ببين اون سالي كه تحريمها رو وضع ميكردند خودشون گفتند اين تحريمها در جهت براندازي نظام تصويب ميشه. آقاي زيباكلام كاش يه مدتي سكوت ميكردند تا همه چيز درست بشه.
  • ستار A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    33 2
    موافقم-
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    55 8
    همه این موفقیتها بستگی به یک کلمه ساده دارد که همان دوستی وتعامل و عدم خصومت با هیچ کشوری می باشد.هر کشوری که فکر کند ما دشمنش هستیم در مقابل برنامه صلح امیز ما موضع می گیرد.و مراقبت کنیم عده ای با بیان عبارت شکست استعمار در مقابل مقاومت سعی در تشنج آفرینی در پرونده هسته ای نکنند.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 6
    من فکر میکنم شیطان بزرگ اسرائیل هست و خود آمریکا هم فقط طعمه این شیطان شده و باید کمکش کرد که خودش رو از قید و بند صهیونیسم نجات بده.
  • اردوان A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    7 60
    ما اینهمه سال چیکار کردیم؟؟؟ آیا خون شهدای ما و ... می بایستی بخاطر لبخندهای ظریف به اشتون و خوش و بش روحانی به جان کری از بین برود زنهار. آقای روحانی لطفا سعی نکنید از خود اسطوره بسازید که این اسطوره ها در نهایت نیتشان برای مردم رو خواهد شد مرگ بر امریکا و آنانی که حافظه تاریخیشان لب گور است
    • سعید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      9 0
      بعضی عزیزان معنی حافظه تاریخی رو با کینه شتری اشنتباه گرفتند! ما با کنار کشیدن خودمون از همه بازی های دیپلماتیک طبیعتا بردی هم به دست نمیآوریم. ما جنایات آمریکا رو فراموش نمیکنیم ولی این دیل نمیشه رو طبل دشمنی بکوبیم. بلکه مراقبیم دفعه بعد جلوی سنگ اندازی هاشونو بگیریم و از منافع ملیمون هم به غایت دفاع کنیم. مطمئن باشین افرادی مثل آیت الله هاشمی، روحانی و ظریف به مراتب بیشتر از شما انقلابی هستن و دلشون برای جنگی که خودشون از فرماندهانشون بودن میسوزه! این تجربیات این ها با هزینه سنگینی به دست اومده و راهی که شما داد میزنی رو اینها ۳۵ سال پیش رفتن. پس بهتره بزاریم از اولین نسل تربیت شده و متخصص کمال استفاده رو ببریم و باز دنبال آزمون و خطا نباشیم.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      12 0
      عزیزم ما همه مدیون شهدا هستیم اما یه سوال چطور با خود عراق که متجاوز بود آشتی کردیم، المان و انگلیس و ... آشتی کردیم آمریکا نمیشه؟!! بابا یه کمی هم منطقی باشید آخه ضمنا کسی نمیتونه از خودش اسطوره بسازه، این مردم هستن که اسطوره میسازن شما هم میتونی جلوی مردم رو بگیر!
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    39 1
    "....بعد از مدتی متوجه شویم این کشور در پی دستیابی به فناوری هسته‌یی است. آیا ما احساس خطر نمی‌کنیم؟" بايد اين نوشته رو طلا گرفت! واقعا اهل مطالعه و سياسته!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    15 2
    چشم من از امروز ضمن انتقاد از اصولگرایان تندرو به آنها احترام میگزارم.
  • سید سعید احمدی A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    91 3
    دکتر زیبا کلام از نظر علمی ثابت کردند و مردم هم در انتخابات و حمایت های خود ثابت کردند که تندروهای افراطی انحرافی هیچ جایگاه مردمی ندارند از آنها بیزارند.
  • تورج A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    53 5
    مرسی کم الله
    • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      1 4
      داداش منظورت همون 0.7 درصد رای بیشتر تو انتخاباته؟
  • ارش A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    مگهزیبا کلامتا حالا حرف منطقی هم زده؟!!! تا حالا که چند مناظره از ایشون رو گوش دادم فهمیدم که ایشون بویی از منطق نبرده و استاد مغلطه و فرافکنیه.
    • me A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      56 5
      اولین منفیتو من زدم.تا اخر شب منفیاتو بشمر ببین حرفت چقدر خریدار داره.
    • بی نام RS ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      42 4
      خب اگه شما با استدلال معتقدید که هیچ حرف منطقی در صحبت زیبا کلام پیدا نکردید باید بدونید ماهم هیچ منطقی در حرف شما نمی بینیم!!!قضاوت بقیه رو در مثبت منفی ها باهم می بینیم!!
    • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      66 4
      راست میگی!!!! آقای شریعتمداری سرشار از حرف های حسابن!!!! موندم شماها چه تصوری از افکار خودتون دارین!!
    • حامد A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      18 2
      حرف منطقی زیاده،ولی گوش شنوا کم. البته بعضی ها خودشونو می زنن به اون راه
    • ف IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
      0 4
      کاملا با ارش موافقم شما فقط یک بار حرف های زیباکلام رو گوش کنید اگه منصف باشید اعتراف می کنید که هیچ بویی از استدلال و منطق درش نیست
  • مسعود A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    10 2
    ما با كسى موشكل نداريم اونا با خوودش كار داره اونو تو الان نشانِ من بده شومايىيى؟ جنابعالييى؟
  • رضاآنلاین A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    85 8
    انصافادکترصادق زیباکلام دکترصادقی است که کلامش زیباست
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    65 5
    دمت گرم
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    واقعا زیبا کلام یه افراطیه
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    23 3
    از اين قسمتش خيلي خوشم اومد:((*ما در 34 سال گذشته از تمامی تریبون‌های رسمی اسراییل را تهدید به نابودی کرده‌ایم. فرض کنید عربستان سعودی همین حرف‌هایی که ما علیه اسراییل زده‌ایم را علیه ما بزند. بعد از مدتی متوجه شویم این کشور در پی دستیابی به فناوری هسته‌یی است. آیا ما احساس خطر نمی‌کنیم؟)) تركيه و خيلي از كشورهاي ديگه دنيا با سياستهاي اسرائيل مخالفند ولي به چه قيمتي؟به قيمت انزوا و نابودي كشورمون؟ آيا حل مشكلات داخلي در اولويت نيست؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 44
    جناب زیبا کلام تو چه سودی از رابطه با امریکا و اسرائیل می بری و امثال تو خدایش الان حرف تحریم می زنی فردا بحث حجاب و پس فردا اسلام امریکایی؟ اصلا از نظم نوین جهانی چیزی شنیدی می فهمی امریکا بازو ی اسرائیل برای پیشبرد اهدافشه می دونی امریکا رو یهود بنا کرد می دونی کل نقشه های شهر های امریکا از مهندی یهود به اعداد و اعلائم مقدس صهیون ساخته شده می دونی یهود داره از امریکا به چین اسباب کشی قدرت میکنه می دونی امریکا 16 تریلیون دلار بدهی خارجی داره که در امد سالانه اش 4 ترلیونه می دونی همین امریکا دستور کشتار میانمار رو به راحتی دادن و مخالفت نکرد و حمایت کرد میدونی 34 ساله نیل تا فرات صهیون که قبل انقلاب ایران به وسیله محمد رضا شاه یهودی امریکایی(به گفته اعراب و صدام) گرفته بشه
    • بی نام EU ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      16 1
      همون سودی که شما از تحریم ایران میبرید ! عده ای هستند که در دوران تحریم از راه قاچاق و استفاده از رانت های خاص جیبشان پر میشود و به همین دلیل مخالف تنش زدای با غرب و مخصوصا آمریکا هستند. که ظاهرا بعضی دوستان مخالف ارتباط ایران با آمریکا نیز از همین قماش هستند
  • kasra IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 2
    حرف دل منه
  • محمد A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    40 5
    درود بر استاد زیبا کلام . از نظرات شما احساس شعف می کنم . صداقت و قلم رسای شما قابل تحسین است . کشور ما در طول 35 سال گذشته در رنج بوده است .8 سال جنگ . بازسازی . تحریم .تندروی .رانت خواری .اختلاس.کمبود. جیره بندی و کوپنی کردن ارزاق عمومی.تخاصم با همه دنیا . سوال این است.... چه زمانی ملت باید با آرامش زندگی کند؟؟؟؟ چه زمانی ملت از دست گروهی جیره خوار افراطی با تفکر طالبانی رهایی پیدا خواهد کرد؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      1 28
      عزیز من این سی و پنج سالی که شما این قدر بد از آن می گویید فقط هشت سالش را اربابان شما در راس نبوده اند در مابقی دوران آن با این همه بدی موسوی، هاشمی، خاتمی وروحانی حاکم بوده اند راستی چرا این قدر بد می گویید بهتر نیست قدر ولی نعمتان خود را بهتر بدانید.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    36 3
    آقای ارش کاربر 9:49 .شما باید به درک وفهم خود شک کنید . اتفاقا دیدگاه ملت از مقالات استاد زیبا کلام بسیار مثبت بوده است و تمام پیش بینی های ایشان به واقعیت پیوسته است . شاید شما باید شیشه عینک خود را تعویض نمایید تا شفاف شود
  • پای ثابت خبر انلاین IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    16 2
    " نباید مخالفان را تحریک کنیم. بگذاریم هرچه می‌خواهند بگویند. اصلا همه قبول کنیم که اوباما به پای روحانی افتاد تا تماس بگیرد. اینها مهم نیست. باید اجازه دهیم آنها روایت خودشان را بگویند و با آن احساس غرور کنند. آنها اگر غرور و احساساتشان تحریک شود چوب لای چرخ روحانی می‌گذارند." این چند روزه این فکر مدام در سر من چرخ میخورد و مشغولم کرده بود .اره حق با استاد هست .بزاریم اینا با تفکرات اشتباه خودشون حال کنند!ولی خداییییییییییییییییییییییش خیلی رو دارن.یه نگاه به برنامه های تلویزیون بندازید تماما اصرار به این دارن که "دکتر روحانی و تیم شون هیچ کاری نکردند و احتمالا امریکا بچه خوبی شده ولی روحانی بد کاری کرده که باهاشون مذاکره کرده "و قس علیهذا......
  • سعید A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    24 3
    بنویسید اصولگرایان بخوانید حامیان افزایش گرانی دلار، تورم....
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    31 3
    دروووددد بر تو ،امیدوارم بقیه هم عاقل شن
  • مرتضی A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    16 3
    درود بر استاد زیبا کلام انسان فرهیخته ایران اسلامی ما
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    17 2
    دشمنی آمریکا با ایران و بالعکس بیشتر از دشمنی آمریکا و ژاپن در جنگ جهانی دوم نیست که .... ببین اونها چجوری منافع ملتهایشان رو دنبال کردند و به کجا رسیدن و ببین اینجا چجوری بعضی ها فقط منافع شخصی خودشون رو میببینن؟!
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    11 1
    به امید روزهای خوب که روز بد برای سرمایه داران هست بالاخره آه مظلومان این سرمایه داران بی درد رو میگیره الهی آمین
  • فرزند ایران A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 3
    اعتدال اعتدال اعتدال درود بررهبر فهیم مان درود بر رئیس جمهور عزیزمان درود بر وزیر دیپلمات وظریف کارمان درود درود درود
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 23
    آیا انقدر که ملت ایران در قبال آمریکا صلح و دوستی میخواهد، آیا دولت آمریکا هم همینقدر برای ما صلح و دوستی میخواهد ؟
  • ممد RS ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    8 1
    خبرآنلاین مگه من حرف بدی زدم که نشون نمیدین مطلب منو ؟
  • امین IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    8 40
    برخی علل دشمنی با آمرکا: آمریکا به عنوان تنها ابر قدرت دنیا مبدا ،بستر ،ترویج کننده وحامی اصلی پدیده هایی مانند بی خدایی ،شیطان پرستی ،همجنسگرایی ،بی دینی ، اسلام هراسی و...!!! حامی اصلی اسرائیلی که در حال حاضر قسمتهایی از خاک پنج کشور اسلامی رو تحت اشغال داره! هزاران اسیر مسلمان اعم از شیعه وسنی در اختیار داره!هزاران مسلمان رو تا به کنون به شهادت رسانده! قبله اول مسلمانان رو اشغال کرده ودر حال تخریبش هم هست! حامی اصلی صدام و منافقین نامرد که هزاران نفر از ملت ایران رو به شهادت رسوندن! همه این نکات رو با توجه به این مسئله مطالعه کنید که آمریکا تنها ابر قدرت جهانه و در هیچ مسئله ای نمیتونه فقط بیننده باشه بلکه مهره اصلی به حساب میاد! امیدوارم دوستان آقای زیباکلام اجازه بدن منتشر بشه!
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    19 1
    آقا امین خان حالا که شما هم متوجه شدید آمریکا چه قدرتیه بهتر نیست باهاش دوست بشیم و از قدرتش استفاده کنیم.همونجوری که در طول هشت سال جنگ تونستیم با اسلحه های بجا مونده امریکایی از قبل ،مقابل صدام بایستیم وجسارت و تعرض صدام هم یادمون نره که با کدورت ما با آمریکا شروع شد.
  • هموطن IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 2
    تحليلي منطقي بود موافقم
  • هادی A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 28
    یعنی آقای استاد مارو در حد عربستان میدانند و یا عربستان را با ما ازلحاظ فناوری و نظامی و غیرت دریک سطح میدانند که اونا بخواهند مارو نابود کنند.عجب که عربستان چه طرفدارایی داره درداخل کشور.ریال عربستان چه کارها که نمیکنه.مااگر میوییم نابود میکنیم توانش را داریم که اسراییلیها اینقدر حرص و جوش میخورن چون خودشون هم میدونن اما عربستان باچه منطق و استدلالی توانایی نابود کردن مارو داره جناب نااستاد...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      3 0
      جناب باغیرت پس چرا با عراق رابطه داریم؟ اون موقع که در جنوب به ناموس این ملت تجاوز می کردند شما باغیرت کجا بودی؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    2 2
    اقای زیبا کلام اگر حمایت شما از رضا شاه و تفکرات مارکسیستی شما هنگام تحصیل در انگلستان و هواداری شما از مجاهدین خلق و3سال زندانی شدنتان نبود و همکاری با اکراد زمان ابراهیم یزدی و گم شدنتان را نمی دانستم میگفتم که تو ادم صادقی هستی
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    2 1
    این مذاکره با امریکا به معنی دوستی یا اگه بهتر بخوام بگم هم پیمان شدن با امریکا نیست . کشور ما واصول انقلابی ما از اول انقلاب فقط با اسرائیل مشکل بنیادی داشته و خود رهبری هم گفتن که هر وقت امریکا رفتارش را عوض کند و برقراری رابطه با امریکا به مصلحت باشد من اولین نفری هستم که به برقراری مجدد روابط اصرار می کنم . ولی مسئله اسرائیل جداست . تا ئنیا دنیاست ما با این اسرائیلی های غاصب و ادم کش مشکل داریم .
  • عبدالله IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    1 3
    یادمان نرود آمریکا ابر جنایتکار تاریخ است . اگر چه مجبور به مذاکره باشیم . یادمان نرود باعث تقویت جنایاتش ذز دنیا نشویم
  • ایمان IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 2
    آقای زیبا کلام ممنون امیدواریم دوستان اصولگرا سری به تاریخ بزنند واز حکمت صلح امام حسن(ع) با معاویه و حضرت محمد(ص) با ابوسفیان سر در بیاورند . بعضی مقاطع اهداف بلند ومتعالی یک امت یا یک کشور را نباید فدای تخاصم های بی استفاده و مضر نمود . مسلما صلح پیامبر اکرم با قریش سرآغازفصل جدیدی در گسترش مکتب اسلام به بیرون مرزهای عریستان و فراگیری آن در گستره تاریخ باز نمود و مسلما تنش زدایی با آمریکا راه را برای توسعه واقتدار هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران خواهد گشود .
  • اندیشه IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    6 1
    35 سال آزگار همش شعار مرگ بر امریکا را سر دادیم و پرچمشو آتش زدیم اما در عوض فقط خودزنی کردیم! برای مثال دو کشور همسایه رو ببینید ( ترکیه و امارات ) .35 سال پیش کسی اینارو آدم حساب نمیکرد حالا ببینید چطور از پیشرفتشون دم می زنن !! مخلص کلام اینکه : بعضی ها بقاشون در ایجاد تنش و تیرگی روابطه! از قدیم هم گفتن : "از آب گل آلود بیشتر میشه ماهی صید کرد" . این تجمع به اصطلاح اعتراض امیز توی فرودگاه و مبارزه با استکبار هم وسیله ایه برای حفط منافع شون و تحمیق ملت ، نه برای حفظ ارزش های اصیل انقلاب !
  • یک هموطن IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 2
    به نام خدا صددرصد با نظر دلسوزانه ی دکتر زیبا کلام موافقم و حرف ایشان را باید با آب طلا نوشت.نظر خودم این است که حتی با اسراییل نیز می توان به صلح فکر کرد . شاهد قضیه و دلیلی محکم این که حضرت ختمی مرتبت صلی اله علیه و آله و سلم بر اساس پیمان صلح حدیبیه با یهودیان پیمان صلح امضا کرد. این رفتار پیامبر خدا باید الگوی ما قرار گیرد.
  • حسن A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    3 5
    هيچ يهودي و نصراني از شما راضي نمي شوند مگر اينکه از آنها تبعيت کنيد (آيه قرآن) بايد براي اين آيه جواب قانع کننده اي داشته باشيم بقيه کشک است
  • حسن A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 4
    آقای ایمان لطفادرموردصلح امام حسن بادقت بیشتری تاریخ مربوطه رامطالعه بفرمایید خدانکندمردم مامثل مردم زمان امام حسن(ع) شوندکه باتنهاگذاشتن آن امام همام ومیدان دادن به منافقین دراداره اموراداری وسیاسی جامعه باعث بی یارویاوری آنحضرت گشته تاقراردادصلح تحمیلی به ایشان امضاشود
  • ف.س A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    2 6
    برای این نخبه نما ها متاسفم که هنوز بعد از این همه سال نفهمیدند که دشمنی ما با امریکا سیاسی نیست بلکه پای اعتقادات دینی ما در میان است.آمریکا می خواهد ما را هم مثل کشورهای عربی نوکر دست به سینه اسرائیل بار بیاورد...کور خوانده است...ما رهبری به صلابت سید علی داریم...کافیست لب تر کند...تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم... مرگ بر آمریکا
  • مسعود A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    5 11
    ... خب از کسی مثل زیبا کلام انتظاری بیش از این هم نمیتوان داشت... کسانی مثل ایشون... فرقی بین ذلت و زلت نمیدونن چه، غرور و قرور... شرف و اقتدار... خوب اینا باید خوشحال باشند و کف بزنند و پایکوبی کنند... البته پرچم حق بعد برافراشته شدنش هیچگاه زمین نیوفتاده و نخواهد افتاد... ترسوها و واداده ها عاقبت بخیر نبوده اند و نخواهند بود!!!؟ آقای زیبا کلام!! باش تا صبح دولتت بدمد...
  • رضا A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    2 0
    آیا شیاطین باهم فرقی دارند روسیه در طول تاریخ کم تاراج کرده خاک و ناموس ما رو . آیا توجنگ به عراق کمک نمیکرد که الان پوتین در نظر برخی شده عارف بالله. به همان دلیل و شرایطی که ما با روسیه رابطه داریم در شرایط معقول این رابطه هم مشکلی نداره. چین کم صنایع ما رو نابود کرد کم سوء استفاده از شرایط ما تو تحریم کرد و بنجلاش رو چند برابر قیمت به ما انداخت. تند خویی و تعصب خامی است مولوی
  • حسین IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    1 0
    چقدرخوبه در فضای مجازی افراد مختلف نظراتشان را منعکس کنند. ایکاش که سانسور اعمال نمیشد و همه نظرات مانند سایر سایتها مثل فیس بوک بلافاصله منعکس میشد.تا اینجای حرفم که به مذاق مدیر سایت نباید بد بنظر بیاد. ولی چرا ما نباید آزادی بیان داشته باشیم؟! مگر نگفتیم استقلال آزادی جمهوری اسلامی؟!
  • محمد A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 0
    فکر کنید اگه بجای هشت سال احمدی نژاد روحانی می بود چه میشد