خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به واردات توتون‌های آلوده حاوی مواد شیمیایی به کشور، گفت: این توتون‌ها با اسانس‌هایی تولید می‌شوند که دارای مواد شیمیایی و افزودنی‌هایی است که می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از توتون‌های معمولی باشد.

عباس قائیدرحمت با بیان اینکه امروزه مصرف قلیان در حالی در کشور رواج یافته که بسیاری از توتون‌های وارداتی غیراستاندارد هستند، گفت: بدون‌شک مصرف قلیان برای بدن آسیب‌رسان است و سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند در این شرایط واردات برخی توتون‌های آلوده بر این معضل افزوده به گونه‌ای که موارد آلوده بیشتری را وارد بدن می‌کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: توتون‌های وارداتی با اسانس‌هایی تولید می‌شوند که دارای مواد شیمیایی و افزودنی‌هایی است که می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از توتون‌های معمولی باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به واردات توتون‌های آلوده،‌ گفت: در برخی موارد ممکن است افراد نسبت به آلوده بودن این توتون‌ها آگاهی چندانی نداشته باشند که لازم است رسانه‌ها این آگاهی را به مردم به ویژه جوانان بدهند.

او با تاکید بر ضرورت محدود کردن عرضه و توزیع توتون‌های آلوده،‌ یادآور شد: باید تلاش شود تا واردات این محصولات به کشور محدود شود البته ناگفته نماند که کشور با معضل قاچاق کالا نیز روبرو است به گونه‌ای که اگر بتوان از واردات این کالاها جلوگیری کرد این مواد از راه قاچاق وارد می‌شوند.

قائید رحمت با انتقاد از اینکه امروزه قبح استفاده از سیگار و قلیان در جامعه از بین رفته است، گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که جلوگیری از عرضه به تنهایی نمی‌تواند دردی دوا کند بلکه باید تلاش شود تا تقاضا نسبت به استفاده از این مواد کاهش یابد بر این اساس باید از لحاظ اجتماعی و روانی روی جوانان کار شود تا مانع استفاده آنها از این مواد شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره ورود دستگاه‌ها نسبت به ورود توتون‌های آلوده به کشور گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید از بعد نظارتی خود استفاده کرده و نسبت به ورود این محصولات واکنش نشان دهد تا دیگر شاهد عرضه توتون‌های آلوده در کشور نباشیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =