رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دکتر فانی با توجه به مسائل بد امروزی یک عیب دارد، او شومن و خالی بند نیست و می تواند مسائل را همین قدر که حقیقت دارد مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مخالفت با طرح استیضاح غلامرضا تاج گردون گفت: استیضاح حق نمایندگان است اما ما نمایندگان برای استیضاح سه دلیل داریم، دلیل اول، حرکتی در جهت بهبود وضع است و این در حالی است که تقریبا عمده دوستان استیضاح کننده تاکید کردند که وضع بهتر نمی شود.

نماینده مردم گچساران ادامه داد: در طول تاریخ مجلس، بیشترین استیضاح در مورد وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته است اما وضعیت تغییری نکرده است و نشان می دهد این روش کاردآمد نیست.

وی با بیان اینکه  نبود نگاه سیستمی باعث می شود که بر مشکلات سرپوش بگذاریم، اظهار کرد: استیضاح امروز نتیجه نخواستن های دیروز و نتوانستن های امروز است. امروز وزیری را استیضاح می کنیم که نقشی که در وضعیت فرهنگیان را ندارد.

تاج گردون تصریح کرد: همه ما دغدغه داریم که فرهنگیان شب گرسنه می خوابند اما نکته این است که با استیضاح چه اتفاقی می افتد؟ ما به فرهنگیان می گوییم حال که نمی توانیم شرایط را تغییر دهیم وزیر را استیضاح می کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: هدف دوم از هر استیضاحی حرکت یا جلوگیری از یک انحراف جدی وزیر از وظایف خودش است و هدف سوم پاسخ به رفتار دولت است.

وی درباره عدم تحقق هدف دوم استیضاح گفت: آیا عملکرد وزیر طوری است که موجب انحراف جدی می شود؟ آیا به وزیر امکاناتی داریم که بد خرج کرده و بد توزیع کرده است؟ دوستان عزیز ظرف بودجه و امکانات ما همین است.

وی گفت: فرهنگیان مطالباتی دارند که حق است، اما اگر می خواهیم وضع بهتر شود همه ما نقش داریم. اما آیا ما داشتیم و ندادیم؟ وزیر داشت و بد عمل کرد؟ متناسب با سهم وزیر او را زیر سوال ببریم.

تاج گردون اظهار کرد: سال گذشته وزارت آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان را به نسبت بودجه مصوب 110درصد پرداخت کرد یعنی 10درصد بیشتر از رقمی که ما مصوب کرده بودیم.

نماینده مردم گچساران نسبت اظهارات استیضاح کنندگان انتقاد کرد و گفت: نباید احساس دوگانگی در فرهنگیان ایجاد شود و نباید آنها را در تقابل با سایر وزارتخانه ها قرار داد. تقابل به نفع مملکت نیست.

تاج گردون خاطرنشان کرد: بودجه این وزارتخانه در سال 92، 9.1درصد کل بودجه کشور بود. در سال 93 آن را به 10.7درصد رساندیم و در سال 94 مصوبه مجلس 11.1درصد شد. یعنی در طی دو سال سهم آموزش و پرورش از بودجه کل کشور دو درصد افزایش یافت و بیشتر از آن به سایر حوزه ها ضربه می خورد.

وی با بیان اینکه مجلس 2 هزار و 407 میلیارد تومان با روش های مختلف به آموزش و پروش داد، تصریح کرد: قبلا سرانه مدارس 10 میلیون تومان بود که الان شده 100 میلیون تومان. با 10 میلیون تومان مدرسه ها بسته می شد اما با 100 میلیون تومان هم نمی شود مدرسه اداره کرد.

23213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =