جلسه استیضاح وزیر اموزش و پرورش ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین محمود شکری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال سخنان خود را به عنوان نماینده موافق استیضاح اینگونه آغاز کرد:دغدغه ای که نمایندگان در رابطه با فرهنگیان دارند را از تاریخ 25/3 /93 با فانی مطرح کردیم و دغدغه های فرهنگیان را مطرح کردیم. من 4 بار با ایشان جلسه داشتم. واقعا اهمیت موضوع جایگاه اموزش و پرورش ما باعث شده تا امروز در اینجا باشیم.علت پیشرفت ژاپن توجه به اموزش و پرورش بود. در حالی که ما هر سال داریم نزول می کنیم و شاهد ترک تحصیل دانش اموزان هستیم آن هم به دلیل بی انگیزه بودن معلمان.

وی ادامه داد: من در این مدت حتی یک سوال نکردم چون معتقدم وقتی رهبر حکمی را به ریس جمهور تنفیذ کرد و مجلس رای اعتماد داد باید به دولت در انجام وظایفش کمک کنیم.  

وی افزود: من برای فانی احترام قائلم اما دور و بری های ایشان اینکاره نیستند.

شکری اظهار داشت: به عنوان مثال معاون پرورشی ایشان اقای کفاش مدیران باسابفه که کارشان پرورشی بوده را برداشتند و افرادی را گذاشته که یک روز کار پرورشی انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه این نمایندگان توقعی جز ارتقا شرایط فرهنگیان ندارند اظهار داشت: من یک تذگر هم در اینمدت ندادم چون ما می خواهیم با دولت همدلی کنیم.اما متاسفانه دگتر فانی به حرف های ما گوش نداد. اگر گوش می داد به حرف های ما این استیضاح اتفاق نمی افتاد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس در شرایط مناسبی نیستند و کلاس ها در کانتینر و کپر برگزار میش شود خطاب به فانی گفت: سوال من این است که آیا فرزند و نوه ات را به این کانتینر ها و کپرها برای اموزش می فرستی؟

وی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت ایران با فرهنگیان در ارتباط هستند اظهار داشت: انهایی که می گویند سریال استیضاح راه افتاده اگر مقابل اموزش و پرورش دغدغه نداشته باشند ممکلت را از دست می دهیم.

وی ادامه داد: آقای نوبخت می گوید من چند درصد بودجه فرهنگیان ا افزایش داده ام. ایا این افزایش به جیب معلم رفته است؟ اگر به جیب معلم می رفت و فرهنگیان بیمه تکمیلی مناسبی داشتند حرفشان درست بود. در حالی که اینطور نیست. آقای فانی این ها دردهای فرهنگیان است که به شما انتقال دادیم اما برخی نگذاشتند شما حرف های ما را بشنوید.

شکری ادامه داد: معلمان می گویند اگر یک چهارم پولی که به مدارس غیرانتفاعی  می دهید به ما بدهید تا معیشت ما بر قرار باشد ده برابر بازدهی خواهیم داشت. تحصیلات طبق قانون اساسی رایگان است اما چرا انقدر مدارس غیرانتفاعی ایجاد کرده اید؟ و فاصله طبقاتی ایجاد کرده اید.

شکری با بیان اینکه آقای کفاش به جای درست کردن اوضاع پرورشی به نمایندگان ایراد می گیرد که بیشترین میزان سوال و تذکر را ار وزرا داشته اند با لحن معناداری اظهار داشت: برو کار تخصصی ات را درست انجام بده. همه مدیران خبره قرانی و پرورشی را برداشته و یک سری افراد بی انگیزه را گذاشته ای.  

وی افزود: نمایندگان را از دفتر کار خود بیرون می کنند که ما با نمایندگان کار نداریم. چطور انوقت که به رای نمایندگان نیاز داشتید با ما کار داشتید اما الان که مشکلات فرهنگیان را مطرح یم کنند با آنها کار ندارید.

او در پایان گفت: ما برای اخرت آقای فانی نگران هستیم و به نفع فانی است که استیضاح رای بیاورد.

 

17214

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =