مخالف فانی: از استیضاح خوشحال نیستیم/ انتصابات شما سیاسی و جناحی است

سید مهدی موسوی نژاد نماینده بوشهر پس از قاضی زاده برای مخالفت با وزیر آموزش و پرورش پشت تریبون مجلس رفت.

به گزارش خبرآنلاين اهم اظهارات موسوي نژاد در ادامه مي آيد

طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش يک سال پيش تقديم مجلس گرديد. قبل از ورود بايد بگويم که استيضاح به معني برکناري وزير نمي باشد بلکه با توضيحات وزير استيضاح کنندگان قانع شدند. از طرفي ما به پاکدستي آقاي فاني اعتقاد داريم. همه تلاش ما بر اين بود که استيضاح صورت نگيرد و با تذکرات حل شود. الآن هم از اين موضوع خوشحال نيستيم.اما همه راه ها به استيضاح ختم شد. اميدوارم ختم به خير براي فرهنگيان و جمهوري اسلامي باشد. ما اميدواريم که راهي باشد براي اراده جدي رئيس جمهور و معاونين محترم براي حل مشکلات فرهنگيان. آنچه که براي مشکلات وزير بيان مي کنم آنچيزي است که وجود دارد.
عدم برنامه جدي و برنامه محور براي دانشگاه فرهنگيان که مهمترين سند تحول فرهنگيان ، افزايش شايستگي و توسعه زمينه هاي پژوهش گري و افزايش بنيه فرهنگيان.
انتصاب مديران ناشايسته و ضعيف به خاطر نگاه جناحي و نگاه سياسي به آموزش و پرورش است. بند 10 سياست کلي ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و رويکرد انقلابي نه جناحي و سياسي دارد. متاسفانه احاطه حلقه مديران جناحي و به خاطر فعاليت آن ها در ستادهاي انتخاباتي بدون توجه به شايستگي دچار آسيب شده است.
با وجود رشد 500 درصدي اعتبارات آموزش و پرورش در يک دهه گذشته چرا در تحول در نظام آموزش و پرورش اتفاقي نيفتاده است  . عدم استفاده از منابع صندوق فرهنگيان براي رفع مشکلات آنان. متاسفانه توجه جدي و عملي در دوره ابتدايي نمي شود. با توجه به حساسيت اين دوره طبق قانون بايد اين دوره در دو دوره سه ساله بگذرد. بايد نظام دوره اي انجام شود اما اقدام عملي و مهم انجام نگرفته است. صدمات جبران ناپذيري به آموزش ابتدايي وارد کرده است.

عدم به کارگيري فناوري اطلاعات که به تحقق عدالت آموزشي و تسهيل فرايندهاي آموزشي به خصوص در مناطق محروم کشور مي باشد که متاسفانه در سال هاي اخير سير نزولي داشته است. 
تبعيض شديد خدمات رفاهي فرهنگيان که بايد مورد توجه دولت قرار بگيرد. امکانات رفاهي فرهنگيان نسبت به ساير وزارت خانه ها اصلا قابل قبول نيست. تقريبا هيچ آيتم رفاهي ندارند. نه مسکن فرهنگيان وجود دارد و نه معيشت فرهنگيان مورد توجه است. فرهنگيان خانه فرهنگي دارند که هزينه اش از ساير مکان ها بيشتر است. فوق العاده مناطق محروم پرداخت نشده است. هزينه آب و تلفن مدارس پرداخت نشده است.

عدم پرداخت اين موارد باعث ناراحتي فرهنگيان شده است. ناتواني وزير محترم در افزايش سرانه فرهنگي در مناطق محروم نشده است. اکثر مدارس به ظاهر پول نمي گيرند اما به انحاي مختلف مطالبه نقدي مي کنند. آقاي وزير بيمه طلايي فرهنگيان براي دلخوش کردن فرهنگيان است نه براي درمان آن ها.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =