احسان عبدی‌نژاد: من نمی‌دانم جشنواره فیلم فجر ملاحظاتی دارد یا نه. اما اگر ملاحظات و معیارهایی دارد که فیلمی به جشنواره برود که قدش به جشنواره برسد، قطعا فیلم من قدش کوتاه نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احسان عبدی‌نژاد، کارگردان «آه ای عبدالحلیم» در واکنش به حذف فیلمش از بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: «من از اتفاقاتی که بعد از دیده شدن فیلمم افتاده گیجم. هر جشنواره‌ای ملاحظاتی غیر از مسئله فیلم و درون فیلم دارد، در درون جشنواره فیلم فجر هم چیزهایی وجود دارند که این «چیزها» خیلی آزاردهنده هستند.

او افزرود: اعتراض من در ذهنم به یک علامت سوال تبدیل شده است. به چه کسی باید اعتراض کرد؟ دبیر جشنواره که مسئول تام و تمام جشنواره نیست.

عبدی‌نژاد اعمال ملاحظات غیرسینمایی در گزینش فیلم‌ها را نابود کننده رویای فیلم‌سازان جوان عنوان کرد و گفت: جریانی وجود دارد که جریان خوبی نیست. این فیلم رویای صد نفر آدم است و مسئله کم اهمیتی نیست. اگر فیلم‌سازی من از سر گیشه و بیزینس بود و از سر تعهد نبود، چندان برایم مهم نبود . فیلم‌های مثل «آه ای عبدالحلیم» فیلم‌هایی هستند که جشنواره فیلم فجر برای ویترینش به این فیلم ها نیاز دارد.

او افزود: دو سال از زندگی یک فیلم‌ساز صرف ساختن این فیلم شده است و دو تا ۳۶۵ روز برای این فیلم وقت گذاشته‌ام. من دعا می‌کنم حقی ناحق نشده باشد اما اگر حق من پایمال نشده باشد، نمی‌بخشم.

«اه ای عبدالحلیم» سومین ساخته احسان عبدی‌نژاد پس از «تنهای تنهای تنها» و «پاپ» است. در خلاصه داستان فیلم چنین آمده است : فائز، مسيح، آتنا و حمزه، روزهاي كسالت بار و خموده ي حواليِ سي سالگي شان را پشت سر ميگذارند. ورود شيرزاد كه پنج سال است زندگي‌اش را روي دريا و درون كشتي ميگذراند، همراه با يك كشتي فرانسوي، اتفاقي و ناخواسته، ريتم زندگي شان را عوض می کند. يكباره چشم باز مي‌كنند که ميانه يك بازي غريب ايستاده‌اند. حالا ميخواهند از زندگي كام بگيرند و عقده هايشان را نابود كنند.

مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، محمد رضا یزدانی، سوگل قلاتیان، حمزه مقدم بازیگران این فیلم هستند.

57۲۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amin IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    1 1
    حالا همه کارگردانا و تهیه کننده هایی که فیلمشون به جشنواره وارد نشده اعتراض دارن و همه رو به خدا واگذار میکنن و نمیبخشن. خب دوستان یه سری فیلم راه پیدا میکنه یه سری نه. کی میخواید یاد بگیرید به رای داورا احترام بزارید. هر هیئت انتخابی یه سلیقه ای داره. همیشه هم خالی از اشتباه نبوده
  • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    9 1
    همین که فیلمهای استادانی چون فرخبخش و ده نمکی در بین آثار انتخابی هست باید به پشت پرده انتخاب پی برد
  • بی نام US ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    2 0
    در هیچ جشنواره ای هرگز هیچ کارگردانی به نبود فیلمش تو جشنواره اعتراض نمیکنه.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
      2 0
      باید میلیارد ها مثبت داد به این نظر . وقتی کسی فیلمی رو به هر جشنواره ای می فرسته یعنی تمام اصول و قوانین و سیاست های جشنواره رو قبول داره .