مهتاب کرامتی، حمید فرخ‌نژاد، جعفر پناهی و محسن امیریوسفی به دیدار سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان رفتند.

الهه خسروی‌یگانه:ساعت هشت شب، درب شرقی بیمارستان چمران. حمید فرخ‌نژاد، محسن امیریوسفی و جعفر پناهی ایستاده‌اند تا فرصت دیدار با سهیلا جورکش، قربانی اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان فراهم شود.

دختری که هم صخره‌نورد بود هم سوارکار، عاشق هنر و دانشجوی حقوق. دیروز وزیر بهداشت چشم‌های سهیلا را عمل کرده است اما این آخرین عمل نیست. تا درمان قطعی راهی سخت و پرفراز و نشیب در راه است. راهی که این دختر ۲۷ ساله باید آن را طی کند. 

 همه از خودشان می‌پرسند باید به سهیلا چه بگویند؟ اصلا چطور دلداری‌اش بدهند؟ چطور به او بگویند خوب می‌شوی؟ 

مهتاب کرامتی هم به جمع می‌پیوندد و دکتر حلی‌ساز، رییس بیمارستان چمران از راه می‌رسد تا سینماگران را پیش سهیلا ببرد. توی راه می‌گوید که ۲۴ ساعته داروهایی به او داده می‌شود که مدام در حالت خواب و بیداری باشد و درد نکشد. 

آیا زیبایی سهیلا باز می‌گردد؟ آیا صورتش لااقل حالت عادی به خود خواهد گرفت؟ پاسخ دکتر حلی‌ساز منفی است: «صورت هشت درصد سوخته است. بهرحال زیبایی باز نمی‌گردد.» می‌گوید که خانواده‌اش عکس او را پیش از واقعه نشان داده‌اند و او بسیار زیبا بوده است. اما حالا هیچ خبری از آن زیبایی نیست. 

ــ و آیا سهیلا در صورت لزوم به خارج هم فرستاده می‌شود؟

ــ چرا که نه. اگر لازم باشد حتما این اتفاق می‌افتد.

او توضیح می‌دهد که بیمارستان چمران بدون گرفتن کوچکترین وجهی و فقط با یک تماس تلفنی سهیلا را بستری کرده است: «هزینه‌ها خیلی بالاست. یک حمام پانسمان که می‌کنند هفتصد هزار تومان هزینه دارد. یعنی هفتصد هزار تومان پول موادی است که برای استحمام مصرف می‌شود. می‌خواهم بگویم از نظر مالی هیچ مشکلی وجود ندارد و دیروز خود وزیر هم از ما خیلی تشکر کرد.»

پوششی پلاستیکی روی کفش‌ها کشیده می‌شود. حالا توی راهرویی هستیم که سهیلا جورکش در یکی اتاق‌هایش بستری است. پرده کنار می‌رود و ما سهیلا را از پشت شیشه می‌بینیم. تمام بدن و سرش باندپیچی شده. فقط لب‌هایش پانسمان ندارد. پرستارها می‌گویند خوابیده. همه سکوت کرده‌اند. هیچ کس حرفی نمی‌زند.  

اجازه وارد شدن به اتاق را به سینماگران نمی‌دهند. حتی گل هایی که حمید فرخ‌نژاد هم برای سهیلا آورده بیرون می‌ماند و پرستارها می‌گویند آن را به دست خانواده‌اش خواهند رساند. اتاق قرنطینه است با سه فیلتر بزرگ مکنده که امکان ورود کوچکترین میکروبی به اتاق را نمی‌دهد. اما با وساطت دکتر حلی‌ساز مهتاب کرامتی اجازه می‌یابد که وارد اتاق شود. 

کرامتی لباس مخصوص می‌پوشد و به اتاق می‌رود. او به سمت سهیلا خم می‌شود، سهیلا با او حرف می‌زند. دیدار چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، اما وقتی که مهتاب کرامتی بهت‌زده از اتاق خارج می‌شود، می‌گوید که «از همه تشکر کرد. بسیار به هنر علاقمند است و آرزویش همیشه این بوده که در جمع دوستان سینمایی باشد. از من قول گرفتند که وقتی حالش بهتر شد باز هم به دیدارش برویم.» 

محسن امیریوسفی برای سهیلا نسخه‌ای از فیلم «آتشکار» را آورده است. کرامتی می‌گوید: «فیلم را پذیرفتند و بسیار تشکر کردند. به همه سلام رساندند، بسیار امیدوارند. از من خواستند که وقتی خوب شدند امکانی برایش فراهم کنیم که تست بازیگری بدهند.»

روحیه سهیلا همه را شوکه کرده است. حمید فرخ‌نژاد می‌گوید باید همه بدانند که او چه روحیه قوی و عجیبی دارد. این روحیه واقعا ستودنی است و دکتر حلی‌ساز هم قول می‌دهد که وقتی حال سهیلا بهتر شد دوباره امکان دیدار با او را فراهم کند: «فعلا برایش سخت است. به ما گفته تو را به خدا فقط بگذاریم بخوابم.» 

صحبت‌های رییس بیمارستان چمران بر تعجب و البته احترام ما به سهیلا جورکش، قربانی اسیدپاشی‌های اصفهان می‌افزاید: «جالب است بدانید کوچکترین حس انتقام در این دختر نیست. خودش می‌گوید در وهله اول فقط می‌خواهم بینایی‌ام بازگردد و بعد زیبایی‌ام. فعلا به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.» 

جعفر پناهی اما نگران وقتی است که بینایی سهیلا بازگردد و باندها از روی صورتش برداشته شود: «امیدوارم وقتی که این باندها را برداشتند روحیه‌اش به همین صورت باشد. چون آدم احساس می‌کند تازه بعد از برداشتن باندهاست که باید کمک روحی و حمایت اصلی آغاز شود.»

سینما گران از راهرو بیرون می‌روند تا مزاحم سهیلا نباشند. مهتاب کرامتی می‌گوید: «متاسفانه ما مردمی هستیم که اتفاق‌های بد خیلی زودتر برای‌مان عادی می‌شود. همیشه از اتفاق‌های خوب خیلی راحت و ساده می‌گذریم اما اتفاقات بد را مدام تکرار می‌کنیم. امیدوارم این بار این اتفاق نیفتد و این ماجرای وحشتناک درس عبرتی برای همه ما باشد.» 

محسن امیریوسفی هم می‌گوید: «باید همیشه درباره آن‌ها حرف زد و فراموش‌شان نکرد. امیدوارم نیروی انتظامی هر چه زودتر عاملان این قضیه را دستگیر کند. به نظرم روحیه سهیلا و حرف‌هایی که زد می‌تواند برای همه الگو باشد.» 

در فاصله این یک ساعت از برهوت ناامیدی به ساحل امیدواری رسیده‌ایم. سهیلا جورکش ما را به این نقطه رسانده. دختری که نمی‌تواند لبخند بزند ولی همه وجودش لبخند به زندگی‌ست.

57۲۴۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    خدا عمر و عزتت بده وزیر بهداشت کشورمان
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      آخه چرا به این نظر منفی دادین نه واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      211 6
      ای اسید پاش این رو بدون که با هر نیتی دست به این کار شوم زدی باعث شدی یزید و حتی شیطان هم رو سفید بشن در درگاه خدا. در روز قیامت شیطان هم در جهنمش رو بر روی تو اسید پاش کثیف خواهد بست.تویی که چهره خواهران مملکتم رو از روی جهل سوزوندی.
    • خشایار IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      118 6
      اینایی که منفی دادن واقعا دوست دارن واسه عزیزترینشون همچین فاجعه ای رخ بده ؟ وجدانم به خدا خوب چیزیه
    • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      108 9
      وزیربهداشت رو که اولین مصاحبه تلویزیونی دیدم متوجه شدم با یه مدیر فوق العاده طرفیم .عملکردش تو همین مدت کم هم واضحه.واقعا عالی ای کاش قیمت دارو هم یه کمی کم شه.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      38 6
      وزیر بهداشت و دولت وظیفه شون رو دارن انجام میدن. نیازی به تشکر نیست. من از دختر اصفهانی تشکر میکنم که او حتی به ما که از دیدن تصاویر و این اخبار داغونیم روحیه هم میده . بینظیره این دختر و قوی.
    • بی نام EU ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
      13 2
      وزیر بهداشت چندسال پیش چشمای مادرم رو عمل کردن دوسال پیش هم چشمای خودم رو ّ به جرات میتونم بگم مردی با شرافت تر از ایشون ندیدم واقعا ستودنی هستن . ایشالا سهیلا هم بینایی چشماش رو بدست بیاره و کسی که اینکارو کرده به سزای عملش برسه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    خدا باعث و بانی این اتفاق وحشتناک رو لعنت کنه. امیدوارم این دختر هرچه زودتر خوب بشه و پزشکا بتونن حداقل با جراحی پلاستیک یه مقدار قیافه اش رو بهش برگردونن. انتظار ما از پلیس اینه که سریعتر اون کثافت رو دستگیر کنه.
    • مسعود IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      خبر انلاين اون يه نفري كه منفي داده به اينو به من نشون بده لطفا
    • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      63 9
      خیلی سخت و دردناکه... می دونم ولی بهتر نیست دعا کنیم خداوند پاک، این روانی رو هدایت کنه بجای لعنت؟... از خدا دورتر بشه خطرناک تر هم میشه
    • محمدعلی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      63 8
      به منم نشونش بده. قسم به این اشکایی که میریزم اگه یه اسید پاش رو تو خیابون ببینم خرخره شو با دندونام مبجوم
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      احتمالا همین افراد که منفی دادن عامل اسید پاشی اند
    • مهران IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      افرادی که به این کامنت ها منفی می دهند؛ یا از همان قماشی هستند که این جنایات را انجام داده اند و یا کم خردانی هستند که همواره با هر چیزی مخالفند...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    556 6
    با آرزوی سلامت کامل برای خانم جورکش، خبر یه گزارش از وضعیت بقیه قربانی ها هم بزار لطفا. درسته که ایشون از بقیه بیشتر سوختن؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    افرین به این هنر مندان با شرف
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    343 4
    افرین این کارا باید بیشتر بشه. اینجوری شاید مسئولین هم بفهمن که قضیه جدیه. صدا سیما که اصلا صداشو در نمیاره. حالا تو امریکا اگر رو یکی شربت البالو بریزن صبح تا شب تو بیست و سی نشون میدادن
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    402 9
    خدا خیرشون بده... دلم میخواست میخوابیدم و وقتی بیدار میشدم میدیدم چنین اتفاقی فقط یه کابوس بوده و اصلا رخ نداده... هیچ کسی از دل درد مند سهیلا خبر نداره.... هیچ کسی نمیتونه عمق این فاجعه رو درک کنه. خداوندا خودت پناهش باش و کمکش کن...
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      238 6
      با نظرت موافقم ..خودم یه دختر کوچیک دارم که نمیخام خار تو دستش بره ..وای بحال پدر و مادر این دختر...خودتون رو یک لحظه بجای اون تصور کنید ...فقط زجر و درد....روی تخت بیمارستان فقط درد به چه جرمی
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    209 4
    جای هنرمندان کشور در اینگونه فعالیتها خالی بود. ورود این گروه از جامعه می تواند نتایج خوبی در بر داشته باشد. به امید ادامه دار بودن این فعالیتها.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    چرا آقای روحانی از این قربانیان عیادت نکرده؟؟؟؟اگر اوباما بود اینکار را نمی کرد. چطور این آقایان شب می توانند بخوابند . آین ها خودشان دختر و عزیزی ندارند؟
    • علی EU ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      56 37
      برادرشون رو برای عیادت فرستادند
    • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      36 15
      شما هم می خواهی از اب گل الود ماهی بگیری تواین مملکت کلی اتفاق میافته اگر رییس جمهور بخواد به تمام حادثه دیدگانسر بزنه ک دولت را اداره کنه بجای این شوها بهتر ضرایطی فراهم کنه که. کمتر همچین اتفاقاتی رو بده و همچنین شرایطی فراهم کنه تا بدون هزینه درمان شوند
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    330 8
    دختر عزیز، از ته قلبم دعا می‌کنم خداوند کمکت کند.
    • آیلار A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      107 4
      سهیلای عزیز و تمام قربانیان اسید پاشی ، بعید نیست ضربه ی روحی بزرگی به خاطر از دست دادن زیبایی به شما وارد بشه ولی بدونید که از نظر ما مردم شما زیباترین دختر های ایران هستید . به محبت و همدلی مردم اعتماد کنید سرتونو بالا بگیرید و مثل یه شیر زن زندگی کنید.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    253 6
    خدایا خوبش کن
  • محسن IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    233 4
    خدا لعنت بکنه باعث و بانیشو.امیدوارم هر چه زودتر به اغوش خانواده و جامعه برگردید.
  • سوگل A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    من يه سؤال دارم البته اگر طبق معمول نظراتم چاپ نشه كه هيچبا اين جمعيت استان تهران كه نزديك ١٣ ميليونه فروشنده چاقو به ريحانه جباري پيدا ميشه ولي در اصفهان با جمعيت نزديك به ٢ ميليون نفر فروشنده اسيد چطوره كه پيدا نميشه كه بگه به چه كسي اسيد فروخته
    • سوگل A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      تصحيح ميكنم جمعيت اصفهان نزديك ٥ ميليون نفر
    • قلي IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      43 95
      ريحانه خودش اعتراف كرده بود كه چاقو رو از كجا خريده ولي اسيدپاش رو هنوز نگرفتن كه بخواد بگه از كجا خريده.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      190 7
      دمت گرم منم یه سوال دیگه دارم چطور میشه در خیابان نه بیابان با چند باراسیدپاشی نیروی انتظامی ماموران گشتی اش را افزایش ندهد؟تا در همان خیابان این موتورسوار دستگیر شود؟ این جانی فضای خیابان ها رو برای خودش امن دیده که بدون ترس باز هم این کارو تکرار کرده....نیروی انتظامی چرا پاسخگوی این سوال نیست؟
    • کاربر A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      42 80
      چون خود ریحانه گفته بوده کجا و از چه کسی خربده فروشنده هم تایید کرده بوده. اما اینجا عامل جنایت متواریه و معلوم نیست اسید کی از کجا و توسط کی خریداری شده؟ اصلا از اصفهان خریداری شده یا نه؟ به هرحال پلیس تو کشف اینجور مسائل از ما واردتر هست. حتما زودتر از من و شما به این مسائل فکر میکنن و دنبالشن. بهتره از خدا بخوایم کمک نبروهای امنیتی کنه تا زودتر به هدفشون برسن.
    • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      13 2
      جمعیت شهر اصفهان حدود 2 میلیون هست و استان اصفهان جمعیتش بیشتر است
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    161 6
    آه اشکم دراومد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    رضا رویگری,محمدرضا شریفی نیا, ده نمکی و.. مابقی دوستان نظری ندارند؟؟
    • بی نام EU ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      61 7
      رویگری که خودش بستری هستش ، یکی باید بره عیادت ایشون
  • بی نام EU ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    166 2
    این اسید پاش ها وجدان ندارن........... خدا به بزرگی خودت قسمت میدم به بدترین شکل ممکن مجازاتشون کن.... اشک همه در آوردن این بی شرف ها
  • محمدرضا A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    منم امروز صبح آبجوش دستم رو سوزوند . :
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      49 3
      نمک پاشی شما چقدر
  • مهدی EU ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    198 7
    درود به شرف وزیر یهداشت که الحق یکی از بهترین و باسواد ترین و با شرف ترین دولتمردای معاصر هستند. بنده یه مرد 33 ساله اصفهانی هستم میخواستم بگم این صدا و سیما که هر روز از شبکه های ماهواره ای و ... انتقاد میکنه که از این جنایت هولناک سوء استفاده میکنند، خدا وکیلی یه بخش مهمی از مواردی که میگن صددرصد درسته مثلا اینکه مردم شیشه ماشینشون همش بالاست، اینکه خانمها جز موارد ضروری بیرون نمیرن، من که مردم از همه موتوریها میترسم، یه فضایی ایجاد شده که مردم از کنار هم که میخوان رد بشن همدیگه رو براناز میکنند و با ترس راه میرن. انشاالله هر چه زودتر احساس امنیت به این شهر برگرده. خدای من گواه که یک کلمه غیر واقع ننوشتم. خبر آنلاین ........
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    اینا چیکاره حسنن؟
    • رضا IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      107 6
      به شمای باسوادارتباطی داره؟مطمئنا از من و شما سرشناس ترند و در قبال جامعه شون متعهد هستند
  • behnam A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    104 2
    اشک از چشمانم جاری شد :
  • یکی A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    197 2
    دختری که هم صخره‌نورد بود هم سوارکار، عاشق هنر و دانشجوی حقوق.....خدا باعث و بانیشو لعنت کنه
  • کوروش A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    139 2
    سهیلا خانوم از صمیم قلب برات ارزوی سلامتی میکنم و از خدا می خوام هرچه زودتر به خانواده برگردی. تو برای ما زیباترین هستی. قوی باش و بدون که هزاران نفر عاشقانه دوستت دارند.
  • ایرانی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    39 2
    درود بر شرف نمایندگان که فقط در مجلس حتی در این شرایط که جامعه نیاز به آرامش و دلجویی از قربانیان این حادث را دارد در حال تنظیم قوانینی هستند که همیشه ایجاد حساسیت می کند. اگر به خدا اینقدر به حجاب گیر نمی دادند ملت ما خودشان رعایت اعتدال ان را انجام می دادند اما نمایندگان بجای تنظیم و تصویب قوانین برای رفع مشکلات مردم و جوانان بدنبال ایجاد جو خفقان هستند
  • بهرام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    115 2
    نه سال پیش مردی آمد که با ادبیاتش احترام ،وقار ،تحمل نقد،تحمل مخالف را ازجامعه ایرانی که روزگاری خونگرمترین مهربانترین با احساسترین مردم دنیا بودند گرفت من از نظرات برخی دوستان که احساسات سایرین رو به تمسخر می گیرند دلم میگیرد وبهشان می گویم انکه ان بالا نظاره گر اعمال ماست خیلی بزرگ است
  • علی A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    110 2
    بر فرض اینکه اسید پاش هم دستگیر و محکوم و قصاص شد قطعا جراحت این فاجعه از چهره سهیلا و خانواده و جامعه پاک نخواهد شد .در واقع باید آسیب شناسی کرد و دید چرا یک فرد یا گروهی در جامعه تا این حد از رذالت ، پستی و درنده خویی می رسند که دست به چنین جنایاتی می زنند و با چه آموزه هایی خشونت در ذهن و مغز این جنایتکاران تئوریزه و توجیه پذیر می شود . امروز هنرمندان عزیز و محبوب کشورم به عیادت سهیلا رفتند و من بسیار خوشحالم اما رسالت شما بزرگواران بسیار بزرگتر و عمیق تر است و آن جراحی خشونت و با تیغه تیز و مهربان هنر از چهره سهیلاها ست .
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      36 1
      اینجا ریشه یابی نمیشه، همه می دونن کی مقصره و جریان چی بوده ولی آخرش به جای دستگیری مقصر اصلی یه شوی رسانه ای راه میندازن و همه تقصیرها رو میندازن گردن یک عده بیچاره که هیچ ربطی به این موضوع ندارن. ریشه یابی مال زمانیه که مقصر واقعی دستگیر بشه. الان به جای اینکه مجلس برای اسید پاشی قانون بده و مجازاتش رو سنگین کنه داره طرح میده واسه عفاف و حجاب. این نماینده ها نماینده کی هستن تو مجلس؟ چرا دغدغه اونا انقدر با ما فرق داره؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      37 3
      داعش چرا اون کارا رو میکنه؟ اسید پاش هم همون دلیل رو داره. اینا افراطی هستن
  • کارمند IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    69 12
    تو این شبها فقط برای کسی که این اسیدها رو پاشیده دعا میکنم تک تک خانواده اش جلو چشمش پرپر بزنن خودشم با بدترین حالت ممکن به عذاب کارش برسه
    • الهام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      30 1
      برادر من آخه این چه حرفیه شما میزنی؟ خانواده اش چه گناهی دارن؟ شاید مادر یا خواهر خودشم روحشون هم از ماجرا خبر نداشته باشه یا کاملا مخالف این کار باشن و در دل به این جانی نفرین کنن. خدا را شکر که خدا خودش عادله و کسی را به جای کس دیگه ای مجازات نمیکنه.
    • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      17 0
      حرف الهام درسته ولی به نظر من پدر و مادر می توانند از کودکی به فرزندانشان بیاموزند که نسبت به همنوع خود رحم و مروت داشته باشند...
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    100 3
    دختری که نمی‌تواند لبخند بزند ولی همه وجودش لبخند به زندگی‌ست.» ینی داغون شدم با این جمله آخر
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    ببینم این همه اسیدپاشی این همه سال انجام شد حتی سینماگران مانع قصاص اسیدپاش شدند حالا چطور این قدر دلسوز اسیدپاشی شده اند حالا چطور برای برخی مسءله خیلی جدی شده است؟؟؟؟ باب دم روباه از پرتوی دامنتان پیداست معلوم است دلتان نبرای سهیلا و سهیلاها نسوخته می خواهید ریشه دین و دیانت را با این واقعه از ایران بکنید والا کیست که نداند از ابتدای انقلاب تا الان یک مورد حزب الهی و بسیجی و آمر به معروف اسید به کسی نپاشیده است کیست که نداند تا همین دیروز و پریروزها ناهی از منکرها را با چاقو می زدند و این سینماگران ککشان هم نمی گزید مثل اینه آنان انسان نبوده و نیستند ولی حالا برای تخریب دین به ناحق این مسئله را به نهی از منکر ربط می دهند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      30 5
      اسید پاشی به آمنه نیز بسیار زشت و جنایتکارانه بود اما ریشه آن ماجرا عشقی و عاطفی و شخص اسید پاش نیز سالها در زندان و بعدها نیز مکررا اظهار ندامت و ابراز عشق به آمنه و ازدواج با او داشت هر چند که آمنه امروز در بخشش خود دچار شک شده است اما جنایت امروز قابل توجیه نیست ، فرد یا افراد خاصی بدون هیچ دلیل و به دختران متعدد اسید پاشی کرده و دقیقا یک عمل جنایتکارانه و تروریستی را با یک هدف انجام داده است .و نکته اینجاست که متاسفانه باب امر به معروف و نهی از منکر وتفاسیر مختلف از آن و سخنان تند عده ای بر منابر و رسانه ها و همینطور اعمال و رفتار افراطی و غیر قانونی بعضی از جریانات طی سالهای گذشته نا خودآگاه اذهان را متوجه عده ای خاص کرده که امیدواریم ریشه این داستان هر چه زودتر توسط پلیس مشخص شود.
    • سیاوش IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      21 1
      تو دیگه خیلی حالت خرابهیعنی توهم تا این حد؟استغفراللهدوست عزیز نظر همان دینی که دم ازش میزنید درباره تهمت چیست؟
    • م . ر. RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      39 0
      سلام متوجه نمیشوم کجای عیادت از بیمار که در اسلام بسیار سفارش شده می تواند کندن ریشه ی دین باشد؟ دلتان را پاک کنید دنیا در چشمانتان زیباتر می شود
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      27 1
      تاحالا کسی به صورت برنامه ریزی شده و بدون خصومت شخصی و بدون اینکه حتی قربانیان رو بشناسه چنین کاری کرده بود؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    50 4
    نزدیک غروب آفتاب است ومن صبح رادوست دارم...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    13 53
    من قبلا هم کامنت گذاشتم گفتم سهیلا ایمان به خدا داره و اون ایمانش هست که باعث میشه همه در مقابلش سر خم کنند و تعجب کنند واقعا با خواندن این گزارش هم مطمئن تر شدم برای خودتون تاسف بخورید باور کنید اون دختر داره امتحان الهی اش رو پس میده و انشا الله سر افراز بیرون میاید البته درکش برای ما ها سخت است خداوند انها را که مقرب به درگاهش هستند را اینگونه آزمایش می کند
    • alidad IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      25 0
      سفسطه بافی نکن خدایی که ما می شناسیم ارحم الراحمین هست نمیاد زیبایی و آرامش یک بنده بی گناهشو به دست یه روانی اسیدپاش امتحان کنه
  • دانیال US ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    60 4
    خدایا کمکش کن میدونم الان خیلیا مثل من که مشکلات زیادی تو زندگیشون وجود داره با شنیدن و دیدن اخبار و تصاویر خواهرم مشکلاتشونو فراموش میکنن خدایا بهش صبر بده و امید.بیاین با هم تو این شبها تو مراسم عزاداری آقا شفای همه مریضا و بخصوص این خواهرمونو ازش بخایم تو رو به امام حسین واسش دعا کنین
  • سینا A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    40 0
    4 نفر قربانی اسیدپاشی هستن درسته؟ شاید اونها اوضاعشون از حال سهیلا بدتر نباشه ولی اونها هم آسیب دیدن امیدوارم خدایا امیدوارم اینکه اسمی ازشون نیست فقط بخاطر این باشه حالشون خوبه و به زندگی عادیشون برگشتن.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
      17 1
      اونها چون اصفهان هستند و اصفهان خیلی امنیتی شده واسه همین خبری ازشون نیست، سهیلا هم اگر اصفهان می ماند هیچکس نمی شناختش
  • بی نام GB ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    34 4
    اونايي كه ريگي رو تو هوا گرفتيد لطفا تشريف بياريد
  • امید A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    12 0
    متن عالی نوشته شده، ممنون
  • عادل A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    24 2
    خدایا کسی رو که این کار رو کزده با شمر محشور کن
  • امیر TR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    48 1
    بشکنه اون دستی که این بلارو سر دخترای بیگناه این مملکت آورده واقعا کسایی که این کار رو کردن برام جای سواله آیا شبها سر آرام بر بالش میگذارن؟ آیا وجدانشون در عذاب نیست چه گناهی کرده بودن اینا که به این روز انداختیدشون
  • ... IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    42 3
    چقد سخته. خدا........ اللهم اشف کل مریض به حق این شبای محرم.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    26 1
    لعنت خدا براین بی شرفها منتظر روزی هستم که این افراد به روش خودشان مجازات شوند
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    34 3
    ما شیعه امیرالمومنین هستیم ایا فکر نکردید که خدایی هم هست؟ چه خیال کردید ؟ با این کار چه چیزی را می خواهید ثابت کنید؟ زیبایی دختری را میگیرید برای چه؟ به حقوق او دست درازی می کنید که شود؟ حال اسوده ای ؟ ایا فکر نکردید یک لحظه که اون زن می تونه ناموس تو هم باشه؟ شاید خدا امروز سکوت کند ولی شک نکن کسی که خشم خدا را برانگیخته باشد به زودی عذابی سخت در پیش رو دارد از خدای تعالی خواستاریم کسانی را که دست بر این جنایت زدند به حق امام زمان عج به بدترین شکل ممکن عذاب شوند. خواهرم نگران نباش اسلام در پشت توست خدا تو را دوست دارد پس از او روی برنگردان انشااله انان که باتو اینگونه کردند با خودشان اینگون رفتار شود.
  • زهره A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    24 0
    از خدا می خوام به حق این شبای عزیز به سهیلا جان صبر بده و ایشالا هر چه زودتر عاملان این کار شیطانی رو به سزای اعمالش برسونه.
  • مریم IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    13 1
    خیلی کار قشنگی بود افرین.
  • بی نام A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    12 2
    سهیلا جون عزیزم میدونم چشمات خوب میشه وبعدها میای پیام هارو میخونی عزیزم درسته زیبایی مهمه ولی زیبایی درونه که مهتره چشمهای دیگران هم اینقدر ارزش نداره که تو به خاطره چیزی که اونا میبینن ناراحت بشی من برای زجری که کشیدی خیلی ناراحتم ولی دیگه دتموم میشه. من هم اصفهانی ام ا اون خیابون لعنتی که رد میشم دیوونه میشم وبه شوهرم میگم چی میشد اینج نگه نمیداشت
  • سلمی IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    21 1
    خدایا به سهیلای عزیز ما کمک کن.خدایا چشمان خواهرم رو شفا بده.خدایا به سهیلای صبور ما صبر بشتر عطا کن.ای خدای بزرگ به چشمان گریون هزاران نفر قسم سهیلا رو خوب کن.
  • سمیه US ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    15 3
    خدایا خودت بهش کمک کن.دلم گرفت
  • هاشم IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    12 0
    فقط پناهی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    6 1
    سهیلا جان مطمئن باش تقاص کار کثیفشون را مبینند از خدا میخوام بحق این شب ها هر چه زود تر خوب شی به قول خودت خذا ترا دوست داشته که زنده ماندی چون مقداری از اسید توی دهانت ریخته شده بود عزیز دلم محکم باش خودت را به خدا بسبار واز او کمک بخواه من مطمئنم که خوب مشوی " امن یجیب ومضطراذا دعا ه ویکشف السوء." "الله نور السموات والارض مثل نوره کمشکاتن فیها مصباح المصباح فی زجاجه الزجاجه کانها کوکب دری یوقد من شجره مبارکه زیتونه لا شرقیه و لا غربیه یکاد زیتها یضیء ولو لم نار علی نوریهدی الله لنوره من یشاء ویضرب الله الا مثال للناس والله بکل شیء علیم."
  • هلن A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    12 0
    بیچاره سهیلا
  • شهرام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    8 0
    سلام . کدوم نهاد کنترل رو مواد شیمیایی داره چرا اسید خریداری شده جای ثبت نمیشه . مواد شیمیایی خطرناک از گلوله بدتر باهاش بمب دست ساز هم تهیه میشه. هر کشوری دیوانه جنونی داره باید تهیه این مواد سخت بشه وگر نه شاهد این جنایت ها بازم هستیم ، کجا هستن این روانشناس های تلوزیون چرا نظری نمیدن فقط چندتا نفس و افکار مثبت شد اگاهی واسه مردم
  • نیکتا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    7 0
    سهیلا جون از ته دلم میخام که خوب بشی
  • سارا IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    7 0
    سهیلا تو برای ما همان سهیلای زیبا خواهی ماند عزیزم
  • امیر حسین زورقی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    4 0
    سهلا جان ناراحت نباش تو برای ما زیبایی زیبایی تو درصورتت نیست زیبایی در وجودت هست در مقاومتت در تلاشت درتحملت است ین را بدان اگر زیبایی صورتت را از دست دادی زیبایی در صیرت است این را بدان دعای ما همیشه باتوست بانوی زیبای شجاع
  • منصور A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    4 0
    سهیلا جان ان شاالله به برکت این ماه و حضرت ابوالفضل که خیلی بهش ارادت داری هر چه زودتر بینایی ات را بدست بیاوری ما هر برایت دعا می کنیم
  • مينا A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    7 0
    سهيلاي عزيزم خواهر گلم مگه ميشه ما برات دعا نكنيم و مگه ميشه اين همه دعا نتيجه نده.خوب ميشي خواهر خوشگلم تو براي مردم دلسوزت زيباتريني. هر كجا هستند بدانند هرگز از ديد پروردگار پنهان نخواهند شد و بترسند از روزي كه خداوند از آنان سوال ميكند با بنده اي كه پناهي جز او نداشت با بنده ي بيگناه و متوكلش چه كردند. خداوند سياه كند آنان را كه.چشمان خواهرم را اينچنين كردند.آمين
  • پریسا A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    3 0
    برای سهیلا عزیز و دیگر عزیزان قربانی شده در این جنایات ارزوی شفای کامل دارم وطلب صبر از خداوند میکنم برایشان/مطمئم روزی عامل یا عاملان این جنایت وحشیانه رسوا ومجازات خواهند شد. و بار دیگردشمنان حقیقی اسلام و نظام منفورتر خواهند شد.
  • ....... A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    1 2
    چرا دروغ میگی اخه این دختر داشته درس میخونده که حقوق قبول بشه دانشجوی حقوق نبوده به گفته ی پدرش
  • الی A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    خدایا هرجوری میتونی تقاص بگیر..این که جرمش بدترازبدحجابیه .اشکم بندنمیاد