آرمان در گفت و گویی با محسن غرویان نوشت:

-          آيت‌ا... هاشمي، آقاي روحاني و سيدحسن خميني داراي يك ديدگاه مشترك درباره حقوق مردم، عقلانيت و اعتدال هستند. اين افراد براي رأي مردم ارزش و اعتبار قائل هستند و رأي مردم را حق‌الناس مي‌دانند. اين سه شخصيت ديدگاه‌هاي اعتدالي درباره دين دارند و معتقدند دين بايد در زندگي مردم به صورت كاربردي وجود داشته باشد و قرائتي سهل و آسان از دين ارائه مي‌دهند و داراي محبوبيت زيادي در بين مردم هستند.

-          در انتخابات خبرگان آينده يك چرخش قدرت در حال اتفاق است كه داراي ظرافت‌ها و حساسيت‌هاي خاص خود است. اين چرخش قدرت در نهايت به سود همين طيف (ائتلاف احتمالي هاشمي، روحاني و سيدحسن خميني) صورت خواهد گرفت. نقطه آغاز اين چرخش قدرت نيز در انتخابات رياست‌جمهوري سال92كليد خورده و زمينه‌هاي آن به وجود آمده است. در شرايط كنوني مطالبات مردم بيشتر در اين نوع ديدگاه و تفكر تعريف مي‌شود و به همين دليل اين تفكر پيروز انتخابات خبرگان خواهد بود.

-          طيف مقابل نسبت به اين ائتلاف توقع دارد شوراي نگهبان مثل همیشه در بررسي صلاحيت‌ها با درايت و انصاف برخورد كند و اجازه ندهد فضا به سمت رویکرد سليقه‌اي و تك بعدي شدن پيش برود. مهم‌ترين مساله انتخابات آينده كه به نظر يكي از مهم‌ترين انتخابات‌های خبرگان خواهد بود فضاي برابر و لزوم داشتن فرصت رقابت سالم براي همه طيف‌هاي سياسي است. بايد قواعد بازي را رعايت كنيم و اجازه بدهيم مردم با همه ديدگاه‌ها آشنا شوند و در نهايت خود تصميم نهايي را اتخاذ كنند. هيچ كس حق ندارد نظر ديگران را كه برخلاف سليقه وي است متهم كند و سعي كند آن را در منظر افكار عمومي باطل جلوه بدهد.

-          هجمه‌هاي اخير عليه آيت‌ا... هاشمي با بهانه‌هاي واهي صورت مي‌گيرد. به نظر مي‌رسد برخي منتظر هستند تا در صحبت‌هاي ايشان محل ترديد و مناقشه‌اي پيدا كنند و به آن دامن بزنند. نكته جالب اين است كه اين ترديد و مناقشه‌ها خيلي زود به يك جريان بزرگ رسانه‌اي تبديل مي‌شود و يك سخن ساده و معمولي به يك اتفاق بسيار بزرگ تغيير وضعيت مي‌دهد. برای مثال سخنان آيت‌ا... هاشمي درباره اينكه «زماني كه ما در صحنه انقلاب حضور داشتيم عده‌اي در روستاهاي خود قدم مي‌زدند.» تنها براي روشن كردن وضعيت تازه به دوران‌رسيده‌ها مطرح شد و هيچ غرضي در آن مستتر نبود. اين نكته براي همگان روشن است كه آيت‌ا... هاشمي خود يك روستازاده هستند و هنگامي كه يك روستازاده به اين مرحله از عظمت، علم، تدبير و عقلانيت رسيده به نوعي عظمت و بزرگي روستاييان را نشان مي‌دهد. در نتيجه جايگاه آيت‌ا... هاشمي به نوعي بزرگي روستاييان را نشان مي‌دهد. چگونه ممكن است يك روستازاده به روستاييان زحمتكش و فداكار توهين كند.

-          بايد مشخص شود كه چرا احمدي‌نژاد در زماني كه براي پاسخگويي به اتهامات خود به دادگاه فراخوانده شد از رفتن به دادگاه سرباز زده است. كسي كه رئيس‌جمهور كشور بوده بايد در رعايت قانون براي ديگر اقشار جامعه الگو باشد.

-          هنگامي كه مناظره‌هاي آقاي احمدي‌نژاد و آن بي‌اخلاقي‌هاي صورت گرفته را به خاطر مي‌آورم بسيار مكدر مي‌شوم. متاسفانه احمدي‌نژاد كاري كرد كه مناظره‌ها در ايران از حدود عقلي و اخلاقي آن خارج شد و به همين دليل بسياري از مردم علاقه زيادي براي مشاهده مناظره دوباره ايشان ندارند. بنده به آقاي دكتر روحاني توصيه مي‌كنم به هيچ عنوان درخواست چنين مناظره‌اي را نپذيرند. دليل اين مساله هم اين است كه هيچ بعيد نيست كه احمدي‌نژاد به دنبال ناکامی دولت آقاي روحاني باشد و دوباره به رفتارهاي خود ادامه بدهد.

-          2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    درمورد درخواست احمدی نژاد برای مناظره بهتر است اجازه بدهیم بیاد حرفش رو بزنه تا ما خودمان خوب وبدش را تشخیص بدهیم
    • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      69 34
      مگه ايشون به كسي اجازه ميدادند كه بياد صحبت كنه كه حالا توقع داريد بهش اجازه بدن.
    • محمد A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      52 39
      با سلام در حال حاضر آقای روحانی رییس جمهور هستند و در شأن ایشان نیست با احمدی نژاد مناظره کنند. بهتر اینه که احمدی نژاد با سید محمد خاتمی مناظره کنه که هر دو رییس جمهور سابق بودن.
  • روح پرور IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    اصلاح طلب ها دچارتوهم شده اند که فکر میکنند دولت روحانی که با حرفها ووعده هایی که برعکس آنها عمل شد وبا اندکی رای بیشتر رئیس جمهورشدرحم اجاره ای آنهاست ومیتوانند بافرافکنی وفراموشی گذشته خیانت بار خود سنگر به سنگر ارکان نظام را فتح کنندو به چوب حراج گذاشتن عزت واقتدار وامنیت واقتصاد کشور شدت دهند.وچهره خبیث دشمن را تطهیرکنن.آخه اصلاح طلیها سرمایه های آمریکا واسرائیل درداخل هستند.
  • داریوش A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    96 47
    درمناظره مستقیم وروشن همه حقا یق مشخص می شود.
  • ساروی ریکا IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    92 64
    سلام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یقیناً مصداق اتم و اکمل این فرمایش پیامبر ص است که می فرماید : علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل علمای امت من از پیامبران بنی اسرائیل برترند و بنده به یقین می دانم که ایشان با ولایت بوده و هست و خواهد بود و بزرگترین مدافع ولایت و انقلاب و نظام اسلامی می باشد مسلماً وجود ایشان تاکنون نگذاشته چه دشمنان و چه دوستان نادان به پیکر این نظام ضربه وارد سازند .
    • امیر حسین IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      16 23
      آخه آدم عاقل ::: بنیانگذار لیبرال مذهبی طرفدار پیامبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا خودتون رو به گیجی می زنید همه چی آشکاره
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    27 8
    انصاف هم که ....
  • سيد هادي IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    سلام ...من واقعا اين نكته برام خيلي عجيبه آيا واقعا هنوز كساني هستند به غير از مرفحين و ثروتمندان در كشور كه از هاشمي حمايت ميكنند من توصيه ام به اين افراد اينه كه نياز نيست مقاله يا كتاب هاي مخالفين هاشمي را مرور كنند بروند و خاطران هاشمي را مرور كنند و ببينند هاشمي الان كيست
    • فریبرز IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      22 7
      سلام سید عزیز شما سخنان رهبری و امام را در مورد هاشمی مرور کنید .قطعاً به همه مسئولین کشور نقد وارد است و به آقای هاشمی نیز همینطور اما آیا تخریب سزاوار یک فرد انقلابی است. دقت دارید که ایشان با دستور رهبری اکنون ریاست مجمع تشخیص را دارند آیا احترام ایشان واجب نیست اگر حضور ایشان نیاز نبود و مشکل داشتند مگر رهبری با کسی تعارف دارند؟ . اعتقاد بنده اینست کسانی که بر طبل تخریب هاشمی میکوبند در عین ادعا نه تنها هیچ اعتقادی به ولایتمداری دارند و نه اعتقادی به مردم و همان کسانی هستند که آرام آرام با هر بهانه قصد از میدان بدر کردن نیروهای قدیمی انقلابی را دارند تا افرادی چون احمدی نژاد که عصاره تفکرات آنهاست بر سرکار بیاید و قد علم کند . در دام کسانی که بدنبال منافع باندی و جناحی هستند نیفتید سید.
  • رفیق A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    50 48
    آقای غرویان شما هم آره؟؟ بجای القا مقدار انصاف داشته باشید، کی برای آقای هاشمی فضا سازی می‌کند؟ خدا پدر همان دوم خردادی‌های زمان خاتمی بیامرزد چشم مردم را نسبت به هاشمی و خانواده‌اش باز کردند، عدو شود سبب خیر ... .
  • نااميد از تدبير دولت تدبيرواميد ES ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    اتفاقا ما هم به دکتر احمدی نژاد وهم دیدن مناظره های ایشان بسیار علاقه مندیم.درود بر دکتر احمدی نژاد کبیر.
  • محمد ص IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    93 11
    آنکه پاک است از محاسبه چه باک است
  • 4 A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    55 44
    درود بر اين گروه
  • ايراني IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    17 19
    در مقابل تفكراعتدالي هاشمي و طرفدارانش عده اي قرار گرفتن كه تفسير خشن و سختگيرانه از دين دارند و بيشتر به ظاهر دين توجه دارند و به قانون و عقلانيت و مردم سالاري توجه چنداني ندارند البته در نهايت مردم در انتخاب خود آزادند اگر شوراي نگهبان بي طرف باشد .
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    9 10
    به امید خدا در خبرگان برعکس حرف شما اتفاق خواهد افتاد
  • بلاکشان US ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    17 9
    هاشمی / اصول گرا / اصلح طلب / عدالت محور امتحانشونو پس دادند روحانی مستقل عمل کند بهتر است اخیرا در رابطه با نظارت شورای نگهبان خوب حرف دل مردمو زدند اصلاحات واقعی همین هاست
  • 12 A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    36 28
    آقای احمدی نژاد احتمالا بازم میخان عوام فریبی کنن.
  • داریوش IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    34 26
    احمدی نزادحرفش راهشت سال زد حالا سکوت کند
  • امیر IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    19 12
    اگر بنا به حرف زدن آدمهایی مثل احمدی نژاد باشه خوبه ولی به خیلی های دیگه هم باید این فرصت داده بشه ...
  • سید A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    35 32
    درود بر آیت الله هاشمی رفسنجانی سردار سازندگی ایران.