-
گفتوگو با کارگردان نمایش «بچههای تکِ استریت کارلو»
آشا محرابی: این روزها، بیش از هر چیز، به امید نیاز داریم
تئاترآشا محرابی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که اینک نمایش «بچههای تکِ استریت کارلو» را کارگردانی و روی صحنه برده است، تاکید کرد مهمترین رسالت هنرمند در این زمانه که زندگی میکنیم، این است که امید و انرژی مثبت را به مخاطب منتقل کند.
-
در نقدِ عملکردِ خبر رسانی شبکههای داخلی رادیو و تلویزیون
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کمکاری کرده است
تلویزیونبیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب بسیار کم کاری کرده و به عبارتی جنگ رسانهای را به دشمن باخته است.
-
گفتوگو با یکی از نویسندگان سریال «نوبت لیلی»
لیلی ما، یک قهرمان شرقی است و نه غربی
تلویزیونسروش چیتساز، نویسنده «نوبت لیلی»، تاکید میکند داستان این سریال، بیش از هر چیزی، شباهت به قصههای پریان دارد و لیلی داستان هم قهرمان متعارفی به شیوه داستانهای اکشن غربی نیست، بلکه یک قهرمان شرقی است.
-
در رابطه با افشای نام افرادی که به تعرض جنسی متهم میشوند
وکیل دادگستری: تا جرم ثابت نشده نمیتوان از آزارگران جنسی نام بُرد
سینماوکیل پایه یک دادگستری و کارشناس حقوقی ضمن تایید بر این که آزار جنسی یک اتفاقی کاملا مردود است و حتما باید با این موضوع مقابله شود میگوید اما اظهار نام فردی که به ادعای زنی مرتکب آزار جنسی شده، هم دارای ایراد حقوقی است و هم ایراد اخلاقی.
-
رویکرد تلویزیون نسبت به رفتن هنرمندان از این رسانه از دیدگاه شادمهر راستین
رفتن برومند و طهماسب انتخاب خودشان نیست، انتخاب تلویزیون است
تلویزیونشادمهر راستین معتقد است صداوسیما تبدیل به جایی شده که میخواهد از فرهنگ کسب درآمد داشته باشد و به همین دلیل هم محتوای ارزان قیمت را از تلویزیون پخش میکند و محتوای گران قیمت را هم به شبکه نمایش خانگی میبرد. اینکه مرضیه برومند و ایرج طهماسب هم به شبکه نمایش خانگی رفتند به همین دلیل است.
-
گفتوگو با عظیم حسنزاده، طبلهنواز هراتی
ما چیزی به نام مرز ایران و افغانستان نمیشناسیم
موسیقیعظیم حسنزاده، طبلهنواز هراتی، میگوید موسیقی و سازها، چیزی به نام مرز نمیشناسند و این مردم هستند که خود را از هم جدا کردهاند. این نوازنده، خاطرات روزهایی را بازگو میکند که نوازندگان و خوانندگان افغانستانی، اوضاع و احوال خوبی داشتند.
-
در گفتوگو با امیر باقری، هنرمند مجسمهساز ایرانیِ ساکن ترکیه مطرح شد
راز این سردیس بسیار شبیه به محمدرضا شجریان در چیست؟!
تجسمیامیر باقری، هنرمند مجسمهساز که از یک سال پیش شروع به ساخت سردیسی از محمدرضا شجریان کرد میگوید ساخت این سردیس پیشنهاد کسی یا جایی نبود و همانطور که «بیستون را عشق کَند و شهرتش فرهاد بُرد» این قدرت عشق به محمدرضا شجریان بود که سببساز ساخت این سردیس و اساسا مجسمهساز شدن او شد. این سردیس قرار است در باغ هنر بم رونمایی و نصب شود.
-
در گفتوگو با سه ناشر مطرح شد:
آزادسازی قیمتها، حالِ نمایشگاه کتاب را گرفت
کتابعباس حسیننژاد، مدیر انتشارات «پرنده»، عابس قدسی، مدیر انتشارات «سپیده باوران» و مرتضی کاردَر، مدیر انتشارات «هرمس»، میگویند در سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، بارها با این صحنه مواجه شدهاند که بازدیدکنندگان کتابی را بردارند، ورق بزنند و با دیدن قیمت آن، با افسوس سرجایش بگذارندش.
-
گفتوگو با رضا درستکار درباره کوچ هنرمندانی چون ایرج طهماسب و مرضیه برومند به شبکه نمایش خانگی
مدیران تلویزیون میگویند نوبت ماست و با کسی شوخی و تعارف ندارند!
تلویزیونرضا درستکار، منتقد سینما و تلویزیون معتقد است کوچ هنرمندانی چون ایرج طهماسب و مرضیه برومند از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی، به خواست مدیران سازمان صداوسیما است، چون این مدیران که نه اصلاح طلبند و نه اصولگرا معتقدند که حالا نوبت ماست و با کسی هم شوخی و تعارف ندارند.
-
در کلابهاوس خبرگزاری خبرآنلاین مطرح شد
عطاالله مهاجرانی: «سادگی» و «عمق» دو ویژگی برجسته شخصیت هادی خانیکی است
رسانهسیدعطالله مهاجرانی میگوید هرزمان هادی خانیکی را دیده و با او صحبت کرده است دو ویژگی که در شخصیت او با یکدیگر تلفیق شدهاند، مجذوبش کرده است؛ تلفیق سادگی و عمق که میتوان در برابر پیچیدگی و سطحی بودن قرارش داد.
-
در کافهخبر سریال بیرونمانده از کنداکتور نوروزی شبکه نسیم مطرح شد:
کسی که سریال «جنابعالی» را ممیزی کرد، خیرخواه جامعه نبود
تلویزیونرضا سخایی، یکی از بازیگران سریال «جنابعالی» که از کنداکتور نوروزی شبکه نسیم بیرون ماند میگوید فیلمی از رهبر انقلاب پخش شد که اشاره کرده بودند شوخی کنید و در عین حال مسائل جدی را مطرح کنید. او میپرسد پس چه کسی این ممیزیها را انجام میدهد؟! کسی که این کار را میکند، قطعا خیرخواه جامعه نیست.
-
در گفتوگوی سیدعبدالجواد موسوی با مهدی نصیری مطرح شد
با این دست فرمان نمیتوان به حکمرانی ادامه داد
مهدی نصیری، مدیرمسئول سابق روزنامه «کیهان» و هفتهنامه و سپس ماهنامه «صبح» میگوید متاسفانه امروز وقتی به کارنامهمان نگاه میکنیم، میبینیم که نه دین خودمان را اصلاح کردیم و نه دنیای مردم را، بلکه جامعه را به وضعیت وحشتناکی از فقر و فلاکت و تورم و گرانی مستمر رساندیم.
-
مشاهیر هر کشوری سرمایه و چکیده فرهنگ آن هستند
کاوه آفاق: حمایتِ محسن چاوشی بود که در ایران نگهام داشت
موسیقیکاوه آفاق، خواننده موسیقی پاپراک میگوید در سالهای ابتدایی دهه ۹۰ که نمیتوانست مجوز بگیرد و تعدادی از اعضای گروهشان نیز از ایران رفته بودند او هم به راحتی میتوانست مهاجرت کند اما راهنماییهای محسن چاوشی باعث شد در ایران بماند.
-
این روحانی در ماه رمضان به خواندن «گلستان» سعدی دعوتمان کرد
محمدرضا زائری و جزئیات حرکتی خلاف رویه مرسوم
ادبیاتحجتالاسلاموالمسلمین محمدرضا زائری دو سال است که در ماه رمضان برخلاف رویه مرسوم دیگر روحانیون که در این ماه به خواندن ادعیه و اذکار دعوتمان میکنند، به خواندن «گلستان» سعدی فرامیخواندمان.
-
در کلابهاوس خبرآنلاین با موضوع آزار و خشونت علیه زنان سینماگر مطرح شد:
فساد جنسی در سینما سیاسی نیست مباحث را قاطی نکنیم
سینماعبدالرضا منجزی، محمدرضا لطفی، کامبیز نوروزی، منیژه حکمت، محمدمهدی عسگرپور، آنتونیا شرکا، محمدآقازاده در کلابهاوس خبرآنلاین حاضر شدند و به مسئله فساد در سینمای ایران و تایید وجود بحث تبعیض جنسیتی در جامعه پرداختند.
-
در گفتوگو با دکتر احمد تمیمداری مطرح شد:
در رثای استادی که تا دمِ مرگ، پای ایران ماند
ادبیاتدکتر احمد تمیمداری، زبانشناس و استاد ادبیات فارسی که شاگرد محمدعلی اسلامیندوشن بوده، معتقد است این چهره ادبی، شخصیتی بسیار بزرگ داشت و دم آخر زندگی، بسیار به ایران پایبندبود.
-
محمدجواد حقشناس، عضو پیشین شورای شهر:
شهرداری ، بودجه مستقل «خانه هنرمندان ایران» را حذف کرد
تجسمیمحمدجواد حقشناس، عضو پیشین شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آن، از حذف شدن ردیف بودجه خانه هنرمندان ایران و انجمنهای صنفی دوازدهگانهاش از بودجه مصوب شهرداری تهران و جایگزینی آن با عنوان کلی «کمک به مراکز فرهنگی و مذهبی» خبر داد.
-
پیشکسوت گویندگی به بهانه هشتادودومین سالروز تاسیس رادیو مطرح کرد:
ممیزی بلای جان تولیدات رادیو و تلویزیون/ راه ورود بسیاری از هنرمندان را بستهاند
تلویزیونصفا آقاجانی، گوینده پیشکسوت رادیو میگوید کل تولیدات صداوسیما به واسطه این که مسیر، مورد ممیزی قرار میگیرد، سفارشیسازی میشوند. با بسیاری از هنرمندان کار نمیکنند و از بسیاری از نویسندگان کمک نمیگیرند و این عوامل سبب میشود به مرور زمان رادیو به برنامههای جُنگ تبدیل شود.
-
در کلابهاوس خبرآنلاین با موضوع آزار و خشونت علیه زنان سینماگر مطرح شد:
انگِ «سیاسی بودن»، حرکت زنان سینماگر علیه خشونت را در نطفه خفه میکند
سینمانیره توکلی، جامعهشناس، فعال حقوق زنان، مترجم و مدرس دانشگاه با اشاره به «بیانیه زنان سینماگر در اعتراض به خشونت علیهشان در این عرصه» و ظن سیاسی بودن آن میگوید مدام مطرح کردن این نکته که «فلان قضیه ممکن است سیاسی باشد» موجب خفه شدن آن در نطفه میشود.
-
در کلابهاوس خبرآنلاین با موضوع آزار و خشونت علیه زنان سینماگر مطرح شد:
بیانیه زنان سینماگر یک حرکت فمنیستی رادیکال است
سینمااحمد بخارایی، عضو هیات علمی دانشگاه و جامعه شناس، معتقد است بیاینه زنان هنرمند علیه خشونت و آزار جنسی در سینما، یک حرکت فمینیسیتی رادیکال است که اگرچه شروع خوبی داشته، اما نیاز است به مرور زمان، تبدیل به یک کنش شود.
-
نویسنده فیلمنامه سریال «جنابعالی» مطرح کرد
نوجوانان ایرانی بیتیاس را دنبال نکنند، چه کنند؟
تلویزیونرویا خسرونجدی، فیلمنامهنویس و نویسنده، این پرسش را مطرح میکند که چرا نباید خوانندههایی با سبکهای مناسب و شاد که مورد علاقه نوجوانان و جوانان هستند، در تلویزیون نمایش داده شوند. او تاکید میکند وقتی نوجوانان و جوانان، علاقه خود را در داخل کشور پیدا نمیکنند، جذب گروههایی مانند بیتیاس میشوند.
-
در کلابهاوس خبرآنلاین با موضوع آزار و خشونت علیه زنان سینماگر مطرح شد:
منیژه حکمت: تهیهکنندهای که زنان در پروژهاش آزار میبینند، باید از سینما اخراج شود
سینمامنیژه حکمت در امتداد «بیانیه زنان دستاندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» میگوید در هر پروژهای تهیهکنندگان مسئول پیشگیری از چنین اتفاقاتی هستند و باید پاسخگو باشند و اگر عاجز از مدیریت فضا هستند باید اخراج شوند.
-
در کلابهاوس خبرآنلاین با موضوع آزار و خشونت علیه زنان سینماگر مطرح شد:
کامبیز نوروزی: حتی «یک مورد» آزار جنسی در سینما، زیاد است
سینماکامبیز نوروزی درخصوص «بیانیه زنان دستاندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» معتقد است پرسش اصلی باید این باشد که «شیوه برخورد با آزارگر چیست؟» او تاکید میکند حتی «یک مورد» آزار جنسی در سینما زیاد است و لزومی ندارد که حتما چندین و چند مورد رخ دهد تا شانیت رسیدگی بیابد.
-
در کلابهاوس خبرآنلاین با موضوع آزار و خشونت علیه زنان سینماگر مطرح شد:
محمدمهدی عسگرپور: فرد آسیبدیده اسم آزارگر را نمیگوید چون حس عدم امنیت میکند
سینمامحمدمهدی عسگرپور، بحث وجود آزارگر در سینما را تایید کرد و تدوین بیانیه از جانب زنان سینماگر را یک حرکت روبه جلو و موثر دانست او همچنین باور دارد یکی از دلایلی که افراد سمت بیان این موضوعات نمیروند احساس عدم امنیت است.
-
گفتوگو با بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون
گیتی معینی: هرگز مهران مدیری را نمیبخشم و عذرخواهی هم نمیکنم
تلویزیونگیتی معینی، با یادآوری جایگزینیاش در سریال «درحاشیه» با یک بازیگر دیگر، دوباره از مهران مدیری گله کرد و با تاکید بر اینکه هرگز او را نمیبخشد، ماجرای عذرخواهیاش را هم نادرست دانست.
-
از بازگشت داریوش کاردان به اجرای تلویزیونی تا ساخت «تاک» که نخستین برنامه تِد تلویزیون است
مریم نوابینژاد: میخواهم حاکم جزیره خودم باشم
تلویزیونمریم نوابینژاد معتقد است برنامه «تاک» موفقترین و شبیهترین برنامه تِد برای تلویزیون است و پیش از این برنامهسازان زیادی سراغ ساخت این سبکِ برنامه رفتهاندکه موفق نبودهاند.
-
گفتوگو با محمدمهدی عسگرپور، سینماگر و مدیر باسابقه سینما و تلویزیون
تهدیدِ عنوان «غیر انقلابی» پیش روی هر مدیر نمایشپیشه است
سینمامحمدمهدی عسگرپور میگوید سالهاست که مسائل در کشور ما بیشتر تابع رانت یا معادلات مالی است و البته با ظاهری نمایشی، تهی از اعتقادات. او میافزاید بخشی از این تظاهرات را نباید جدی گرفت، چون دست کم خود آنان که این کار را میکنند میدانند کارشان نمایش است. حال اگر میخواهند قهرمان این نمایش باشند، تردید نکنند که نفر بعد از آنها، ایشان را به عنوان «غیر انقلابی» تشخیص خواهد داد و نفر بعد از او هم با او چنین خواهد کرد.
-
در گفتوگو با نویسنده فیلمهای «مرد بازنده» و «موقعیت مهدی»
جواد عزتی برنده است نه بازنده!
سینماابراهیم امینی، نویسنده «مرد بازنده»، میگوید این فیلم، ادای دینی به سینمای هیچکاک است و از نگاه او، شخصیت سرهنگ احمد خسروی با بازی جواد عزتی، برنده است، نه بازنده.
-
روایت حسن و حسین صیدخانی از جنایت بزرگ صدام
برای ساخت «مستطیل قرمز»، خانه و ماشینمان را فروختیم
سینماحسن و حسین صیدخانی، کارگردانان«مستطیل قرمز» میگویند اگر هدفشان کسب درآمد بود سراغ ساخت یک فیلم دیگر میرفتند که دردسر کمتری هم داشته باشد اما آنها به اصالت و ماجرای مهمی که پشت این فیلم است توجه کردند و حتی برای ساخت این فیلم خانه و ماشینشان را فروختند.
-
در گفتوگو با بازیگر نقش مرضیه حدیدچی دباغ در سریال «آتش در گلستان»
مرجان قمری از بازی در نقش مادربزرگ انقلاب میگوید
تلویزیونمرجان قمری که در سریال «آتش در گلستان» نقش مرضیه حدیدچی دباغ را ایفا میکند، معتقد است اگر شخصیت مرضیه حدیدچی (دباغ) را به خوبی نمیشناخت و او را دوست نداشت، هیچ یک از مخاطبان این شخصیت را باور نمیکردند.