هم اکنون اعزام زایران ایرانی به عراق از مرز شلمچه انجام می شود و در آینده نیز از طریق مرز چزابه این کار انجام خواهد شد.

ایرنا نوشت:

  مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: اعزام زایران عتبات عالیات از طریق مسیر دریایی خرمشهر ـ بصره در صورت همکاری مسوولان عراقی انجام می شود.   

"محمدعلی دل آرام" افزود: استفاده از مرز دریایی خرمشهر ـ بصره به منظور اعزام زایران عتبات عالیات نیازمند هماهنگی با مسوولان عراقی است.

این مقام سازمان حج و زیارت از آمادگی اعزام زایران عتبات عالیات از طریق مرز دریایی خرمشهر خبر داد و در عین حال گفت: طرف عراقی برای این کار آمادگی ندارد، زیرا هنوز بسترهای این اقدام را فراهم نکرده است. مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان ادامه داد: در صورت آمادگی طرف عراقی می‌توان این موضوع را در دستور کار قرار داد تا بخشی از زایران ایرانی عتبات عالیات از طریق مسیر خرمشهر ـ بصره اعزام شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون اعزام زایران ایرانی به عراق از مرز شلمچه انجام می شود و در آینده نیز از طریق مرز چزابه این کار انجام خواهد شد.

به گفته دل‌آرام، تاکنون چند آژانس مسافرتی آمادگی خود را برای اعزام زایران ایرانی عتبات عالیات از طریق مرز دریایی خرمشهر ـ بصره اعلام کرده‌اند. مدیر کل حج وز یارت استان خوزستان افزود: برقراری مسیر دریایی برای اعزام زایران عتبات عالیات می‌تواند نقطه عطفی برای افزایش مسافرت‌های دریایی و رونق بیش از پیش بندر خرمشهر برای انجام امور گردشگری باشد. دل آرام گفت: بندر خرمشهر در حال حاضر دارای بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی است که قرار بود برنامه اعزام حجاج ایرانی و حتی آسیای میانه نیز از طریق مسیر دریایی این بندر انجام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 66827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =