گوگل با بکار گیری برنامه موسوم به گوگل تراث، ضمن به روز رسانی نقشه خود (گوگل مپ) اعلام کرده بزودی کار به روز رسانی نقشه سایر کشورها تمام شده و در دسترس قرار می گیرد.

بر این اساس کشورها و مناطق آندورا، بلغارستان، استونی، جبل الطارق، مجارستان، لاتویا، لیتوانی، اسلواکی و اسپانیا بر اساس فن آوری گوگل تراث، نقشه گوگلی شان به روز شد.
گوگل تراث فن آوری داخلی گوگل است که به جای تکیه بر منابع خارجی، از منابع خود برای به روز رسانی نقشه بهره می گیرد. البته هنوز دیتا از خارج گرفته شده و با گوگل استریت ویو مقایسه شده و بعد روی گوگل مپ پیاده سازی می شود. در واقع ورودی از طریق کاربر انسانی انجام شده و با الگوریتم های گوگلی مطابقت داده می شود.
بعنوان مثال به گفته برایان مککلندون مدیر گوگل مپ در وبلاگش، نقشه بزرگراه 70 کیلومتری تراکیا در بلغارستان نمونه ای از این کار جدید است که صورت گرفته است و حتی آنرا نمی توان در نقشه های جدید نیز یافت.
وی می گوید نقشه بزرگراهها بدون وجود نقشه پیاده رو ها ،ساختمانها،پارکها،محوطه های دانشگاهی و حواشی آن بی معنی است و گوگل سعی کرده این قسمتها را نیز به روز رسانی کند تا برای عابران محلی به اندازه کافی معتبر و قابل اطمینان جلوه کند.
گوگل تراث بخش بازخوردی مناسبی نیز داشته و از کاربران می خواهد تا در صورت دیدن اشتباه، آنرا تصحیح کرده و برای گوگل ارسال نمایند.
 
منبع: زد دی نت

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    13 0
    آدرس وبلاگ برایان مککلندون فیلتره :))
  • بهروز IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    13 1
    دوتا لینگ گذاشتی، دوتاش فیلتر هست. یکی ش که کل وبلاگ های blogspot هست که فیلتر شدن. ایران جزو تحریم هست و نقشه های ماهواره ای اون آپدیت نمیشه، خوبه حداقل تا حدودی اطلاعات گوگل تراث کابرهای ایرانی رو میزاره روو گوگل مپ. واقعا از چه نعمتی بی بهره شدیم :(
  • پوژن DE ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    5 0
    Google Truth رو اگر بخواين فارسی بنويسين می‌شه تروث، نه تراث.
  • محمد-شین IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 0
    ما یه چیز از گوگل یاد بگیریم بسمونه . شرور نباشیم .