تبریز چنین جمعیتی را به خود ندیده بود / آل هاشمه گوره گلمیشوخ / حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت

مراسم تشییع پیکر شهدای بالگرد حامل رئیس جمهور، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، وزیر امور خارجه و هیات همراه در تبریز درحالی برگزار شد که این شهر تاکنون چنین جمعیتی در مراسمات مختلف به خود ندیده بود.

مهرداد خوشکار مقدم: پیکر شهدای خدمت صبح امروز سه شنبه از گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به میدان شهدای این شهر منتقل شد و از ساعت ۹.۳۰ آیین تشییع با سخنرانی وزیر کشور و رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه آغاز شد.

پس از اتمام سخنرانی، به دلیل ازدحام جمعیت، تشریفات رسمی لغو و تشییع پیکر شهدای خدمت در میان انبوه مردم قدرشناس تبریز آغاز شد.

حجم جمعیت که از ساعات اولیه صبح در مراسم حضور یافته بودند به قدری بود که مسیر ۱۰ دقیقه ای میدان شهدا تا مصلی پس از یک ساعت و نیم هنوز به میعادگاه مصلی نرسیده و خودروی حامل پیکر شهدا به سختی از میان جمعیت حرکت می کرد.

عموم مردم تبریز از زن و مرد و پیر و جوان با تمام سلایق به خاطر از دست دادن امام جمعه و استاندار محبوب خود از یک سو و رئیس جمهوری کشورمان از سوی دیگر غرق در ماتم و عزا هستند و در لحظه عبور خودرو از مقابل خود با گریه و اندوه، پیکر شهدا را بدرقه می کنند.

ازدحام مردم شرکت کننده در مراسم به حدی است که سرریز جمعیت به سمت کوچه پس کوچه های باریک و قدیمی تربیت و محلات اطراف سرازیر شده است.

شهید آیت الله محمد علی آل هاشم، امام جمعه تبریز یکی از چهره های بی نظیری است که به اذعان تمام مردم واژه ی محبوب را مفهومی دوباره بخشید و به معنای واقع کلمه اسوه اخلاق، مردم داری و محبوبیت شد.

گفتگو با مردم سخت است چراکه به محض سئوال از دلیل حضور خود در این مراسم با این جمله که "آل هاشمه گوره گلمیشوخ" (به خاطر آل هاشم اومدیم) گریه امانشان نمی دهد و مایل به صحبت نیستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور و برخی از وزاری دولت در میان انبوه تشییع کنندگان به صورت پیاده دیده می شوند.

پیکر امام جمعه شهید تبریز درحالی به سمت مصلی امام خمینی(ره) تشییع می شود که طی چند سال اخیر، مردم تبریز به حضور ساده و بی آلایش ایشان در مراسمات مختلف و سخنرانی های ارزشمند وی عادت کرده و امروز فقدان وی داغ و حسرتی بزرگ بر دل تمام شهروندان گذاشته است.

قرار است پس از مراسم تشییع، پیکر امام جمعه محبوب روز پنجشنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی نیز در شهرستان مراغه تدفین به خاک سپرده شود.

بالگرد حامل شهدای خدمت دو روز قبل پس از افتتاح سد «قیز قلعه سی» و افتتاح چندین طرح ملی و استانی هنگام بازگشت به تبریز به علت شرایط نامساعد آب‌ و هوایی دچار سانحه شد.

در این سانحه هوایی، حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور و همراهان او «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد، شهادت گونه به سوی معبود شتافتند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909628

برچسب‌ها