پیام تسلیت طیب نیا و احمد توکلی درپی شهادت رئیس جمهور /۲ تشکل اصلاح طلب بیانیه دادند

علی طیب نیا، وزیر اسبق اقتصاد در پی شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراهش در سانحه بالگرد، پیامی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی طیب نیا، وزیر اسبق اقتصاد، در پی شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه بالگرد پیامی را منتشر کرد، که به این شرح است؛

إنا لله و إنا الیه الراجعون

خبر ناگوار عروج شهادت گونه رییس جمهور خدوم، دولتمردان و خدمتگزاران در حادثه اخیر، مصیبت دردناکی برای آحاد ملت بزرگ ایران و دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که همه‌ ما را در حیرت اندوهناکی فرو برد.

آیت الله رئیسی، رییس جمهور پر تلاش و دلسوزی بود که در طول دوره مسولیتش با نهایت اخلاص و از خودگذشتگی برای خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان لحظه ای درنگ نکرد و به یقین اجر این تلاش های خالصانه نزد حضرت باری تعالی محفوظ خواهد بود.

ایران عزیز از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز روزهای سخت و اندوهبار فراوانی همچون شهادت آیه الله بهشتی و ۷۲ یار باوفایش و نیز شهادت دولتمردان مخلص چون شهیدان رجایی و باهنر را تجربه کرده است لکن شهادت آنان نه تنها خللی در حرکت مقتدرانه ملت ایران بوجود نیاورد بلکه همواره موجب تقویت وحدت و انسجام ملی و پشتیبانی مردم قدرشناس از نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وظیفه خود می دانم ضایعه غمبار شهادت گونه آیت الله رییسی، رییس جمهور محترم، دکتر امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت الله آل هاشم، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم آذربایجان شرقی، سرتیم حفاظت و کادر پرواز را به محضر رهبر فرزانه انقلاب،هیات محترم دولت، خانواده آنها و همه مردم داغدار ایران تسلیت عرض نمایم و از خداوند منان حشر با اولیای الهی را برای آنها مسئلت می نمایم.

علی طیب نیا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام مجمع روحانیون مبارز در پی شهادت رئیس جمهور

مجمع روحانیون مبارز در پی شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه بالگرد، پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«حادثه دلخراش و خسارت بار سقوط بالگرد و عروج شهادت گونه رئیس جمهور محترم کشورمان و همراهانشان موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

بنابر روایت ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور پرتلاش و سخت کوش در طول حیات سیاسی و اجتماعی خود با پذیرش مسئولیت های سنگین در حوزه های قضایی و فرهنگی و اجرایی تمام همّ خود را در جهت انجام وظیفه مصروف نمود و در نهایت جان عزیز خویش را در همین راه یعنی خدمت رسانی به مردم و مناطق محروم فدا کرد. و همچنین وزیر امور خارجه آقای دکتر امیر عبداللهیان که سالیان طولانی در بخش های مختلف وزارت امور خارجه با سختکوشی و حسن نیت از هیچ کوششی در جهت ساماندهی به ارتباطات بین المللی کشورمان و دفاع از منافع ملی دریغ نورزید.

نیز حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی که از زمره عالمان ساده زیست و مردمی و پرکار بود و در فروتنی و مردم داری و تلاش برای حل مشکلات جامعه در میان ائمه جمعه کشور از حسن شهرت برخوردار و به دلیل پرهیز از افراط و تفریط در مسایل سیاسی همچون پدر بزرگوارشان، مورد علاقه و احترام خاص مردم شریف آذربایجان بود و استاندار محترم تبریز و تیم پرواز و حفاظت رئیس جمهور محترم همگی جان عزیزشان را بر سر پیمان الهی خدمت به مردم و کشور و انقلاب اسلامی نهاده به لقاء الله پیوستند خداوند همه این عزیزان را از اجر شهیدان و پاداش محسنین برخوردار نماید.

مجمع روحانیون مبارز ضمن عرض تسلیت این مصیبت سنگین را به خانواده ها و عموم بازماندگان محترم و ملت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری، علو درجات آنان را از درگاه الهی مسألت نموده انتظار دارد همگان در این شرایط حساس با حفظ هوشیاری و همدلی، نمونه ای دیگر از وفاداری به آرمان های امام خمینی ( ره) و شهیدان انقلاب اسلامی را در سایه اتحاد و وفاق ملی به نمایش بگذارند.»

پیام تسلیت حزب اتحاد ملت در پی سانحه بالگرد رییس جمهور و همراهان


بنابر روایت شرق، حزب اتحادملت ایران اسلامی با صدور پیامی نوشت:

ضایعه درگذشت حجةالاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، حجة الاسلام آل‌هاشم امام جمعه محترم تبریز، دکتر امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و آقای مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان در سانحه سقوط بالگرد را به عموم سوگواران به‌خصوص خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوئیم.

امیدواریم با پیگیری دقیق علل این حادثه غریب، ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و به اطلاع عموم برسد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با آرزوی شکیبایی برای بازماندگان و خانواده‌ها و دوستداران ایشان، لطف و عنایت خداوند متعال را برای آرامش و امنیت و ثبات و رفاه و آزادی در زندگی مردم نجیب و رنجدیده ایران مسالت دارد.

تسلیت احمد توکلی در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به شرح زیر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی را تسلیت گفت:

کوچ رنج‌آور رئیس‌جمهور متواضع و خدوم جمهوری اسلامی و مسئولان بلندپایه دیگر و خدمه حفاظتی و پروازی به سرای جاوید را به امام مهدی (خداوند در ظهورش شتاب فرماید) و رهبر انقلاب، مردم شریف آذربایجان شرقی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

خداوند در کتابش پاداش کسانی را که پا از خانه برون می‌گذارند تا قدمی در راه خدمت به بندگان خدا و مؤمنان به پیامبر (درود خدا بر وی و خاندانش باد) بردارند به گردن گرفته است و وعده گشایش به آنان داده است حتی اگر مرگ‌شان بر خدمت‌شان پیشی گیرد (سوره نساء، آیه ۱۰۰) ما دعا و آرزو می‌کنیم که این بزرگواران مصداق تام مهاجران به سوی خدا و پیامبر باشند.

خداوندا این میهمانان تازه‌وارد را بر سفره کرامت خویش بنشان و از شراب طهور بدانان بنوشان و شیرینی صبر جمیل را بر عزاداران به‌ویژه خانواده‌های محترم کوچندگان در این حادثه بچشان.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909337

برچسب‌ها