۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
واکنش لاوروف به شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه

وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، بر اهمیت نقش آن‌ها در تقویت همکاری‌های دوجانبه تهران-مسکو تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پی به شهادت رسیدن سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، گفت: عمیقا، از شنیدن خبر درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران اندوهگین شده‌ام.

به نقل از ایسنا لاوروف گفت: نقش رئیس‌جمهور رئیسی و وزیر امور خارجه ایران در تقویت همکاری‌ها میان مسکو و تهران فوق‌العاده باارزش بود.

لاوروف همچنین گفت: روسیه خالصانه به خانواده و دوستان قربانیان این سانحه و ملت دوست ایران تسلیت می‌گوید.

او افزود: روسیه همواره این چهره‌های سیاسی برجسته را به عنوان وطن‌دوستان واقعی جمهوری اسلامی ایران به یاد خواهد سپرد که سرسختانه از منافع کشورشان دفاع و جان خو را وقف خدمتی با از خودگذشتگی به سرزمین مادری خود کردند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بیان کرد: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در روسیه به عنوان دوستان واقعی و قابل اعتماد کشورمان شناخته می‌شدند.

رئیس‌جمهور ایران، روز یکشنبه، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه رئیس جمهور، وزیر خارجه کشورمان و همراهان به شهادت رسیدند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =