واکنش آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی به شهادت ابراهیم رئیسی و هیأت همراه وی

در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان وی، مراجع تقلید شیعه پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، به شهادت رسید.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی که روز دوشنبه در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شده آمده است، گفت: خبر حادثه دلخراش و شهادت ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آیت الله رئیسی و همراهان ایشان موجب تاسف و تألم شدید گردید. ایشان در سال های طولانی و در عرصه های مختلف، خادم مردم و مکتب اهل بیت(ع) بود و در ادای وظیفه و خدمت کوتاهی نکرد.

پیام حاکی است: وی نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود و مواضع آگاهانه و توام با حریت او در سراسر جهان مایه عزت و سربلندی امت اسلام شد و مردم شریف ایران و بسیاری از مظلومان عالم، او را هرگز از یاد نخواهند برد.

پیام می افزاید: اینجانب این ضایعه جانکاه را به مردم عزیز به خصوص به خانواده و بستگان ایشان و مسئولان کشوری و لشکری تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال حشر او را با اولیای طاهرینش و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسالت دارم.

پیام ادامه یافته است: لازم است مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند ذیل عنایات حضرت ولی عصر (عج) خللی در حرکت کشور و انجام وظایف مسئولان پیش نخواهد آمد و کارها بر روند قانونی آن انجام خواهد شد، إن‌شاءالله. از درگاه ربوبی عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران را خواهانم.

پیام آیت‌الله نوری همدانی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

همچنین، آنگونه که ایسنا روایت کرده، آیت الله نوری همدانی نیز پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خبر شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان و بی بهره شدن از خدمتگزاران مخلص مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود و در همه عرصه ها چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود و آنچه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می دهم اینست که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده است.

بی شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمت گزاران ادامه خواهد یافت.
لازم می‌دانم یاد امام جمعه مردمی تبریز حجت الاسلام والمسلمین شهید آل هاشم، وزیر محترم خارجه و همراهان دیگر را گرامی بدارم.

در پایان شهادت این عزیزان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن عزیزان مسئلت می نمایم.»

حسین نوری همدانی
۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909018

برچسب‌ها