اوسمار در یک‌قدمی تمدید؛ عملکرد درخشان مرد برزیلی در پرسپولیس

به نظر می‌رسد که فارغ از سرنوشت پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم، قرارداد اوسمار ویرا تمدید می‌شود و او در کسوت سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت کارش را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیسی‌ها در فصل جاری با تغییر یک مهم در کادرفنی خود مواجه شدند و بعد از پایان نیم‌فصل نخست، یحیی گل‌محمدی از سمت خود کناره‌گیری کرد و حاضر شد به همکاری‌اش با سرخ‌پوشان پایتخت ادامه بدهد تا دوران حضور او در تیم پرسپولیس به پایان برسد. نکته جالب‌توجه اینکه نام چند سرمربی مطرح خارجی برای جانشینی گل‌محمدی به میان آمد اما در نهایت، گزینه منتخب مدیران باشگاه نزدیک‌ترین چهره به گل‌محمدی در طول فصل اخیر بود؛ اوسمار ویرا!

به گزارش فوتبال 360، ویرا از ابتدای فصل گذشته در نقش دستیار اول یحیی گل‌محمدی به کادرفنی پرسپولیس اضافه شد و بعد از 1.5 فصل همکاری با گل‌محمدی، با پیشنهاد جانشینی او مواجه شد؛ آن‌هم در حالی‌که فضای هواداری نسبت به انتخاب اوسمار ویرا معترض بود و هواداران پرسپولیس معتقد بودند که او گزینه مناسبی برای هدایت سرخ‌پوشان نیست اما با این وجود، مدیران باشگاه پرسپولیس با تکیه بر تجربه ویرا و البته شناختی که از تیم دارد، به سراغ همکاری با او رفتند و حکم سرمربیگری اوسمار ویرا رسماً صادر شد.

میانگین امتیازی خیره‌کننده ویرا با پرسپولیس

سرمربی برزیلی پرسپولیس در بدو شروع کارش در این تیم، برابر آلومینیوم در اراک مغلوب شد و این شکست دامنه اعتراضات نسبت به انتخاب ویرا را گسترش داد. با این وجود، باخت برابر آلومینیوم در هفته شانزدهم، تنها باخت اوسمار ویرا در جریان بازی در دوران سرمربیگری‌اش در تیم پرسپولیس محسوب می‌شود و بعد از آن شکست، سرخ‌پوشان پایتخت روندی خیره‌کننده را با هدایت ویرا در لیگ برتر پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری‌که در طول 11 بازی، موفق به کسب 9 برد شدند تا در کورس قهرمانی بمانند.

اوسمار ویرا در 12 حضورش روی نیمکت پرسپولیس، 9 برد به‌دست آورده و 2 تساوی و یک شکست در کارنامه این سرمربی برزیلی دیده می‌شود تا میانگین 2.41 امتیاز در کارنامه او به‌ثبت برسد که رکوردی فوق‌العاده محسوب می‌شود. استقلالی‌ها در حالی صدرنشین لیگ بیست‌وسوم هستند که میانگین امتیازی جواد نکونام با استقلال، 2.22 امتیاز است و در میان سرمربیانی که بیش از 10 بازی در فصل جاری سرمربیگری کرده‌اند، ویرا با اختلاف نسبت به رقبایش رکورد امتیاز بهتری به‌ثبت رسانده است.

در آستانه توافق مهم با ویرا

مدیران باشگاه پرسپولیس با وجود آنکه تیم‌شان با هدایت ویرا نتوانست به جمع 8 تیم برتر جام حذفی برسد و وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشت، از عملکرد سرمربی برزیلی رضایت دارند. جالب آنکه هنوز 3 هفته مانده به پایان فصل و سرنوشت تیم قهرمان هم نامشخص است و این فرضیه وجود دارد که سرخ‌پوشان پایتخت نتوانند در لیگ برتر هم از عنوان قهرمانی فصل گذشته‌شان دفاع کنند. با این وجود، در هفته‌های اخیر مذاکرات برای تمدید قرارداد با اوسمار ویرا انجام شده است.

پرسپولیسی‌ها با اعلام رضایت از عملکرد اوسمار ویرا، مذاکرات فشرده‌ای را در طول هفته‌های اخیر با سرمربی برزیلی خود داشته‌اند و گفته می‌شود که آخرین مانع امضای قرارداد جدید میان طرفین، اختلاف 50 هزار دلاری است که احتمالاً طی روزهای آینده حل‌وفصل خواهد شد. جالب آنکه برنامه سرخ‌پوشان، تمدید قرارداد یک‌ساله اوسمار ویرا است و در صورت رضایت از عملکرد او، قراردادش یک‌سال دیگر تمدید می‌شود که باید دید این موضوع چه زمانی رسمیت پیدا می‌کند. البته که این احتمال هم وجود دارد که تغییر روند نتیجه‌گیری سرخ‌پوشان در هفته‌های پیش‌رو، بر روند مذاکرات با ویرا تاثیر بگذارد اما براساس آخرین خبرها، تصمیم رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس و اعضای هیات‌مدیره این باشگاه، تمدید قرارداد ویرا است و احتمالاً قرارداد جدید میان طرفین طی روزهای آتی به امضا می‌رسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908793

برچسب‌ها