حذف تیراندازی در مراسمات/جمع آوری سلاح های غیرمجاز

همراهی سادات، شیوخ، بزرگان و ریش سفیدان ،برای جمع‌آوری سلاح‌ها و حذف تیراندازی در آیین‌های عزا و شادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست هم اندیشی با شیوخ، بزرگان،سادات، معتمدین و متنفذین شهرستان شوش روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، با حضور رئیس دادگستری شوش، دادستان عمومی وانقلاب شوش، جانشین دادستان و اعضای شعبه حل اختلاف ویژه عشایر، در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

رئیس دادگستری شوش با تاکید بر لزوم جمع‌آوری سلاح‌های موجود در منطقه گفت: همراهی شیوخ، بزرگان و ریش سفیدان برای جمع‌آوری سلاح‌ها و حذف تیراندازی در آیین‌های عزا و شادی ضروری است.

راشد پیری در این نشست گفت: دستگاه قضایی از حذف تیراندازی وجمع آوری سلاح های غیرمجاز حمایت حقوقی، قضایی و قانونی می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ نعمتی بالاتر از امنیت نیست، ادامه داد: نگهداری، حمل و استفاده از سلاح گرم در مراسم‌ عزاداری و عروسی و وقوع قتل های طایفه ای از جمله رسوم نادرستی است که امنیت منطقه را مختل کرده است.

رئیس دادگستری گفت: به دلیل بافت عشیره ای که یکی از اصول مهم کیفری که گاهاً نادیه گرفته می شود اصل شخصی بودن مجازات است که باعث می شود اقوام وطایفه فرد مجرم که نقش در وقوع بزه نداشته مورد هجوم خانواده بزه دیده واقع شوند و خسارات و صدمات زیادی بر آنها وارد شود

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت سادات، شیوخ و بزرگان طوایف و عشیره‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و همچنین کار فرهنگی برای حذف تیراندازی و جمع آوری سلاح‌ها در منطقه مورد تاکید است تا امکان ایجاد امنیت کامل برای مردم شریف منطقه میسر شود.

مسلم کرم الهی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان شوش در این نشست ضمن هشدار نسبت به تیراندازی در مجالس عزا و عروسی اظهار داشت:در صورت تیراندازی در مجالس، نیروی انتظامی عوامل تیراندازی و صاحبان مراسم را دستگیر و دستگاه قضایی نیز مجازات سختی برای آنان در نظر گرفته است.

وی گفت:سلاح های مجوز دار در صورتی که توسط دارندگان آنها استفاده نامناسب شوند، به دلیل بر هم زدن امنیت جمع آوری و جهت لغو مجوزات صادره اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =