شیرینی حماسه فتح خرمشهر در این زمان با طوفان‌الاقصی و وعده صادق تکرار شد

سردار «مطهری» گفت: امروز فقط میدان جنگ از جبهه‌های نظامی به مباحث اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای تغییر کرده و با وحدت و روحیه حماسی باید در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد و امروز شیرینی حماسه فتح خرمشهر با طوفان‌الاقصی و وعده صادق تکرار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سردار پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگویی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات الی بیت المقدس اظهار داشت: عملیات فتح خرمشهر در کارنامه درخشان هشت سال دفاع مقدس، چون نگینی می‌درخشد و ۹۰ شهیدی که از استان سمنان در این عملیات حضور داشتند سند عزت و افتخار این دیار شهیدپرور است.

وی حماسه فتح خرمشهر را ثمره جهاد در راه خدا، ایثار و از خودگذشتگی، پیروی از امام و رهبری دانست و گفت: مبارزه با دشمن اتمام نیافته است؛ فقط میدان جنگ از جبهه‌های نظامی به مباحث اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای تغییر کرده و با وحدت و روحیه حماسی باید در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد و در این جنگ پیروز و سربلند شد و در این زمان شیرینی حماسه فتح خرمشهر با طوفان الاقصی و وعده صادق تکرار شد.

این مسئول گفت: فتح خرمشهر به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در واقع یک نجات ملی بود، روحیه عجیبی به ملت ایران داد، عملیات بیت‌المقدس، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نظامی تاریخ ایران و یکی از بزرگ‌ترین نبردهای تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به شعار امسال بنیاد حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس با عنوان «در راه فتح قله ایم» گفت: اهمیت به شعار سال علاوه بر سربرگ مکاتبات اداری باید در عمل به انجام برسد و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است.

مطهری افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما زنده نگه داشتن میراث معنوی جنگ و معرفی سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در این راستا برای اقشار مختلف جامعه فعالیت‌هایی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برنامه ریزی شده است از جمله احیای ورزش دوران دفاع مقدس که با همان سبک، ورزش جبهه، از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با عنوان «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» پنج شنبه‌های هر هفته ساعت ۶ صبح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به صورت منظم اجرا می‌شود و ادارات و سازمان‌ها به منظور نشاط معنوی کارکنان حداکثر می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

این مسئول پیرامون برنامه‌های سوم خرداد بیان داشت: در آستانه سوم خرداد همایش سراسری پیاده روی خانوادگی در شهرستان سمنان جمعه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۸ صبح از میدان امام رضا (ع) به سمت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

مطهری خاطرنشان کرد: افتتاح نمایشگاه مخابرات دفاع مقدس، بازدیدهای عمومی و خانوادگی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، گردهمایی راویان دفاع مقدس، برنامه به دنبال ستاره‌ها ویژه دانش آموزان ابتدایی و برنامه عصرانه خانوادگی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان، تهیه، تولید و انتشار محتوای فاخر جذاب و تاثیرگذار در بستر فضای مجازی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی دستگاه‌های اجرایی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری جشن پیروزی فتح خرمشهر و تجلیل از فاتحان خرمشهر توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری محافل خاطره گویی از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =