افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

به گزارش خبرآنلاین این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.
۲۳۳۰۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1901586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    افت چیه ترک تحصیل میکنند مدرسه غیر انتفاعی برای ثبت نام 15میلیون پول میخواد مدارس دولتی که کم شده یا دورن از خانه 15میلیون برای من کارگر با دو تا بچه شایدم جور نشد اصلا بفرستمشان مدرسه
  • دبیر IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    باسلام وقتی دبیر واسه زنده ماندن فقط نه زندگی شرافتمنده باید تنها سرپناه خودرا بفروشد دیگه چه انتظارباید از صدقه دادن دولت به معلمان داشت.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    تنها چیزی که برای حکومت مهم است حجاب است و هیچ چیز دیگری هیچ اهمیتی ندارد تورم - مرگ - اقتصاد - نا امنی - معدل - مسکن - جوانان - ازدواج - طلاق - کوفت و ...
  • مهدی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    این آمارها بیشتر پوپولیستی هستند .آموزش و پرورش آنقدر گسترده است که حتی کوچکترین تغییرات آن سالها وقت لازم دارد.دانش آموز دبیرستان الان پایه هایش در دولت قبلی گذاشته شده و ..
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    همیشه به دانش آموزان گیر میدن ، آقا معلمان توی 10 سال به شدت بی سواد شدن کسی که مجاز پیام نور نبوده با رتبه بالای 50 هزار ، فارغ التحصیل علمی کاربردی ، به لطف معلم نهضتی بودن استخدام شده ، کسی که چوپون بوده به لطف سرباز معلم بودن در 20 سال گذشته اونم با دیپلم ناپلئونی معلم شده و.... از این معلم ها چه انتظاری داری ؟ چند سال پیش یک معلم اومده کل سال رو به بچه ها رقص یاد داده به بچه گفته به کسی نگین منم به شما مشق و تکلیف نمیگم اونام هم بعد از پایان سال تحصیلی گفتن که معلم باهاشون فقط رقص کار میکرده. هیچ غربالگری خاصی وجود نداره اکثر معلم ها بی سواد و شب امتحانی بودند و شایستگی این رو ندارن که به کسی بگن درس بخون چون خودشون هم درس خون نبودن.