معرفی نهال پسته پیوند خورده و اصلاح شده سردسیری و زودبارده با تناژ بار 9 تن

نهالستان نوین گردو اولین و برترین مرکز تولید نهال میوه پیوندی در کشور توانست نهال پسته پیوندی اصلاح شده بدون نیاز به عمل پیوند زنی با باردهی ایدئال 9 تنی را تولید و روانه بازار باغداران کند.

درخت پسته از درختان محبوب و ارزشمند از لحاظ باردهی و سودآوری است. پسته بیشترین میزان درآمد را برای باغداران و کشاورزان عزیز کشورمان دارد زیرا جزء محصولات پرطرفدار و با ارزش غذایی بالا در بازار داخلی و خارجی است.

شاید در گذشته با کاشت نهال پسته بذری با دریافت باردهی نهایتا یک یا دو تن در هکتار یک سود متوسط رو به پایین برای باغدار باقی می ماند اما امروزه باغداران می توانند به یک سود دلخواه و کلان از باغ پسته خود برسند که برای کسب این درآمد باید از نهال پسته های اصلاح شده و پیوندی با باردهی بالا برای کاشت استفاده کنند.

جهت مشاهده و خرید نهال پسته کلیک کنید.

نهال پسته پیوندی و اصلاح شده چیست؟

نهال پسته پیوندی زیر نظر متخصصین و مهندسین کشاورزی قرار گرفته و با روش پیوند زنی تولید و روانه بازار می شود. با اصلاحات ژنتیکی روی درخت پسته، ژن های منفی نهال کاهش یافته و ژن مثبت آن بیشتر می شود که در نهایت درخت پسته بازدهی و عملکرد مطلوب تری نسبت به ارقام بذری از خود نشان می دهد.

مزایای کاشت نهال پسته پیوندی

نهال پسته پیوندی دارای یکسری ویژگی های مثبت و برتر نسبت به ارقام سنتی و بذری است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال پسته پیوندی باردهی چند برابر نسبت به بذری دارد. (ارقام بذری بین 2 تا 3 تن باردهی دارند اما نهال پسته پیوندی نوین گردو تا 12 تن بار می دهد)

  • نهال پسته پیوندی مقاومت بالاتری به سرما و بیماری نسبت به ارقام بذری دارد.

  • نهال پسته پیوندی زودبازده است و از سال اول باردهی را آغاز می کند.

  • نهال پسته پیوندی محصولات درشت تر و باکیفیت تری تولید می کند.

میزان و زمان باردهی نهال اصلاح شده و پیوندی نهالستان گردو

نهال پسته پیوندی نهالستان نوین گردو از سال اول باردهی را شروع می کند و با بالا رفتن سن نهال این میزان باردهی هر سال افزایش می یابد. میزان باردهی در شرایط ایدئال به 12 تن می رسد.

بهترین نهال پسته پیوندی کدام است؟

از میان تمامی ارقام نهال پسته پیوندی موجود در نهالستان های کشور، ارقام زیر جزء بهترین و پربازده ترین ارقام هستند:

نهال پسته اکبری

پسته اکبری از مرغوب ترین و بهترین پسته های ایرانی است. این پسته در رفسنجان تولید و به بازار عرضه شد. نهالستان نوین گردو با اصلاحات متعدد روی این نهال موفق شد میزان باردهی آن را به حدود 9 تن برساند. نهال های این نهالستان بهترین کیفیت را از نظر درشتی و وزن و طعم دارند.

پسته اکبری محصولات یکنواختی را به بار می آورد. مناسب کاشت در مناطق گرمسیر است و نیاز سرمایی متوسطی حدود 1200 ساعت دارد. این نهال جزء ارقام پایه کوتاهی است که موجب سهولت برداشت محصولات شده است. اگر به دنبال نهال پسته تجاری با اندازه درشت و صادراتی می گردید، پسته خندان اکبری بهترین انتخاب است.

نهال پسته خنجری

نهال پسته خنجری محصولی از دامغان است که دارای باردهی بی نظیر و تجاری تا 9 تن است. این نهال جزء نهال های کوتاه قد بوده که در شرایط ایدئال، باغداران را به سود کلان می رساند. پسته خنجری از سال اول باردهی را آغاز کرده و در سن پنج سالگی به نهایت باردهی می رسد. این نهال بهترین گزینه برای کاشت در مناطق گرمسیر است. باردهی خوشه ای دارد و محصولات درشت و خندان و یکدستی تولید می کند.

نهال پسته خوشه ای

نهال پسته خوشه ای بهترین نهال پسته پیوندی از لحاظ باردهی و کیفیت است. این نهال از سال اول کاشت باردهی را آغاز کرده و در سن بالغ شدن، باردهی خوشه ای و بی نظیری دارد. پسته خوشه ای مناسب اقلیم نیمه گرمسیر است. با اصلاحات صورت گرفته نیز باردهی بالا و کیفیت مطلوبی دارد و دارای ارتفاع کوتاهی تا حدود 3 متر است که موجب سهولت در برداشت محصولات شده است.

نهال پسته هیبریدی

از نهال پسته های مقاوم به گرما و سرما که می تواند تا درجه بالایی گرما را بدون هیچ آسیبی تحمل کند، نهال پسته هیبریدی است. این نهال در رقم اصلاح شده آن مقاومت بالایی به سرما داشته و پایدار به خشکی و کم آبی است. پسته هیبریدی جزء بی نظیرترین رقم نهال پسته از لحاظ باردهی و کیفیت است.

نهال پسته آقایی

یکی از نهال پسته های محبوب که در اقلیم معتدل و سردسیر رشد می کند، نهال پسته آقایی است. این نهال زودبارده بوده و اندازه درشتی دارد. با توجه به بومی بودن، دارای طعمی عالی و دلنشین است. وزن هر پسته 2 گرم و ارتفاع آن حدود 3 متر است که جزء نهال های پایه کوتاه به حساب می آید.

نهال پسته پیوند خورده

یکی از نهال پسته های پیوند خورده که نیازی به پیوند زنی برای به باردهی رسیدن ندارد، نهال پسته پیوندی است. این نهال در اقلیم معتدل سردسیر و گرمسیر رشد می کند. پسته پیوندی باردهی بالایی تا حدود 9 تن و در صورت ایدئال بودن شرایط، بیشتر از 9 تن، دارد.

سخن آخر

نهال پسته پیوندی از نهال های زودبازده با باردهی تجاری و محصولات با کیفیت و یکدست است. ارقام نهال پسته پیوندی باردهی چند برابری نسبت به ارقام بذری و ساده دارند که موجب استقبال و محبوبیت از این نهال ها شده است.

در این مطلب از نهالستان نوین گردو به معرفی نهال پسته پیوندی زودبارده و تجاری پرداختیم و از ویژگی های مثبت این نهال گفتیم. نهالستان نوین گردو اولین مرکز تولید و پخش نهال پیوندی در کشور است. این مرکز واقع در کرج است و موفق به پرورش نهال پسته پیوندی با باردهی بالا و مقاومت عالی و کیفیت مطلوب شده است.

تمامی نهال ها با تضمین قیمت و کیفیت با کارت سلامت و گارانتی اصالت عرضه می شوند. جهت خرید نهال پسته از نوین گردو می توانید به صورت خرید اینترنتی نهال و حضوری اقدام کنید.

آدرس وبسایت: gerdo.pro

شماره تماس: 09121243597

ثبت سفارش در پیام رسانهای ایتا, واتساپ, تلگرام و روبیکا: 09121243597

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =