بررسی نقش دو رمزارز بزرگ اتریوم و بیت کوین

در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال، دو رمزارز بیت کوین و اتریوم نه‌تنها شناخته‌شده‌ترین رمزارزهای موجود محسوب می‌شوند، بلکه به‌دلیل نقش مهمی که در این بازار دارند، تغییراتی مهم و اساسی نیز در شیوه تعامل انسان‌ها با سرمایه، ارز، معاملات، بازار و ده‌ها مورد دیگر به‌وجود آورده‌اند.

می‌توان این‌طور گفت که اتریوم و بیت کوین، موثرترین و جذاب‌ترین کوین‌هایی هستند که توجه بسیاری به خود جلب کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم به بررسی این دو رمزارز بپردازیم و دلایل رشد قیمت اتریوم و بیت کوین و همچنین دلایل افزایش خرید و فروش اتریوم و بیت کوین را نیز بیان کنیم.

بیت کوین را بهتر بشناسید

بیت کوین با نماد BTC که لقب اولین رمزارز رسمی جهان را یدک می‌کشد، یکی از مهم‌ترین اتفاقات قرن بیست و یکم محسوب شده و تغییراتی اساسی را در شیوه انجام معاملات و سرمایه‌گذاری به‌وجود آورده است. این ارز از ساختاری غیرمتمرکز و بدون دخالت یا واسطه‌گری نهادها و سازمان‌های دولتی بهره می‌برد و همین موضوع سبب شده تا اطمینان بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. یکی از اتفاقات مهم پیرامون این رمزارز که محبوبیت آن را بیش از پیش افزایش داد، افزایش قیمت آن بود. مشابه افزایش قیمت اتریوم که در هر دوره توجه زیادی به خود جلب می‌کند.

نقش بیت کوین به عنوان یک رمزارز مهم چیست؟

همان‌طورکه گفته شد، بیت کوین به‌عنوان مهم‌ترین رمزارز جهان، تغییرات زیادی در شیوه تعامل انسان با سرمایه و اصول سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است؛ اما تغییرات ناشی از ظهور این رمزارز، تنها محدود به همین موارد نیست. استانداردهای ارائه‌شده توسط شبکه بلاک‌چین این ارز، نه‌تنها سبب توسعه و ایجاد هزاران رمزارز دیگر شد، بلکه به سرعت بخشیدن معاملات، حذف واسطه‌های دست و پا گیر و ایجاد یک ساختار عمومی و غیر قابل‌تغییر کمک زیادی کرد.

قیمت اتریوم که هر ساله روبه‌رشد است، تا حد زیادی نیز از افزایش قیمت بیت کوین متأثر است. این موضوع یعنی اثرگذاری جدی بیت کوین بر دیگر ارزها. همچنین، از دیگر تغییراتی که بیت کوین در آن‌ها نقش دارد می‌توان به خلق روش‌های نوین در تعامل با سرمایه، سرمایه‌گذارن و موضوع سرمایه‌گذاری اشاره کرد که فرم و شکل سنتی آن را تا حد زیادی دستخوش تغییر قرار داد.

با اتریوم آشنا شوید؛ مهم‌ترین رقیب بیت کوین

اتریوم را می‌توان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین رقیب بیت کوین دانست؛ این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۵ با چشم‌اندازی بزرگ و وسیع پا به عرصه ظهور گذاشت. قیمت اتریوم از آن زمان تا به امروز روندی روبه‌رشد و پیشرفت داشته و همچنین امکانات و قابلیت‌های مهمی را نیز عرضه کرده است. هدف اصلی از توسعه این ارز در وهله اول، رفع و پوشش مشکلات، نقص‌ها و ایرادات مهمی بود که بیت کوین داشت. ازجمله مهم‌ترین تغییراتی که نقش اتریوم در آن‌ها به روشنی قابل رویت است، کاهش هزینه‌های مربوط به ماینینگ است. خرید اتریوم نیز به واسطه همین موضوع بود که رشد شدیدی پیدا کرد. زیرا انرژی مصرفی برای استخراج این ارز به نسبت بیت کوین بسیار کمتر بوده و این موضوع، خرید و فروش اتریوم را منطقی‌تر کرده است. همچنین این موضوع، قیمت اتریوم را نیز در طول زمان افزایش داده است.

بررسی نقش دو رمزارز بزرگ اتریوم و بیت کوین

نقش اتریوم در دنیای رمزارزها

اتریوم بی‌شک یکی از گسترده‌ترین نقش‌ها و همچنین یکی از مهم‌ترین کاربردها را در دنیای رمزارزها دارد. خرید اتریوم توسط سرمایه‌گذاران نیز متأثر از کاربردهای مثبت و مهم آن است. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه اشاره کنیم، اتریوم در موارد ذیل نقش‌آفرینی کرده است:

امور مالی غیر متمرکز یا DeFi

ارائه سیستم امور مالی غیرمتمرکز ازجمله مهم‌ترین تأثیرات حضور اتریوم محسوب می‌شود که با هدف مدرن‌سازی شیوه‌های مالی سنتی همچون وام‌دهی شکل گرفته است. این موضوع، یعنی سنتی‌زدایی و مدرن‌سازی امور مالی بر رشد قیمت اتریوم تأثیر بسزایی داشته است.

توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT

توکن‌ها گونه‌ای از ارزهای مجازی محسوب می‌شوند و NFT را باید گونه غیرقابل تعویض یا بی‌مانند دانست که خاص بوده و مشابهی ندارد و اغلب نمادی منحصربه‌فرد برای یک رویداد یا اتفاق، یک شخصیت یا مواردی از این دست است. به‌طور کلی، NFT ها از زمان ارائه اتریوم، توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند.

قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند را می‌توان از یک منظر، راهکاری خلاقانه و موثر برای افزایش امنیت دیجیتال بیان کرد. البته این تنها کاربرد آن نیست و هدف قراردادهای هوشمند، افزایش سرعت انعقاد و اجرای قراردادهاست. قیمت اتریوم نیز به‌همین‌دلیل رشد داشت و خرید و فروش اتریوم نیز تحت‌تأثیر مثبت این قابلیت قرار گرفت. گفتنی است که در یک قرارداد هوشمند، اصل قرارداد زمانی وضعیت انجام‌شده به خود می‌گیرد که دو طرف معامله تعهدات خود را انجام دهند.

مقایسه بیت کوین و اتریوم

بیت کوین و اتریوم دو رمزارز بزرگ و محبوب در بازار هستند. اگرچه بین این دو شباهت‌های زیادی به‌لحاظ ذاتی و هویتی قابل رویت است، اما می‌توان اتریوم را نسل دوم رمزارزها دانست که قابلیت‌های مهمی را در کنار تغییرات زیادی ارائه کرد. این قابلیت‌ها علاوه‌بر رشد قیمت اتریوم، تغییراتی اساسی در سرعت و تنوع معاملات نیز ایجاد کرد. درواقع می‌توان این‌طور نیز برداشت کرد که اتریوم به‌نوعی مکمل بیت کوین بوده است. بیت کوین خود آغازگر مسیری بزرگ با هدف ایجاد تغییراتی اساسی در زندگی بشر، سرعت بخشیدن به معاملات و حذف واسطه‌های دست‌وپاگیر بوده و اتریوم نیز ادامه‌دهنده این راه و ارائه‌دهنده قابلیت‌های مهم و کاربردی بوده است.

بررسی نقش دو رمزارز بزرگ اتریوم و بیت کوین

سخن نهایی

در این مطلب ضمن بررسی دو رمزارز مهم بازار یعنی بیت کوین و اتریوم، به کاربردها و نقش اساسی آن‌ها بر شیوه تعامل و معاملات بشر سخن گفتیم. همچنین به مقایسه این دو نیز پرداخته و مسیر هرکدام تشریح شد. خرید اتریوم و بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران، بیانگر نقش اساسی این دو ارز در دنیای کریپتوکارنسی است. این موضوع بر قیمت اتریوم و بیت کوین نیز تأثیر فراوانی داشته است.

نکته مهم: محتوای این مطلب صرفا جنبه مطالعاتی و اطلاعاتی داشته و هیچ پیشنهادی نسبت به خرید رمزارزها، خصوصا بیت کوین و اتریوم ندارد. لازم به ذکر است که خرید ارزهای مجازی و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =