مدیرعامل سندیکای بازرگانان و حق العمل کاران بندر خرمشهر گفت:با همکاری دستگاههای ذیربط و پیگیری استاندار و معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، بندر خرمشهر به دروازه ورود کالاهای مواد غذایی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سندیکای بازرگانان و حق العمل کاران بندر خرمشهر گفت:با همکاری دستگاههای ذیربط و پیگیری استاندار و معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، بندر خرمشهر به دروازه ورود کالاهای مواد غذایی تبدیل خواهد شد.

"محسن کشمیریان "افزود: این دستاورد بزرگ ، روند رونق اقتصادی بندر خرمشهر و سهم بردن مردم این شهر ساحلی از مزایای اقتصادی این بندر را افزایش خواهد داد.

وی گفت:با پیگیری های به عمل آمده و تاکیدهای دکتر حجازی استاندار خوزستان و نشستی که در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد مقرر شد با استقرار کامل تیم آزمایشگاهی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اسرع وقت روند بازرسی و کنترل آزمایشگاهی مواد غذایی در بندر خرمشهر انجام و با توجه به پتانسیل تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در این بندر استراتژیک، واردات کالاهایی همچون برنج در این بندر متمرکز شود.

کشمیریان افزود:در راستای هموار کردن واردات مواد غذایی ،اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر اقدام به دادن محل مناسب و تجهیز اداری آن به بخش کنترل آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی اهواز کرد و منطقه آزاد اروند نیز متعهد شد خودرو ، محل اسکان و بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی مرکز کنترل واردات مواد غذایی در بندر خرمشهر را نیز فراهم نماید.

وی گفت:از این پس با تسهیل واردات مواد غذایی از بندر خرمشهر شاهد دوباره واردات سهمیه برنج تعاونی های مرزنشین بنادر آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

مدیرعامل سندیکای بازرگانان و حق العمل کاران بندر خرمشهر در ادامه گفت:واردات مواد غذایی با حمل کانتینر ضمن کاهش هزینه ها برای واردکنندگان ، هزینه تمام شده کالاها را کاهش داده و خرمشهر را به بازار مهم عرضه مواد غذایی تبدیل خواهد کرد.

وی با دعوت از تجار و واردکنندگان مواد غذایی برای استفاده از این امکانات گفت:بندر خرمشهر با استفاده از همه ظرفیت های خود می تواند دروازه مهم اقتصادی در خوزستان و ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در بخش های تجاری ،خدمات دریایی و ترانزیت کالا باشد.
سالانه حدود 1.5 میلیون تن کالا در خرمشهر تخلیه و بارگیری می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =