تملک و تخلیه 92 واحد مسکونی حریم سد کمندان / پیشرفت فیزیکی 86 درصدی سد تاج امیر

روند رو به رشد سدسازی در لرستان نسبت به سنوات گذشته محسوس است و با توجه به آب خیز بودن لرستان و سومین استان پر بارش کشور ضرورت تسریع در تکمیل سدهای در دست ساخت این استان بیش از گذشته ضرورت دارد ‌در این راستا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبرهای خوشی به مردم ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، داریوش حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به روند رو به اتمام برخی طرحهای سدسازی در استان گفت : سد کمندان ازنا آبگیری شده و تابحال ۹۲ واحد مسکونی در روستاهای حریم این سد تملک شده است.

وی افزود: این تعداد واحد تخلیه و کار تخریب آنها نیز صورت گرفته است.

حسن نژاد ادامه داد: ۱۹ واحد مسکونی در حال تملک است و با احتساب این تعداد واحدها و باقی ساختمانها که همزمان با آبگیری تملک می‌شوند کل واحدهای زیر تراز آب سد تملک خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه پروژه با سرعت مطلوبی در حال اتمام است اظهار داشت: تا یکماه آینده خاک ریزی و تکمیل بدنه اصلی سد تمام میشود و آسفالت تاج ، دیوار حفاظتی و روشنایی نیز همزمان آغاز و انجام می شود.

داریوش حسن نژاد اظهار امیدواری کرد: در صورتیکه مابقی اعتبارات بموقع تخصیص یابد سد کمندان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی روند احداث سد آبسرده بروجرد را نیز مثبت اعلام کرد و گفت : خرید ابزار دقیق { دستگاههای حس گر بمنظور شناسایی میزان نشست ، نفوذ، جابجایی و انحراف آب } دو سد آبسرده و تاج امیر از خارج کشور ضمن انعقاد قرارداد خریداری گردید .

حسن نژاد تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار مطلوب است و امسال سد آبسرده حدود ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار دارد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: تا یکماه آینده پارت اول ابزار دقیق این دو سد وارد میشود و مانعی برای خاک ریزی سد وجود نخواهد داشت ضمن اینکه پیمانکار در سد آبسرده در حال حاضر بسرعت در حال فعالیت می باشد .

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 86 درصدی سد تاج امیر خبر داد و افزود : ابزار دقیق این سد نیز از خارج کشور خریداری و تا اخر ماه وارد می شود و در بدنه سد قرار می گیرد .

حسن نژاد عنوان نمود: امسال 25 میلیارد تومان در پروژه هزینه شده و درحال حاضر نیز طرح فعال و اکتیو بوده و با این روند تا 4 ماه آینده به تراز نرمال خواهیم رسید .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت : بحث شبکه سد نیز توسط مشاور در حال طراحی است و قطعا سد تاج امیر سال آینده آبگیری خواهد شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1763913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =