رشیده طلیب: نکبت تمام نشد، امروز شاهد نسل‌کشی حکومت آپارتاید اسرائیل در غزه هستیم

رشیده طلیب، از اعضای کنگره آمریکا در سالروز نکبت فلسطینی گفت: نکبه هرگز پایان نیافت. امروز ما شاهد هستیم که دولت آپارتاید اسرائیل در غزه نسل‌کشی می‌کند، کارزاری برای محو موجودیت فلسطینیان.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، طلیب گفت که بیش از ۱.۷ میلیون فلسطینی از خانه‌های خود آواره شده‌اند و بیش از ۳۵۰۰۰ نفر کشته شده‌اند و کودکان از گرسنگی می‌میرند و کل جمعیت غزه در آستانه قحطی قرار دارد.

او گفت که اخیرا گورهای دسته جمعی با بیش از ۳۹۰ جسد در بیمارستان های ناصر و الشفا کشف شده است.

وی افزود: همزمان با هفتاد و ششمین سالگرد نکبت، (اصطلاحی که به اخراج گسترده فلسطینی‌ها از سرزمینشان در سال ۱۹۴۸ و تشکیل رژیم صهیونیستی اشاره دارد) ما به تمام جان‌های از دست رفته از زمان آغاز پاکسازی قومی فلسطینیان و فلسطینی‌هایی که از خانه‌های خود رانده شده و با خشونت از سرزمین خود آواره شدند، ادای احترام می‌کنیم.

طلیب افزود: این آسیب عظیم، از جمله از دست دادن عزیزان آنها و ارتباط با جوامعی که در آن بزرگ شده‌اند، باید به رسمیت شناخته شود. صلح واقعی باید شامل عدالت باشد.

طلیب در بیانیه خود که به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد نکبه - که در زبان عربی به معنای فاجعه"است - به ارائه اطلاعات و درک بهتر این رویداد تاریخی پرداخته و همچنین از کنگره می‌خواهد که حمایت از آژانس سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی را از سر بگیرد.

این قطعنامه توسط اعضای کنگره ایلهان عمر، کوری بوش و آندره کارسون حمایت می‌شود.

رژیم صهیونیستی نوار غزه را از ۷ اکتبر مورد حملات شدید قرار داده است. به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، بیش از ۳۵۲۰۰ فلسطینی تاکنون در نوار غزه شهید شده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک بوده و بیش از ۷۹۰۰۰ نفر مجروح شده‌اند. در کرانه باختری، نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند، همراه با عملیات دستگیری روزانه توسط ارتش اسرائیل.

این رژیم در دادگاه بین‌المللی دادگستری به «نسل‌کشی» متهم شده است، دادگاهی که به تل‌آویو دستور داده است تا اطمینان حاصل کند که نیروهایش مرتکب اقدامات نسل‌کشی نمی‌شوند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =