آغاز فصل گردشگری تبریز/ بسیج امکانات شهرداری برای استقبال از مسافران تابستانی

تابستان تبریز و آذربایجان با آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا و منحصر به فرد خود مقصدی شگفتی آور برای اهل سفر است.

خبرآنلاین، وحید یوسفی: کمال خجندی، شاعر و عارف بزرگ در وصف زیبایی‌های تبریز می‌گوید: «از بهشت خدای عز و جل تا به تبریز تنها نیم فرسنگ راه است.». تبریز؛ دیار کوهستانی ایران، با تابستان‌های خنک و بادهای شبانگاهی و درختان سبز و ستبرش، ماوا و مامنی برای دمی آسایش و آرامش است. حالا، در خرداد ماهی که خورشید با دست و دلبازی بیشتری روی شهر پخش می‌شود و یخ ها آب شده و سرما از شهر رخت بربسته، فصل خوب گردشگری تبریز هم از راه رسیده است.

تبریز با دارا بودن شاخص‌هایی همچون شهر پاک، شهر بدون گدا و چندین و چند ویژگی خاص، می ‌تواند مقصد خوبی برای سفر باشد. شاخص‌هایی که نهادهای مختلفی همچون شهرداری در شکل گرفتن آن نقش داشته‌اند. با تکیه بر همین موضوع؛ مدیریت شهری با برنامه ریزی و تدوین تقویم فرهنگی مناسب، برای آماده‌سازی شهر و مهیا ساختن برنامه‌های مختلف خود را آماده استقبال از مسافران و گردشگران تابستانی می‌کند.

شهردار تبریز معتقد است خانه‌های تاریخی ظرفیتی بالقوه در حوزه گردشگری برای تبریز است چرا که این شهر در جهان با سبقه تاریخی و فرهنگی شناخته شده است و این مزیت موجب می شود مدیریت شهری به ظرفیت‌های گردشگری توجه ویژه ای داشته باشد.

تبریز با قدمتی تاریخی به عنوان محور تحولات مشروطه، موزه ها و خانه‌های قدیمی زیبایی دارد که مغفول مانده است که از جمله می توان به خانه تاریخی نیکدل، خانه موزه علی موسیو، خانه پروین اعتصامی، خانه موزه استاد شهریار تبریز، خانه تاریخی ستارخان، خانه مشروطه و... اشاره کرد.

آغاز فصل گردشگری تبریز/ بسیج امکانات شهرداری برای استقبال از مسافران تابستانی

خدمات راهنمای گردشگری تاکسی‌های از من بپرس

تاکسی‌های از من بپرس که با هدف راهنمایی برای گردشگران و هموطنان و پاسخگویی به مراجعان طراحی شده‌اند همه ساله در نوروز و تابستان در چند نقطه مرکزی و پر تردد تبریز به صورت ثابت و گردشی فعالیت می کنند.

تاکسی‌های "از من بپرس" یکی از خدمات شهرداری برای راهنمای گردشگران و مسافران است. بیش از ۱۰ دستگاه تاکسی در این بخش فعالیت می کنند به طوری که امیر نصیربیگی رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفتگو با شهریار می‌گوید: این تاکسی ها در نوروز امسال پاسخگوی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مورد مراجعه و سوالات گردشگران بودند.

وی ادامه می‌دهد: این تاکسی ها برای راهنمای گردشگران در فصل تابستان از روز نخست تیرماه تا ۳۱ شهریور فعالیت خود را از سر می گیرند تا به نحو احسن پاسخگوی سوالات مسافران و گردشگران باشد.

آغاز فصل گردشگری تبریز/ بسیج امکانات شهرداری برای استقبال از مسافران تابستانی

شهرداری تبریز تنها یکی از نهادهای خدمت رسان در حوزه توریسم به شمار می رود و لازم است تمامی نهادهای متولی گردشگری با هماهنگی و انسجام بیشتر به معضلات پرداخته و خاطرات خوبی را به مسافران شهر اولین ها به ارمغان بیاورند. هر مسافری که در سال های اخیر به به تبریز سفر کرده است با تورهای تبریز گردی آشنایی دارد.

تورهای تبریزگردی رایگان شهرداری تبریز به نحوی برنامه ریزی شده تا گردشگرانی که سه شبانه روز در تبریز اقامت داشته باشند به کمک این اتوبوس ها از ۳۰ تا ۳۵ جاذبه گردشگری بازدید کرده و روزهای خوبی را از تبریز به یادگار داشته باشند. در چندین سالی که این اتوبوس ها راه اندازی شده گردشگران به راحتی می‌توانند با این خدمات حمل و نقلی رایگان بدون استفاده از وسائط نقلیه شخصی از اماکن گردشگری شهر بازدید کنند.

ایستگاه مرکزی اتوبوس‌های تبریزگردی، ضلع غربی میدان شهید بهشتی و پارکینگ تفرجگاه ائل‌گلی واقع شده است. این اتوبوس ها مسافران را برای بازدید به موزه عمارت شهرداری، خانه‌موزه استاد شهریار و خانه علی‌موسیو جابجا می کنند.

تورهای تبریز گردی، بهترین فرصت معرفی تبریز برای مسافران تابستانی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در خصوص تورهای تبریز گردی نیز خاطرنشان می‌کند: این اتوبوس‌ها با هماهنگی مدیریت گردشگری سازمان از ساعت ۹ تا ۱۳ در شیفت قبل از ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در شیفت بعد از ظهر، از نخستین روز تیر تا ۳۱ شهرویور به صورت رایگان پذیرای مسافران خواهند بود و با تعداد هشت دستگاه اتوبوس، مسافران را به مقاصد اصلی گردشگری تبریز می رسانند و در مسیر و مکان‌های مختلف، راهنمای ایشان خواهند بود.

آغاز فصل گردشگری تبریز/ بسیج امکانات شهرداری برای استقبال از مسافران تابستانی

اختصاص بودجه ویژه برای حمایت از مطالعات پژوهشی گردشگری در تبریز

مدیر اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز در گفتگو با شهریار در خصوص سایر فعالیت‌های گردشگری می‌گوید: مجله الکترونیکی گردشگری شهر تبریز یکی از اقدامات پژوهشی در راستای معرفی تبریز کهن به گردشگران است که این مجله تاکنون در ۱۰ شماره شامل مقالات علمی پژوهشی و ترویجی منتشر شده است.

محمدرضا عیوضی ادامه می دهد: فقر محتوایی یکی از معضلات حوزه گردشگری در تبریز است و بر همین اساس در بودجه امسال بودجه‌ای برای حمایت از تحقیقات و مقالات مرتبط با گردشگری با اولویت پژوهش در زمینه‌های تاریخ، معماری و بازار تبریز در نظر گرفته شده است. نحوه گزینش پایان نامه ها بر اساس معیار های RFP سازمان و نیاز سنجی ها توریسم تبریز انجام می گیرد.

برخی از اماکن گردشگری و خانه های تاریخی در تملک شهرداری وجود دارد که این مکان ها نیز آماده میزبانی از گردشگران است.

آغاز فصل گردشگری تبریز/ بسیج امکانات شهرداری برای استقبال از مسافران تابستانی

موزه عمارت شهرداری تبریز، خانه موزه شهریار، خانه موزه علی مسیو، موزه فوتبال تبریز، موزه بازار و مشاغل به همراه موزه استاد بهتونی و یخچال صادقیه از جمله مکان های گردشگر پذیر تبریز است که تحت مدیریت شهرداری تبریز آماده میزبانی از گردشگران است.

توسعه پیاده راه و ایجاد مکان مفرح یکی دیگر از شاخصه های کلیدی شهر انسان محور است. مدیریت شهری توجه ویژه ای در خصوص توسعه پروژه های پیاده‌راه های شهری دارد و از جمله این موارد می توان به پیاده‌راه شهریار باغمیشه، پیاده راه کوچه تاریخی پاساژ، پیاده راه خیابان جمهوری، سنگفرش علیپور، سنگفرش قره باغی‌ها، پیاده راه شریعتی و پیاده راه تربیت غربی اشاره کرد. یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این زمینه می گوید: احداث پیاده راه در بافت تاریخی و مرکزی شهر و توسعه‌ پیاده‌راه‌ها در مناطق دهگانه امسال در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

شهرداری تبریز امسال نیز عزم جدی برای آماده سازی شهر برای حضور گردشگران تابستانی دارد و بر همین اساس تمامی امکانات خود را بسیج کرده تا به طور شایسته‌ای میزبان میهمان تابستانی باشد.

آغاز فصل گردشگری تبریز/ بسیج امکانات شهرداری برای استقبال از مسافران تابستانی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1775840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =