رگبارهای بهاری توأم با رعد و برق و تگرگ در غرب و جنوب اصفهان

ناپایداری‌های همرفتی تا شامگاه امروز در سطح اصفهان به صورت افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای و بارش رگبار ادامه دارد و وقوع رگبارهای بهاری توأم با رعد و برق و تگرگ و صاعقه در مناطق غرب و جنوب و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، بارش‌ رگباری باران اردیبهشتی درهفته جاری در اصفهان، از شبانه روز گذشته آغاز شده و در سرتاسر استان ادامه دارد.

بیشترین میانگین بارش دراین مدت در فریدون‌شهر با ۹ میلیمتر ثبت شد و پس از آن اسلام آباد موگویی با ۶.۵ میلیمتر، خوانسار ۴.۵ میلیمتر، داران ۲.۷ میلیمتر، بوئین میاندشت ۲.۲ میلیمتر، خور و بیابانک ۲ میلیمتر، چادگان ۱.۷ و دهاقان ۱.۴ میلیمتر بیشترین بارش باران را ثبت کردند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، ناپایداری‌های همرفتی تا شامگاه امروز در سطح استان اصفهان به صورت افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای و بارش رگبار ادامه دارد.

وزش تندباد در مناطق مستعد شرق و شمال استان با خیزش گردوخاک همراه است و وقوع رگبارهای بهاری توأم با رعد و برق و تگرگ و صاعقه در مناطق غرب و جنوب و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

روند افزایشی دما از عصر پنج شنبه در استان

بنا بر اعلام این سازمان، دمای ۲۴ ساعت آینده استان بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش دارد اما از عصر فردا بار دیگر روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۹ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

گفتنی است میانگین بارش‌های استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهر ماه ۱۴۰۱) تا امروز به ۱۹۶ میلیمتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1764551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =