پیام تسلیت مسئولان و دستگاه‌های استان خراسان رضوی در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

پس از اعلام شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان در سانحه تصادف بالگرد، مسئولان استان خراسان رضوی پیام‌های تسلیتی ارسال کردند که در این گزارش منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، پس از اعلام شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان در سانحه تصادف بالگرد، مسئولان استان خراسان رضوی پیام‌های تسلیتی ارسال کردند که در این گزارش منتشر می‌شوند.

پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در پیامی، شهادت مظلومانه رئیس جمهور محبوب و مردمی دولت جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه کشور و نیز همراهان ایشان را تسلیت گفت.

محمد حسین‌زاده، در پی شهادت رئیس جمهور خدوم و مغتنم انقلاب اسلامی ایران و همراهان وی در پیامی مراتب تاثر و تألم خود را ابراز داشت.

متن پیام بدین شرح است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

پس از پایان شبی سراسر بیم و امید، در صبح ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و روز ولادت انیس النفوس، صابر آل محمد (ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ناباورانه، خبر شهادت خادم ملت، سید ابراهیم رئیسی، پس از آخرین خدمت رسانی به مرزنشینان غرب کشور، جراحتی عمیق بر قلب هایمان فرو نشاند.

خراسان رضوی، ولایت عشاق به شمس الشموس حضرت رضا(ع) و مشهد مقدس، شهری که غیرتمندی چون او را در دامن پاکش پرورانده است؛ شهادت هشتمین رئیس جمهور کشور ایران و خادم درگاه امام هشتم (ع) را سبب شرف و آبروی خود می داند.

این جانب در اوج تألم و تأثر، در جایگاه خدمتگزار فرهنگ و هنر این سامان، شهادت آیت ا... سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی انقلاب اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر انقلابی و همراهان ایشان را به خدمت امام عصر(عج)، شاهد مشهدالرضا (ع)، رهبر فرزانه انقلاب و مردم ولایت مدار خراسان رضوی علی الخصوص اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تسلیت عرض می نمایم.

خداوند ایشان را با آقای این آستان متبرک، محشور گرداند.

پیام تسلیت شهردار مشهد

شهردار مشهد با صدور پیامی، شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت.

محمدرضا قلندر شریف، با صدور پیامی، شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت.

انا لله و انا الیه راجعون...

از حریم خورشید خراسان که خدمتِ آستانش افتخار او بود، تا کوه‌های بلندِ آذربایجان که پیکرش را در آغوش گرفت؛ تمام خاک ایران گواه است بر مجاهدت‌های مردی که حالا مفتخر است به صفت شهید؛ مردی که تا ابد رییس‌جمهور قلب‌های ایرانیان است.

اینجانب ضمن تسلیت شهادت ریاست محترم جمهور و هیات همراه در سانحه بالگرد به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران؛ از خداوند متعال برای تحمل این داغ جانکاه طلب صبر و برای آن شهدای گرانقدر علو درجات را خواستارم.

اطلاعیه سپاه امام رضا علیه السلام در پی عروج ملکوتی آیت الله رئیسی(رحمه الله علیه)

سپاه امام رضا علیه السلام در پی سانحه جانسوز بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت گرامی همراه ایشان که منجر به شهادت مظلومانه همه این عزیزان گردید، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام در این اطلاعیه آمده است: «عروج غریبانه و مظلومانه خادم الرضا و سید الشهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی و جمع همراهانشان که در سالروز میلاد امام مهربانی‌ها همه علاقمندان به راه و مکتبش متاثر کرد اگرچه برای همه آزادی‌خواهان جهان و بویژه ملت بزرگ ایران اسلامی سخت و غمبار است، اما یقین داریم که این شهدای عزیز به خواست و آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا و خدمت به مستضعفین عالم بود، رسیدند.»

در این اطلاعیه آمده است: «شهید آیت الله رئیسی از ابتدای عمر مسئولیتی خود در نظام اسلامی، به پاکدستی شهره بود و با روحیه خستگی ناپذیر و جهادگونه به ملت خدمت کرد و برای ارتقا و پیشرفت و عزت اسلام و ایران اسلامی همیشه در خط مقدم جهاد حضور داشت.»

در اطلاعیه سپاه امام رضا علیه السلام به مناسبت شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش آمده است: «کارکنان و پاسداران حریم ولایت و نظام و انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی راهی را که ایشان برای عزت و اقتدار نظام اسلامی در برهه کنونی مشخص کردند، مقتدرانه و تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) ادامه خواهند داد و لحظه‌ای برای تحقق مسیر خدمت به مردم که در دولت سیزدهم به معنای اتم و اکمل آن محقق گردید، از پای نخواهند نشست.»

سپاه امام رضا علیه السلام در پایان این اطلاعیه «ضمن تسلیت این واقعه تلخ به مقام عظمای ولایت و ملت شریف ایران، برای شهیدان این حادثه، رحمت و رضوان الهی و برای خانواده‌های معزز و مکرم آنان بویژه حضرت آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد صبر و شکیبایی مسالت نموده است.»

پیام تسلیت فرماندار مشهد

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس در پی شهادت رئیس جمهور مردمی حضرت آیت الله شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد:

سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳ یکی از تلخ ترین روزهای ملت ایران شد و رئیس جمهور مردمی ،جهادی و محبوب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی خادم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج در روز ولادت این امام همام در آغوش گشوده حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آرام گرفت، خوشا به سعادت بزرگ مردانی که این چنین به خدای خود لبیک می گویند و سرافرازان تاریخ نام می گیرند.

با قلبی مملو از غم و اندوه شهادت رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی، «حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» و یاران همراه ایشان حضرت «آیت الله آل هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز، «دکترحسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «دکتر مالک رحمتی» استاندار جوان و جهادی آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از خادمین ملت ایران را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران و شهرستان مشهد مقدس عرض تبریک و تسلیت داریم.

امید که روح بلند خادم الرضا (ع)، شهید خدمتگزار به جهان اسلام، انقلاب اسلامی و ایران عزیز بر خوان رحمت اهل بیت (ع) دعاگوی همه مردم انقلابی، شریف و داغدار باشد.

آیت الله رییسی مصداق و نمونه بارز خدمت به مردم بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آیت الله رییسی مصداق و نمونه بارز خدمت به مردم بود.

هادی صاحبقرانی گلستانی در پی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان طی پیامی اظهار کرد: شهادت سید شهیدان خدمت مجاهد نستوه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی کشورمان همچنین شهادت همراهان خدمتگزار ایشان را به مردم شریف و ولایتمدار استان خراسان رضوی بویژه روحانیون، مبلغین، مداحان، مسؤولان تشکل‌های دینی و قرآنی و همه خدمتگزاران قرآن و اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می‌کنم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: آن شهید عزیز مصداق و نمونه بارز خدمت به مردم بود و حرکت‌ها و فعالیت‌های جهادی و خدمات انقلابی ایشان الگویی برای جوانان در عرصه جهاد و خدمت به شمار می‌رفت.

وی گفت: آیت الله رئیسی در راستای خدمت به هموطنان خودسر از پا نمی‌شناخت و عاقبت جان شیرینش را در مأموریت و خدمت به مردم تقدیم انقلاب کرد و سید شهیدان خدمت شد.

صاحبقرانی گلستانی اظهار کرد: امروز وظیفه ماست که راه آن شهید را در ولایت مداری، خدمت گذاری و حرکت‌های جهادی دنبال و حرکت تمدنی انقلاب را در سایه رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دام ظله العالی با امید و انگیزه بیشتر ادامه دهیم.

پیام تسلیت نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر تلخ سانحه سقوط بالگرد حامل ریاست محترم جمهور و همراهان محترم‌شان تمامی ما را در بهت، اندوه و سوگ فرو برد.

شهادت در مسیر خدمت بی‌تردید از ارزنده‌ترین سعادت‌هایی است که خداوند می‌تواند به بهترین بندگان خویش عنایت کند. شهادت خادم‌الرضا(ع) حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خدوم و مغتنم، وزیر محترم امورخارجه و سایر همراهان گرانقدر ایشان را به عموم مردم ایران تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال علو درجات و همنشینی با شهدای بزرگ انقلاب اسلامی را مسئلت داریم.

پیام تسلیت مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خراسان رضوی

در متن پیام سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برای شهادت آیت‌الله رئیسی آمده است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت رئیس جمهور ولایی و مردمی حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، خانواده معزز ایشان به‌ویژه حضرت آیت الله علم الهدی، عموم مردم ایران علی الخصوص اهالی خراسان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

یاد و خاطره شهید خدمت حضرت آیت الله رئیسی (رض) بیش از آنچه که در مسند ریاست جمهوری برای جامعه ایران با تاثیرات همه جانبه مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به‌عنوان بخشی از حافظه ملی ماندگار است، در ذهن خراسانیان (با تولیت آستان قدس رضوی)، به نمادی از شرف، شرافت، کرامت، خدمت، خدمت‌گزاری و رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان مبدل شده است.

ایشان با تاسیس معاونت امداد مستعضفان در آستان قدس پایبندی خود به محرومان و وارثان اصلی انقلاب را بیش از پیش نشان داد و مشهد را به زائر شهر کشور تبدیل و فرصتی مهیا ساخت تا محرومان و کم بضاعتان بتوانند از سراسر ایران به پایتخت معنوی کشور مشرف شوند.

اجرای طرح «خادم، خدمت و مخدوم» و تعریف و تشریح گسترده خدمت به زائران از ابتکارات منتسب به ایشان است که ماحصل آن رشد اعجاب برانگیز حضور زائران و رضایت آنان از اقامت در مشهد مقدس و سایر شهرهای استان بوده است.

سرور خادمان شهید (آیت الله رئیسی) با راه اندازی بنیاد سلامت زیر نظر معاونت علمی آستان قدس به رفع احتیاجات پزشکی زائرین اهتمام نمود و در این راستا دانشگاه امام رضا(ع) را برای تقویت بنیه علمی نخبگان جهان اسلام راه‌اندازی کرد

شهید آیت الله رئیسی پس از رسیدن به ریاست جمهوری شورای عالی زیارت را پایه‌گذاری و موجب تاسیس کار گروه علمی زیارت در استان شد.

پیشنهاد راه اندازی و ریل‌گذاری قطار سریع السیر و توسعه حمل ونقل در جاده‌های زیارت از اقدامات آن شهید گرانقدر است.

ایشان با حمایت همه جانبه از ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، فضا را برای توسعه امور رفاهی زائران مهیا ساخت، فقدان آن بزرگ مرد جهان اسلام برای خراسانیان و ملت شهید پرور ایران ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

از خداوند متعال علو درجات در جوار ائمه اطهار را برای آن شهید عزیز سفر کرده مسالت می‌نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =